Jump to content

Arc'teryx Alpha LT LEAF


Ruger #1

Recommended Posts

Yepp, har søkt :wink: ( de fleste fornøyd).

Er i søken etter " the shit" skalljakke. Norønna har etter hva jeg har lest meg til, variert voldsomt i kvalitet den senere tid. De fleste forum lovpriser Arc'teryx.

Selv har jeg vært pissblaut i Norrøna, Bergans, Sasta sine toppprodukter etter vedvarende vestlandsvær (også stille på post).

Preller vann bedre av Alphaen, bedre membran (Pro), eller bør jeg gå for en Jerven Mountain man ?

Link to comment
Share on other sites

Har jakken i crocodile. Helt perfekt jaktfarge, veldig robust og forbausende lett/kompakt jakke. Det blir ei ny slik ei, dersom jeg noen gang sliter den ut... :lol:

 

Disse klærne anbefales på det varmeste! Eneste minuset er prisen. De er dyre, spesielt hos Equipnor på Ski. Hvor har andre handlet?

Link to comment
Share on other sites

Har jakken i crocodile. Helt perfekt jaktfarge, veldig robust og forbausende lett/kompakt jakke. Det blir ei ny slik ei, dersom jeg noen gang sliter den ut... :lol:

 

Disse klærne anbefales på det varmeste! Eneste minuset er prisen. De er dyre, spesielt hos Equipnor på Ski. Hvor har andre handlet?

 

Lynxtactical har de også,men så og si ingen forskjell i pris.

Link to comment
Share on other sites

Røk på en smell, og kjøpte en LEAF i crocodile fra Milrab.

Nå er været uforskammet pent for tiden, så har ikke fått testet, men skal ikke klage på det :D

Jakken virker uansett til å være meget bra laget. Fargen er jo perfekt for jakt.

Vann preller som på gåsa :wink:

Link to comment
Share on other sites

Enig med siste talar, fantastisk gode produkt. Har Theta ar jakke sjøl, samt beta ar bukse.

Einaste ulempa med dei er at dei bråkar akkurat like gale som andre skaljakkar/bukser, altså omtrent som ein presenning. Ikkje ideelt til snikjakt.

Det er dyrt, men ikkje verre enn f.eks Norrøna. Dei har definitivt tapt seg siste åra og virkar nesten for å bli dårlegare for kvar ny kolleksjon.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ser at du har rett. En Norrøna Trollveggen i Goretex Pro ligger mellom 6000 og 7000. Dyrere enn Arc'teryx Theta AR som ligger mellom 5000-6000 :shock:. Uansett, begge beløp er jævla mye for klær om du spør meg.

 

Nå gjør Arc'teryx vel ikke mye støy om reklamasjon. Min første Theta AR begynte å delaminere etter ca. 2 år (med nesten daglig bruk i høst/vinter/tidlig vår), fikk en ny en uten spørsmål.

 

Da jeg prøvde reklamasjon igjen med den erstatningen som også begynte å delaminere etter 2-3 år sa de nei takk da :lol:.

 

Så jeg vil si at levetid på en Goretex Pro jakke er 2-3 år med daglig bruk i våte/kalde årstid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...