Jump to content

*Warning* - Jula er visstnok her - gavetips & idèer?


Bukke

Recommended Posts

Så er vi her snart igjen da. Vi skriver midten av november, og all reklame i postkasse, samt TV-reklame forteller meg at julen endelig er her. Sannelig på tide du..... :roll:

 

Samtidig kryper en vemmelig følelse innover et mannfolk-sinn, som så mange ganger før - "hva i helv*** skal jeg kjøpe kona?" Kjenner formelig svetten piple nedover pannebrasken allerede.

 

Vi har egentlig en avtale om ikke å kjøpe noe shcvære greier - men likevel, en liten oppmerksomhet er da hyggelig å gi. (...samt å få.... :oops: )

 

Etter å ha "tyvlyttet" litt til enkelte ønsker på chatten, kunne jeg jo ha oppfordret kona til å sløyfe den regelen om "shcvære greier", til nettopp det, "shcvære greier", slik at hun for en gangs skyld, kunne klint til med f.eks en Garmin Astro? :oops: Eller....ny dagstursekk?...eller....ny håndkikkert? Eller læpptopp? :P

 

For å unngå at jeg, og evt andre skribenter ender opp med noe ala garasje-jekk, eller førstehjelpspute fra Esso, kjøpt kl. 13.45 julaften, håper jeg på konstruktive forslag.

 

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Herregud, julegave er da ingen ting! Enn når kjerringa er igang å lage adventskalender tim meg og hun hvisket i øret mitt at hun håpet jeg gjorde det samme? å jeg som ikke har hjerte til å la være.. da blir det ikke bare EN gave, men 13 gaver!! (vi skal gi hverandre adventsgave annenhver dag) Hva pokker skal jeg kjøpe..??? 13 gaver er MYE! I tillegg til dattra vår som skal ha firåtyve gaver!!

Link to comment
Share on other sites

Vi har egentlig en avtale om ikke å kjøpe noe shcvære greier -

 

Det betyr nok at du er i trøbbel om du ikke kjøper noe "spesielt" :mrgreen: , hun derimot slipper unna med at den nye kjøkkenmaskinen eller lampa (som du ikke engang har lagt merke til..) var en "fellesgave".

Link to comment
Share on other sites

Hm...dette er en tråd jeg kan like....... :mrgreen:

Problemet er at gubbelure og jeg ikke har tradisjon for å kjøpe jule gave® til hverandre, virkelig dumt det der..... :roll::roll:

 

For den lista di bukke, kunne nesten vært min den........Læpptopp, Astro, Kombi, 300mm Linse til Nikon kamera, Magus Guerini hagle........og og og.......kanskje nye jaktstøvler.....

 

Hmm.....må tenke litt mer tror jeg..... :roll::lol:

Link to comment
Share on other sites

Så er vi her snart igjen da. Vi skriver midten av november, og all reklame i postkasse, samt TV-reklame forteller meg at julen endelig er her. Sannelig på tide du..... :roll:

 

Samtidig kryper en vemmelig følelse innover et mannfolk-sinn, som så mange ganger før - "hva i helv*** skal jeg kjøpe kona?" Kjenner formelig svetten piple nedover pannebrasken allerede.

 

Vi har egentlig en avtale om ikke å kjøpe noe shcvære greier - men likevel, en liten oppmerksomhet er da hyggelig å gi. (...samt å få.... :oops: )

 

Etter å ha "tyvlyttet" litt til enkelte ønsker på chatten, kunne jeg jo ha oppfordret kona til å sløyfe den regelen om "shcvære greier", til nettopp det, "shcvære greier", slik at hun for en gangs skyld, kunne klint til med f.eks en Garmin Astro? :oops: Eller....ny dagstursekk?...eller....ny håndkikkert? Eller læpptopp? :P

 

For å unngå at jeg, og evt andre skribenter ender opp med noe ala garasje-jekk, eller førstehjelpspute fra Esso, kjøpt kl. 13.45 julaften, håper jeg på konstruktive forslag.

 

:mrgreen:

 

Jeg har allerede vært på gave runde, og det ble ei "Peak" dun jakke til kona, hun ønsket seg ei varm vinterjakke. Damene må få det de ønsker seg når de er så snill og lar oss dra på jakt når vi vil, samt at vi får fylle opp huset med jakthunder for og drive med hobbyen vår.

Link to comment
Share on other sites

Bukkebrøl, kanskje ein liten helgetur, med alt inkludert, utenom jaktsesongen sjølvsagt.. Turer liker dei fleste, Island skulle vel være eit greitt mål, Svartadaudir og heitapottur er ein genial kombinasjon... :mrgreen:

 

Ellers så er vel ein gavekort på massasje, velvære, osv ein slager, iallefall her i huset.. Gavekort på shopping senter, etc..

 

Eller so må du kikke litt på nettet, etter ting eller emner, som du veit ho har interesse for. Då kan du væra heldig å snappe opp ett eller anna.

Link to comment
Share on other sites

Mauser - ferdig med hele smala der egentlig.

 

Ellers er jeg relativt godt kjent med "kvinnelig-gave-ironi", og går ikke i den fella. Det er nok av feller å gå i her liksom.

 

Hvem av oss har vel ikke tråkka i salaten, når hun står foran speilet og sier...."synes du jeg har lagt på meg litt?...."......ehhh ja...?.....*pang*

 

Eller - "Får aldri blomster utenom bursdager, bryllpsdager og slik jeg".

Og når jeg for en gangs skyld skal glimte til, og kjøpe blomster, så kommer...."hva har du gjort for no gærn`t nå da?"

 

Men jeg gjør iallefall ikke som en kollega. Gav en gedigen blomsterdekorasjon til sin kone, som ble overlykkelig! .....helt til hun leste det gjenglemte kortet hvor det sto.... "På vegne av Norske Shell, ønsker vi deg og din familie en riktig god jul, og et godt nytt år"....

 

Akkja. En får vel lytte til flere tips.

 

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Men jeg gjør iallefall ikke som en kollega. Gav en gedigen blomsterdekorasjon til sin kone, som ble overlykkelig! .....helt til hun leste det gjenglemte kortet hvor det sto.... "På vegne av Norske Shell, ønsker vi deg og din familie en riktig god jul, og et godt nytt år"....

 

Hahaha da har man bærsja på leggen gitt!

Link to comment
Share on other sites

Herregud, julegave er da ingen ting! Enn når kjerringa er igang å lage adventskalender tim meg og hun hvisket i øret mitt at hun håpet jeg gjorde det samme? å jeg som ikke har hjerte til å la være.. da blir det ikke bare EN gave, men 13 gaver!! (vi skal gi hverandre adventsgave annenhver dag) Hva pokker skal jeg kjøpe..??? 13 gaver er MYE! I tillegg til dattra vår som skal ha firåtyve gaver!!

 

Adventskalender, er ikke det ei kasse juleøl ??

For de avanserte, 24 forskjellige flasker... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Bukkebrøl, kanskje ein liten helgetur, med alt inkludert, utenom jaktsesongen sjølvsagt.. Turer liker dei fleste, Island skulle vel være eit greitt mål, Svartadaudir og heitapottur er ein genial kombinasjon... :mrgreen:

.

 

Skal ikke se bort fra at det er mulig å kjøpe den blå lagune billig også nå :roll:

Link to comment
Share on other sites

...ender opp med noe ala garasje-jekk, eller førstehjelpspute fra Esso, kjøpt kl. 13.45 julaften, håper jeg på konstruktive forslag.

...hadde jeg fått en jekk eller førstehjelpspute av gubben så hadde jeg nok blitt litt syrlig ja :lol:

 

Nei - da ville jeg blitt myyye lykkeligere om jeg heller fikk klippekort på massasje utført av en (eller alle whatever) av disse gutta (er det rart jeg er i brannvesenet):

 

2ccpefc.jpg

 

2rpywwp.jpg

 

2chnz7t.jpg

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Er det løye folk drikk i Heuston. Tenk brannfolka får ikke penger til verneutstyr på jobben, så de må gå i bar overkropp. Når skal den kvinnlelige delen av Sveio brannkorps lage en lignende kalender :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hva med å gi bort 'gavekort' på jegerprøven - hvis ho ikke har'n?

Vi ga det i gave til Mor for 3 år sida; har alltid vært folk rundt henne som har drevet aktivt med skyting og jakt, men hun har aldri vært interessert. Men nå har ho da både hagle og Engelsk setter og har skreki ut: "Hvorfor har jeg ikke begynt med detta før???"

Link to comment
Share on other sites

Hva med et par virkelig gode jaktstøvler evt annet utstyr/bekledning som holder henne varm og fornøyd ute i skogen?

Eller så kan du jo overaske med gavekort på feks spa eller negleting sjappe (der hvor de filer og ordner). Eller så kan du jo bestille en weekend på et hotell et sted. Trenger ikke å bli så dyrt det heller. Og da får du jo direkte uttelling for investeringen :D

Link to comment
Share on other sites

mi knetta klager på at jeg sitter å stirrer på åta hele natta,og ikke ligger sammen med ho......hm.....etter mye ettertanke,kunne det kanskje vært lurt å kjøpe ho en mikkel-revevarsler,så hadde jeg kunne vi ligge sammen hele natta,bare avbrutt når mikkel faktisk var der.. :roll:

 

tror dere hun har blitt glad for en slik gave? :D

Link to comment
Share on other sites

Jaktlykke skreiv:

Fra spøk til revolver: gubben liker kniver - noen gode forslag som dere kan komme med?

 

Eg hadde blitt enormt glad for å fått ein Fallkniven F1 eller H1, hvis han ikkje har desse frå før vel og merke. Ein Cold Steel Hunter er også ein kniv eg har sansen for, men etter sigene, så er visst Fallkniven betre stål på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lagde egen kalender til min samboer engang. Det ble kjempesuksess! Skift av bildekk i bar overkropp midtvinters, på telemarkski i bare boxern osv.... Må innrømme at hun gav meg det først. Særdeles artig gave. Den kom jo i tillegg til andre ting da. Bare å bruke litt fantasi.

Link to comment
Share on other sites

Å kjøpe gaver på tvers av kjønn er en umulig oppgave. Særlig for meg som antagelig er arvelig belastet. Min far, som på alle måter er en klok mann og som livnærer seg av sin innsikt i menneskers psyke, burde være en kløpper til å finne smarte og idiotsikre gaver. Likevel så klarte han å kjøpe følgende til min mor på deres første bryllupsdag: kokebok og... barbermaskin til leggene :shock::lol: ! Etter dette har han holdt seg til å gi henne svært personlige gaver i form av cash... :roll: Når jeg tenker over det, så er det rart at jeg ble til...

 

Jeg har grunn til å anta at det svikter andre veien også. For noen år siden ønsket jeg meg, for n'te gang, en ny primus til jul. Min daværende antatte bedre halvdel bestemte seg derfor for å gi meg en gitar... Jeg stilte meg noe undrende, men ytret meg ytterst forsiktig, til denne gaven siden jeg hverken spiller eller synger. Til dette svarte hun at det måtte være koselig å spille og synge rundt leirbålet når jeg var på jakt. Jeg jakter stort sett alene og jeg synes jeg ser meg selv i tiurskogen med hagle i hånden og gitar på ryggen... :lol:

 

Men du ba om et tips, så det skal du få: Kjøp en Nintendo Wii. Det fikk min mor av meg og min datter til 60- års dagen. Ikke for å skryte, men det var en skikkelig fulltreffer :D !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...