Jump to content

Hjelp til å prise ei rifle


freezingduck

Recommended Posts

Har en TRG 22 satt opp følgende:

Sako trg 22 i 308.

Nyeste modell med alle forbedringer.

Gått 200 fabrikk skudd.

Følger med:

picatinny skinne med 20moa.

Buttstock pack

Sonic 45 lyddemper (gått 15 skudd)

Sako muzzle brake

Atlas bipod bracket for mer stabilt tofot feste.

Atlas bipod (toppmodell til 5.000 helt ny)

200stk tomhylser (lapua Palma match)

800stk hornady 178gr bthp.

Nightforce NXS 3.5-15x56

 

Nypris over 70.000kr

 

Riflen er 9mnd gammel .

 

Har lagt den ut på finn, men håpet på litt hjelp her for å sette en salgspris.

Har mottatt mange rare bud på deler eller hele pakka.

Det er jo selvsagt markedet som bestemmer bruktpris, men syntes ikke 35.000 var en upris.

 

Er jo interrisert i å få den solgt, men satser på å få satt en grei pris for begge parter.

 

Bør jeg smøre meg med tolmodighet eller er jeg for optimistisk?

Er jo selvsagt ei rifle for spesielt interriserte.

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring med salg er at tilbehør ikke nødvendigvis øker prisen noe særlig men kan gjøre den enklere å selge hvis det er en konkurrent på bruktmarkedet uten.

Noe ekstra vil du selvfølgelig få men ofte ikke så mye som man helst ville hatt i forhold til det man selv har betalt for det.

Link to comment
Share on other sites

Erfaringsmessig er det enklere å få igjen mest mulig om du deler opp, men det tar lengre tid. Du kan også bli sittende igjen med noe av det...

 

Det er også gjerne slik at om du har en "rigg" som DU har satt opp, er det relativt få der ute som har akkurat de samme preferansene som deg, slik at "kundegrunnlaget" (innenfor akseptabel prisklasse) blir mindre om du selger alt samlet. Rett og slett enklere å flere til å bli interessert i å betale litt mer for de duppedingsene som de mangler til sin rigg, en å finne den ene som ønsker å kjøpe eksakt den riggen du har satt opp...

Link to comment
Share on other sites

Som kjøper ville jeg spontant tenke på at jeg får en helt ny rifle til samme pris som etterhvert ville få resten av utstyret med forbrukslån her og feriepenger der. Del opp rifla med montasje, tofot og rekylbrems sammen til maks kr.22000.- Siktet selges separat til 50% av nypris og det andre doneres DFS.

Link to comment
Share on other sites

er tomhylser i .308 virkelig verdt 2,50 per stk? I så fall sitter jeg på en formue.

 

Jeg har ikke noe fasitsvar på det, men når jeg skulle selge noen engangsskutte .223-hylser (Federal) på en FB-gruppe så var responsen mildt sagt lunken. Nye koster disse hylsene nesten fem kroner per stk. på hjemmeladning.no, så jeg prøvde meg på halv pris for engangsskutte. Hylsene er fortsatt til salgs for å si det slik. Jeg har forsøkt å få tak i engangsskutte 6XC-hylser, og hadde vært villig til å betale halv pris av nye, men så langt har jeg ikke fått ett tilbud om kjøp. Så du pirker vel borti kjernen her "sære". .308 og .223 er ikke sære, og dermed ikke verdt noe, mens 6XC vil ingen selge :!::|

Link to comment
Share on other sites

Det er forskjell på hylser. Lapua er ikke akkurat billige. Ref Landrø. Pent behandlede hylser bør ikke være noen problem å selge. Hylser som er igjen av patroner som er nasket fra forsvaret, kanskje ikke like attraktiv;)

 

Med så mange som selger Lapuahylser er det egentlig ingen god grunn å ta noe annet, treningsbruk, konkurranse eller jakt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...