Jump to content

Hylsen sitter fast i dien


Vegha

Recommended Posts

http://www.accurateshooter.com/technical-articles/reloading/stuck-case-causes-cures/

Eller søk på det på Youtube, du trenger jo ikke et sånt sett, men en bor, en gjengtapp, en skrue og en mutter trenger du. Det går som regel lett.

 

 

K

Som regel, men ikke alltid. Jeg har vært med på å måtte bore ut hele hylsa. Men klarte å redde dia. Moralen er, pass alltid på å smøre nok ved helsizing.

Link to comment
Share on other sites

Får vel ikke ekspanderen gjennom halsen når hylsen står helt inne i dien

Enig i den, men en kan løsne utstøteren i toppen for å få gjenget hullet i hylsebunnen. Kan lønne seg å knekke utstøterpinnen før gjenging.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrur ut utstøter-"stanga", setter dien i en skrustikke (kun hviler på justeringsmutteren, setter en stor torx skrutrekker inn i hullet ovenfra og gir noen raske rapp med en håndslegge (ihvertfall på 470ne og 458lott-hylser)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

http://www.accurateshooter.com/technical-articles/reloading/stuck-case-causes-cures/

Eller søk på det på Youtube, du trenger jo ikke et sånt sett, men en bor, en gjengtapp, en skrue og en mutter trenger du. Det går som regel lett.

 

K

 

jepp, langt å foretrekke framfor å forsøke å trekke ekspanderen gjennom en hylsehals som er klemt ned av dia , for så å banke ut hylsa

Link to comment
Share on other sites

Etter mye jobb fikk jeg dratt ut ekspanderen gjennom hylsa, eller vell egentlig feil at jeg gjorde det. Tok dien i skruestikka og dro som bare juling,men den ville ikke ut. Så fikk jeg besøk av en ganske bøs venn som dro den ut med håndmakt.

Det gjorde vondt i stoltheten :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...