Jump to content

Kuleprodusent Willy Klette noen erfaringer


TigerBlack

Recommended Posts

Sitter å ser på forsjellige kuleprodusenter på Børselars side hjemmesider og denne produsenten har betraktelig lavere priser på kuler en de aller fleste andre jeg har sett.

 

Dette ser jo bra ut økonomisk, men begynner å tenke litt på om det er så bra kvalitet som de andre merkene på markedet.

Link to comment
Share on other sites

Sitter å ser på forsjellige kuleprodusenter på Børselars side hjemmesider og denne produsenten har betraktelig lavere priser på kuler en de aller fleste andre jeg har sett.

 

Dette ser jo bra ut økonomisk, men begynner å tenke litt på om det er så bra kvalitet som de andre merkene på markedet.

 

 

Les hva det står på førstesiden til Børselars:

 

OBS: Nettbutikken er IKKE oppdatert med priser og lagerbeholdning - vi har nå startet med oppdatering, men ber om forståelse for at dette tar tid, da vi må bruke kveldene da det ikke er tid i åpningstiden

Link to comment
Share on other sites

Willys H&G No 68 200 gr SWC gikk uforskammet bra i min gamle Colt med ramme fra 1918 og resten fra litt etterpå. Tror det var 4,4 gr N-320 i Geco-hylser som var ladningen. De rundnesede 230-grainerne gikk nesten like bra, men river stygt i skivene. Med Colt-skiver på 18 meter i HV-huset i Oppegård ble det bare filler igjen av svarten etter en 5-skudsserie, håpløst å lappe. SWC stanser ut runde fine hull, anbefales.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Klette, samt kulegrossisten og Clarry haglund støper alle kuler i bly. Ingen som produserer belagte kuler i norge SVJV.

 

Jreg har skutt bly i min cz75 med helt ok resultater for mange år siden.... Jeg tror nok årsaken til prisforskjell er manglende oppdatering en noe annet. Forøvrig er det vel Klette som leverer til XXL?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 months later...

Har skutt Willys kuler i tyve år.Kommer ikke til å bytte leverandør, og har skutt kulene hans i følgende kalibre; .32 acp,

9mm, .38. .357, .44, 45 acp og 45 Colt.

.32 acp kulen hans er helt ok, de nest beste jeg har prøvd. Disse er i alt vesentlig skutt i Walther PPK.

9mm kulene er brukt i Lugere, men mest i en ombygd CZ75. Her går de veldig bra!

.38 er prøvd både WC kuler, SWC og RN, men de beste til felt (når du skyter ordentlige .38 ladninger og ikke .38 Jomfru) var en langneset 160 grain RN som Willy dessverre ikke leverer lenger...

.44 kulen har omfattet 180 WC (morsom som svak baneladning og til litt mer futt & fart..) samt 240 SWC i både .44 special og magnum.

:45 kulene, stort sett 200 grain er blitt skutt i en ombygd Remington der all innmaten er byttet ut, og i .45 Colt i en Ruger Vaquero, da i 250 grain SWC.

 

I alle mine våpen går de mer enn tilfredsstillendene. har lite problem med blying, og kulene har blitt skutt i hastigheter opp til 1470 fps.

Når det gjelder blying, er det ofte mer et resultat av et rufsete løp, underdimensjonerte kuler og sikkert et par andre faktorer, men min erfaring er at Willys kuler gir meg den presisjon jeg forventer av mine håndvåpen.

 

 

It takes but one shot...

Link to comment
Share on other sites

Har skutt endel Klette i 9mm (Glock og FireStar) uten problemer. Fikk høre at bly ikke skulle gå an i glocken pga polygonal rifling, men det har ikke Glocken min fått med seg :D:D Jeg har kun ladd moderate ladninger med bly, ingen førsøk på major her i gården...

Bare positive ting herfra altså.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...