Jump to content

Pistolklubb i Oslo som er bra?


Tomaso

Recommended Posts

OKTS skyter også innendørs på Ekeberg (under Ekeberghallen) på vinteren, og der skyter også Oslo Pistolklubb.  På sommeren skyter OKTS i Maridalen og OPK på Løvenskjold. På Løvenskjold holder også Oslo Sportsskyttere og Bærum Pistolklubb til.

Edited by Eldhannas
Presisering.
Link to comment
Share on other sites

55 minutter siden, Eldhannas skrev:

OKTS skyter også innendørs på Ekeberg (under Ekeberghallen) på vinteren, og der skyter også Oslo Pistolklubb.  På sommeren skyter de henholdsvis i Maridalen og på Løvenskjold. På Løvenskjold holder også Oslo Sportsskyttere og Bærum Pistolklubb til.

 

Nytt for meg at OKTS har bruksrett på Løvenskjoldbanen. Er det begrenset til noe spesifikke baner/grupper innen OKTS? Kan være viktig for trådstarter om det kun er spesifikke skyteformer/grupper innen OKTS som skyter på Løvenskjold.

Link to comment
Share on other sites

Tok sikkerhetskurs på Oslo pistolklubb. 

Bor på Ensjø så nærmeste er da er Oslo skytesenter nærmest. Spm da er :

 

- Må man ta nytt kurs der?

- Noen som har erfaring fra pistol skyting der?

- Lest at prisen der er litt stiv?

- er dette en klubb eller butikk?

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Oslo skytesenter er en business og ferdig med det. Og det er etter min mening svært bra og viktig at vi også har kommersielle aktører innenfor sporten vår. Personlig så sliter jeg ikke med at det renner penger ut bak så da holder jeg meg på løvenskiold i sommerhalvåret og bunkerser om vinteren. Siden du bor på Ensjø er ikke OKTS veldig langt unna og et svært mye billigere alternativ enn Oslo Skytesenter om du skal skyte mer enn en gang i måneden.

Edited by ATnT
Link to comment
Share on other sites

Oslo Sportsskyttere har også andre ISSF-programmer, som trap/skeet og rifle viltmål, så tar du noen treninger og uhøytidlige konkurranser der kan du plusse på 2-3 rifler og 2-3 hagler på kortet uten å belaste jaktvåpengarderroben på 6 jaktvåpen. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Sent men godt: Anbefaler også  Akademisk Skyttterlag.  som en seriøs og god klubb. Man behøver ikke være student for å begynne her. Rimelig medlemskap og meget rimelig treningsavgift - Kr 10,- per trening.
Pistoltrening på Ekeberg søndager 12.00 - 15.00 og 18.00 - 21.00, HV-huset i Smithsvingen fredager 18.00- 21.00. Rifle på Løvenskioldbanen   

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...