Jump to content

Skikkelig langhold


Stec

Recommended Posts

Robban har vært i England å prøvd skikkelig langhold. Hatten av for god skyting. Savner ei slik bane på indre østlandet.

Følg linken for å lese og se http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=52&t=71340

 

"Build it and they will come!" (Field of dreams)

 

Du bor jo nære kansje Norges beste forutsettninger for å bygge langholds bane.

På Stangelandet må det da gå an å få arrendert et jorde som gir hold på over 1000m og få bonden til å måke opp en jordvold bakom som kulefang.

Link to comment
Share on other sites

Det er egentlig synd at vi har så liten mulighet til å skyte på virkelig lange hold. Var heldig i min forrige jobb der skyting var en del av hverdagen, fikk reise ut på skytebaner og teste hold fra 100-1250m på en god dag :-)

 

Husker spesielt en tur jeg hadde til Sverige og Ravlunda skytefelt, var ett samarbeid mellom NAMMO Sverige og blant annet Colt Canada, H&K pluss Aimpoint....havnet på en langholds standplass hvor jeg skulle være i 2 hele dager.....fikk testet det meste av langholdsrifler med utstyr man kan drømme om.....var spesielt gøy å ligge å prikke inn skuddserier på 600m (Elektronikk) og 1250m på Poppere....og når man i tillegg kunne få mate opp de nye H&K416 med fullt magasin for så skyte på pappfigurer på 75-250m ja da blir dagen perfekt....Tror beste samling på 600m var i underkant av 6cm med en 338 Lapua Magnum.....var fornøy da kan man si :-) bilde ble tatt og henger trygt på veggen...hehe

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvor mye som skal til før det kalles organisert? Har lurt litt på hvor denne grensen går, synes reglene for organisert skyting er veldig knudrete om man kun er et ensifret antall personer som vil skyte litt på et egnet område....

Link to comment
Share on other sites

Når det skytes til faste tider ( dog ikke som at jeg slutter på jobb kl 4 og skyter da kl 5), men mere som at der er fast skyting kl 5 hver onsdag, og man er noen personer som benytter seg av muligheten. Jeg tror ikke at en venne gjeng som samles på lørdag formiddag, kan kalles organisert skyting, så lenge samlingene ikke er faste, men basert på om man har tid eller ei (altså at der ikke nødvendigvis skytes hver lørdag formiddag).

 

Kort sagt, setter man opp en liste over når og hvor man skal skyte, og i hvertfall om det er åpent for gud og hverman (klubb etc), så er det organisert.

 

Eller som jeg sa det engang til en nabo etter utsagn om at det smalt i ny og ne nede fra oss (på spøk, da han har sønner med atv og motocross sykkler durende rundt); "Flere ganger i uka? Her? Neida, jeg skyter her hver dag og har gjort det i flere år jeg, det er bare at de dagene jeg skyter med demper så hører dere det ikke." :wink: gjett om han ble paff, og siden har det vert stilt om den saken. :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...