Jump to content

Regler for ammunisjon til Polen


Raabjoern

Recommended Posts

Noen her som kan svare meg på følgende spørsmål?

Er det noen begrensninger på hvor mye skudd du har lov til å ta med deg til Polen på jakt? De skal pakkes i original emballasje det er jeg klar over. Er det noen system som skal vite hvor mye skudd som tas inn i landet, og så ut igjen av landet?

Takker for svar

Link to comment
Share on other sites

Fløy tur/retur til Polen for 3 uker siden, og ingen spurte noe om ammunisjonen. Ifjor fikk jeg spørsmål om hvor mye jeg hadde med når jeg sjekket inn i Polen for hjemreisen.

Flyselskapene har et tak på max 5 kilo pr reisende med våpen. Noe annet har jeg aldri hørt om.

Kjører man selv er det lovene til de landene man passerer igjennom man bør være obs på.

Link to comment
Share on other sites

Var i Polen på drivjakt for en liten uke siden.. hvor mye ammo en kan ha med seg står på de forskjellige flyselskapene sine sider.. når en ankommer Polen så blir våpene utlevert og nøye kontrollert opp mot våpenpass, en må også svare på hvor mange skudd en har med seg inn..og en må også fortelle hvor mange skudd en har med seg ut også.. ellers så er de samme prosedyrer når en skal ut..med våpenpass og kontroll av nr og våpen.. 80 skudd er ca 2 kg ammo 7x64

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Er det risikabelt å ta med ei rifle i kaliber .358 win til polen?

Det finner mann vel ikke i butikker rund om kring?

Kan jeg pakke halvparten av ammoen i kameratens bagasje og ta halvparten av hans i min, for å minske risikonen, eller blir det bråk i tollen??

 

Original emballasje er for meg, som lader selv, grønne bokser fra MTM.

Er det det for flyplasspersonell også?

 

B

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...