Jump to content

Hvilken ladebok?


msteiro

Recommended Posts

Tenker begynne med lading, så litt teori er på plass.

Er det Ladeboken som er bibelen, eller er de andre lade manualene like bra?

 

Mye forskjellig der ute, så vil ha den som gir mest praktisk teori, så kan jeg heller hente mer utfyllende ladetabeller ved behov tenker jeg.

Link to comment
Share on other sites

Siden spørsmålet ligger på dette kammeret regner jeg med at det er lading til rifle du skal gå i gang med. Brukbart med ladedata til det i denne. Også greie beskrivelser av ladeprosessen samt egne seksjoner for lading til konkurranseskyting.

Er vel delte meninger om denne, har jeg sett i andre tråder her inne, men jeg ville ikke betenkt meg på å bruke en 500 lapp på den.

Link to comment
Share on other sites

Ok, den står nok øverst på listen for nå.

Bare hørt litt at den ikke er den mest pedagogiske, for min del vil jeg ha teknikken på plass, og så se på mer spesifikk ladedata. Feks Lee sin og ABC of Reloading skal være litt mer beskrivende - men desto mindre relevant ladedata.

 

Skjønner egentlig ikke hvorfor teori og data skal være i samme bok...

Link to comment
Share on other sites

Personlig kjøper jeg alt jeg kommer over av eldre ladebøker: speer, lyman, ladeboken, hornady etc...

 

Godt med mye data om man vil gjøre sammenligninger, og forskjellige årganger gir ofte forskjellig teorikunnskap.

 

Skulle jeg bare kjøpt et par ville jeg tatt ladeboken og Lyman, du er godt utrustet med de to.

Link to comment
Share on other sites

Du har vel en du kjenner som lader og kan vise deg litt, mange ganger er det lettere enn å lese seg til det.

 

Youtube er en fin ting, flere forskjellige lademaskiner og ladeprosesser forklart og egentlig alt du trenger for å komme igang.

 

Mange syntes Ladeboken er kraftig oppskrytt :!:

Er ikke mange sidene der som omtaler rifle-lading og som sagt av deg og andre, oppdaterte ladetabeller kan en finne hos krutt og kuleprodusenter :wink:

Link to comment
Share on other sites

Du har vel en du kjenner som lader og kan vise deg litt, mange ganger er det lettere enn å lese seg til det.

 

Youtube er en fin ting, flere forskjellige lademaskiner og ladeprosesser forklart og egentlig alt du trenger for å komme igang.

 

De fleste som lader selv av kjente bor på andre siden av landet, men ser absolutt fordelen med en praktisk innføring, må få til noe der.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...