Jump to content

Nytt våpenskap, hvilket skal en velge?


MacJoJo

Recommended Posts

Har kommet til at jeg trenger nytt våpenskap.

Har vurdert om jeg skal kjøpe ett til, eller kjøpe ett som er stort nok, men er ikke helt sikker.

 

Har i dag ett Duun med 7 dedikerte plasser. Men liker ikke den myke skumgummiholderen for løp, det som holder på plass våpenet.

 

Så, jeg er mest stemt for å kjøpe nytt skap, men hvilket?

 

- Må ha plass til 10-12 lange våpen, og 4-6 korte.

- Kan godt være litt pent!

- Må ha kodelås.

 

Vil ett Diplomat 12/24 dekke mitt behov?

 

Eller holder det med ett Franz Jæger FJ 8/16 STD?

 

Er det verdt pengene å gå for en diger Franz Jæger - FJ 12/24 EXL?

 

Har også sett på Duun SGS17 , men liker jo ikke det Dun-skapet jeg har !

 

Hva vil dekke mitt behov? Og, finnes det evt andre alternativer?

 

Edit for fargeskift på linker :oops:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hvis penger betyr noe: Ser modellene med kodelås er nokså mye dyrere enn de uten. Da jeg anskaffet kortvåpen hadde jeg store betenkeligheter med tanke på ungene (husker ganske godt endel ting vi selv drev med i barndommen......) Dette løste jeg for min del med en enkel minisafe fra netthandelen til et par hundrelapper. Den har kodelås og jeg låser inn nøkkelen til våpenskapet der. Det er en nokså simpel blikkboks og er selvsagt ikke veldig innbruddssikker, men for å holde ungene unna nøklene holder det. De hadde sikkert fått den opp hvis de virkelig ville, men ikke uten å bli tatt for det, så da er hensikten oppnådd. Pluss at jeg kan oppbevare litt ammunisjon der.

 

Forøvrig enig med chiefen. Det går å stappe inn så mange våpen som produsenten oppgir, men da på kryss og tvers, med påfølgende skrammer på kikkertsikter og nervene i helspenn hver gang døra skal åpnes :roll:

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvor en får kjøpt rimelige 4 mm stålplater? Og hva er prisen for tiden på 4 mm stålplater? Og pris på 3x25x25 vinkeljern?

 

Dør får en kjøpt på Lillehammer, men er sikkert ikke billig??

 

 

Jeg jobber på en av NAFs Øvingsbaner, på Øvingsbanene bytter vi ut glattfelt. Glattfelt består på de fleste baner av 5 mm stålplater, gjerne 600-700 kvadrat. Disse kan nok få kjøpes billig vist det ikke er behov for platene til andre formål på banene. Så en telefon til nærmeste NAF bane kan muligens være en løsning.

 

Vi la ned to baner med nyttår, en i Orkanger å en i Steinkjer, mulig det er stålplater som skal fjernes der, Det finner du ut med å ringe NAF Øvingsbane på Lånke

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også behov for mere plass og vurderer et Franz Jæger FJ 5/7 EXL med kodelås. http://www.sikkerheten-selv.no/product/1015/franz-j%C3%A6ger-v%C3%A5penskap-fj-57-exl

Jeg har et stygt grått skap på loftet som skal få børsene som er i langtidslagring, Franz Jæger er såpass pent at det kan stå i stua og lagre de våpnene som er i daglig bruk

 

Noen som har erfaring med slike kodelås? Kjipt når de ikke vil låse opp lengre..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...