Jump to content

FML, da var nøkla borte...


B686SP

Recommended Posts

Kjip sak.

Ring Schou hør om de kan hjelpe deg. De gangene jeg har vært borti Schou har de hatt super service. Går ut fra at du har serienr eller ande relevante nr. På utsiden av skapet.

Var borti tilsvarende sak selv for noen år siden med et Duun skap som sto i kjelleren på skytterhuset, vi fikk ikke ny nøkkel til det. Selv om vi hadde nummeret på låsen. Det skyldtes at de ikke sendte ut nøkkel til noen som på tlf påsto å eie et våpenskap, fornuftig nok. Vi gadd ikke forfølge dette videre, da vi hadde både godt verktøy og godt humør.

Men på mitt private skap (Seifuva) er det vistnok nøkkelgaranti. Fikk en klistrelapp av selger med et nummer som kan brukes i tilfelle tap av nøkkel. Har ikke hatt bruk for det heldigvis, så jeg vet ikke hvor godt den garantien virker.

 

Du får uansett ha lykke til. Og selv om dette muligens ikke var veldig hjelpfullt, så har du i allefall min fulle sympati.

(Og går det så galt at du trenger innbruddstips, så kan du få det på pm)

 

Link to comment
Share on other sites

TS. Tror du bør gjøre en innsats og lete etter nøklene. :) Du har vel fått min. 2 stk. En til bruk og en i reserve på hemmelig sted.

 

Kjenner ikke til skapet ditt, men det er vel tvilsomt at det er noe serienr. på utsiden, som kan brukes. En kvittering vil nok hjelpe. Uansett mye styr, så jeg ville fokusert på grundig leting i første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar, men skandalen er nå avlyst. 3 dager med dyp indre uro og frustrasjon er borte nå. Etter atter en gang å ha endevendt uhorvelige mengder med saker og ting, dukket den opp. Den lå på et sted den ikke skulle være. :-) I morgen skal jeg gjøre det jeg har tenkt på i over 5 år, nemlig å bestille eller få filt opp en ny nøkkel. Reserven forsvant nemlig under flytting. Skjerpings til meg selv!! Igjen, takk. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har vært hos den lokale altmuligmannen nå, som selvfølgelig sliper nøkler også. Han sa det skulle ordne seg, enten hadde han emne, ellers så kunne han ordne. Lykken står den fromme bi :-) Kjerringa skal få delegert litt mere ansvar ja, må nesten det og, så hu får tilgang på sine nyervervede ;-)

Link to comment
Share on other sites

En liten tanke kan være å lage et rom bak en skrivebordsskuffe. Når skuffen er skjøvet inn, evt. låst, synes ikke nøklene i rommet (eller hengende fra en knagg bakpå), men når skuffen dras ut kan man nå dem ved å gå rundt skrivebordet og kjenne etter. Jeg overtok et skrivebord etter min bestefar med et slikt rom. Det kan nevnes at rommet kom med en dertilhørende haug av gjenglemte nøkler, så hvorvidt det er en god idé vil jeg ikke si helt sikkert.

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Jeger'n skrev:

Kvinnfolk roter visstnok aldri bort nøkler (i flg hun jeg deler liv og røre med) 😁

Nå ja...delegerte ansvaret for en nøkkel over på samboeren for 12år siden, og har nå spurt etter den i 10år.

Så for min del var det ikke noe sjakktrekk og jeg tørr ikke holde pusten i spenning mens jeg venter for da dauer jeg😁

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...