Jump to content

Finnes det treningsammo i 165gr i 308?


Sakoo

Recommended Posts

42 minutter siden, M67 skrev:

Ganske uvanlig tror jeg. K 

 

En av fordelene ved å være heimelader, er at man kan rote sammen omtrent hva som helst (ikke alt som er helsebringende, kanskje). Jeg kjøpte, mens krona var oppegående, og dollaren var svak, en anselig mengde Remington SP kaliber .30 i 150 og 165 grs. Fine til trening, og til grovinnskyting, når man skal bruke dyrere jaktkuler i samme kulevekt.

Link to comment
Share on other sites

@Bullmastiffen Noen opplever likt treffpunkt med ammunisjon med samme kulevekt. Andre våpen spiller det ingen rolle i, og andre vil ikke samle 2 patroner likt uansett hva du gjør. Men å teste ut 2-3 eller 10 typer ammunisjon med like(nesten) kulevekter er det stor sjanse for at noen av de har temmelig likt treffpunkt.

 

.223 rem rifla mi setter 50 til 75grs kuler fra forskjellig ammunisjon innen 10er ringen på 100meter. Men samme kikkertinnstilling. En annen rifle er det ikke sikkert setter de inne i "svarten" engang. Dette må testes.

Link to comment
Share on other sites

@Mas-36 akkurat det som var poenget mitt :)
har en kompis, som alltid kjøper det våpenbutikken (eller xxl) anbefaler, han har en billig  marlin X7 (rett ut av esken) med jallakikker, for det var det våpenpusheren ville bli kvitt den dagen, den børsa samler ALT i 10'ern jeg trodde ikke mine egne øyne når han tok 5 patroner av forskjellige merker og vekter  (til og med en eldgammel nato som trengte 3 avtrekk for å gå av) og alt satt praktisk talt i samme hull. 

Mens min påkosta Weatherby (beddet, ny pipe, grs stokk osv) var omtrent ikke mulig å få to typer ammo til å holde "samme skive" 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...