Jump to content

Motor til Lee Power Quick Trim


msteiro

Recommended Posts

Noen som har prøvd å montere motor direkte på Lee sin Power Quick Trim?

Får forhåpentligvis presse i posten i løpet av neste uke, men "trenger" en hylsetrimmer, tenker Quick Trim for å ha mest mulig på pressen.

 

Tanken er en 24V giret motor rett på chucken og en pedal eller bryter lett tilgjengelig. 

Link to comment
Share on other sites

Det enkleste er vel å bruke en drill eller skrumaskin med hurtigkobling slik utstyret er ment å brukes? Det vil selvsagt også virke med en giret motor av egnet størrelse, men da må du lage ett eller annet feste/adapter. Power Quick Trim har jo standard sekskant hurtigkobling som passer til skrumaskiner osv, jeg vil tro det er enklere å bruke en billig drill og improvisere en ledning med fotpedal pluss en eller annen brakett som hindrer drillen i å spinne rundt. Minst mulig mikking med finmekanikk slik.

Link to comment
Share on other sites

Var det jeg tenkte i starten, bare få tak i en billig drill, men synes det ser veldig topptungt ut, og lite ergonomisk egentlig å måtte flytte hånden opp hver gang med mindre man fester drillen.

Hvis man likevel skal ha noe brakett og bryter for drillen kan man like godt få tak i en billig motor tenker nå jeg.  

 

Motor som i videoen, bare litt kraftigere.

 

Link to comment
Share on other sites

44 minutter siden, Ranger#44 skrev:

Ikke ødelegg en god prosjekttråd med enkle løsninger her nå.. 

😀

Selv bruker jeg drillkonseptet. En ting jeg verdsetter ved det, er at jeg kan ta med meg den litt kjedelige trimmejobben til terrassen,  eller foran TV.

Link to comment
Share on other sites

Ja, tenkte noe i denne gaten.

http://www.dx.com/p/ccm2-120w-pwm-reversing-switch-dc-motor-speed-controller-439910#.W2BpDdX7TmE

+

http://www.dx.com/p/zndiy-bry-12v-dc-300rpm-6v-dc-150rpm-powerful-high-torque-gear-box-motor-296572#.W2Bo19X7TmE

+ 2 sånne under, eller bare to plater med passende hull og avstandstykker mellom (blir jo stivere)

image.jpeg.28b766aed39680778db4cc9dc4a81591.jpeg

 

Frister jo litt med en Arduino styring som bare gir et 3-4 sek dytt når du trykker ned knapp/bryter.

Da kan man faktisk begynne å leke med tanken om å sette en bryter på pressen :) 

Link to comment
Share on other sites

Da var ihvertfall motor(er) og noe braketter bestilt, fort det som tar litt tid. 

Får se litt hva jeg gjør med strømstyring, men der har Kjell.com godt utvalg i butikk av forskjellige deler.

 

Mye bra nettbutikker med godt utvalg med stigende popularitet rundt selvbygg av roboter og droner, men kjipt å betale 2-300 kroner i frakt for deler til 50 kr.

 

Heller mot en lignende løsning med platen mellom die og breach lock eller annen hurtig bushing hvis det blir stivt nok. 

image.png.24c2ec77d3aba5c77ca21e2947f857f4.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hørt litt ymse om Lee Deluxe Power Quick Trim, noen andre med erfaringer?

Har vurdert å lage en egen stasjon istedenfor med feks Lee håndholdt kutter  eller lignende, chamfer og deburring tools montert på hver sin motor.

Da blir det jo tre operasjoner per hylse, så spørsmålet er om Lee Deluxen er så effektiv som de sier og tar alt i en jafs..?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg bruker en boch skrutrekker som starter når man legger press på den. Med denne kan det plassere en hengslet brakket over toppen på skrutrekkeren, og en tilpasset hyssing ned til hendelsen på pressen. Når hendelen hendelen senkes og klemmer hylsen opp i Quick trim diet, starter skrutrekkeren og hylsen er ferdig trimet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...