Jump to content

Hjemmelagde pusselapper?


Bjartan

Recommended Posts

For en stund tilbake postet noen en fremragende idé:

 

Quote

Stikke innom IKEA og se etter noe tekstil jeg kan

skjære opp til pusselapper.

(Nei,- jeg betaler ikke 20 øre for en pusselapp - da kjøper jeg heller en rull tekstil nok til 62500 pusselapper)

 

Synes dette var et tema verdig en egen tråd - pusselapper jo mildt sagt forbruksvare, og koster fort noen kroner når man trenger såpass store kvanta.

Er det noen som har noen formening om dette? Hvilken type stoff som kunne være egnet til slikt?

Jeg har selv skaffet meg et gammelt dynetrekk jeg tenkte jeg skulle bruke til pussefiller, men hvis det egner seg til pusselapper også, blir der fort en innsparing...

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Zippaznip said:

Ebay? 

Joda, sikkert penger å spare der, men det er flere praktiske fordeler med å kunne klippe til lapper i forskjellige størrelser, for ikke å snakke om at man som regel får fatt i gamle laken og greier for nærmest ingenting

Link to comment
Share on other sites

Gamle t- skjorter havner i bua mi som alt mulig pussefiller. Også til hagla. Men jeg kjøper noen enkle lapper hos min lokale pusher som koster nesten ingenting , som jeg bruker på riflene. Kunne nok godt klippet til noen selv av filler jeg har liggende , men man er blitt for lat og enkelte ting er alt for billig.

Link to comment
Share on other sites

Ang. latskap. Litt rammet av det jeg også, kjøper derfor lappene på XXL. 300 stk. koster 150 kr. Pleier å ta en rask puss på banen mens løpet har en lunk. Bruker Super 1 olje og bronsebørste. Da trengs det bare noen få lapper i heimen før løpet er rent...

Link to comment
Share on other sites

For ca 20 år siden fikk jeg tak i en pakke med engangs-gulvkluter fra Kimberly Clark (kjøpt på Staples). Dette er av typen tykt, våtsterkt "papir", langt mer absorberende enn typiske bomulls-lapper og loer heller ikke. Pakken kostet litt, men jeg har fremdeles litt under en halv pakke igjen. Anbefales om man finner liknende i dag.

Link to comment
Share on other sites

16 timer siden, oyvind1 skrev:

Til hagle har jeg aldri brukt annet enn dopapir. To tørk brettet til kvadrat og trykket inn på toppen av pussestokk uten øye.

Det får nok bort møkk.

 

1 time siden, Gillen skrev:

, kjøper derfor lappene på XXL. 300 stk. koster 150 kr. 

 

19.90 per 100 på apotek😊

 

Selv bruker jeg lapper som nok forsvaret har donert (FLO mener sikkert de koster 1kr/stk..), jeg fikk enorme mengder med på en handel en gang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...