Jump to content

Sauer 200 str i "feil" kaliber.


Skvalpeskjær

Recommended Posts

Har akkurat fått i hus en brukt Sauer til bruk i dfs. Den ble annonsert som 6,5mm og jeg sendte godkjente pairer på 6,5mm. Så fikk jeg tilsendt en i 7,62 Nato. Den ble solgt fra et dødsbo og selgeren er ganske lei seg for det som har skjedd. Selgeren forholdt seg til det som sto på våpenkortet og sjekket kun våpennr. Våpenet er innkjøpt til min datter. Hun skal skyte 22LR neste år men når hun skal over på grovkaliber så er vel dette lite egnet? Både økonomisk og rekylmessig. Har ikke veldig lyst til å sende tilbake våpenet da det er julaften i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Har du nå papirer på 6,5x55? Søk om ekstra løp i 308win (7.62), så kjøper du et nytt løp i 6.5x55. Det kan du kjøpe på våpenkortet du allerede har. Så er du "home free".

 

Edit: hvis våpenet er registrert som 7.62, så får du gjort om søknaden til 7.62 også søker du om løp i 6.5x55.

Link to comment
Share on other sites

Det er lite hensiktsmessig å skyte 308w hvis det er DFS skytter hun skal bli, der er det 6,5x55 som gjelder. Hvis børsa er fra dødsbo, er det kun Prinsesse Märtha som kan finne ut hvor mange skudd børsa har gått. Så var det om du kan stole på svaret hun kommer med... Start på null er mitt råd, kjøp et flunkende nytt 6,5 løp. Så har du full kontroll. 308 pipa kan evt selges.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvor på Nordmøre du bor, men det er da ikke så stort. Bor også på Nordmøre.

 

Har ei 6,5 pipe original 200str gått 3000 skudd. Den går i ett hull på 100m. Jeg skyter bare med demper på egen bane og jeg har sluttet med DFS skyting så hvis du ønsker er det muligheter for å kjøpe den billig av meg, koster ikke på den gjenging når den er gått 3000.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...