Jump to content

Blæsasmellen 2015 matchrapport


slemmo

Recommended Posts

For tredje år på rad tok jeg turen til Skien igjen for å skyte en liten riflematch. I forfjor ble det arrangert som en liten 2gun, med tre stager på hver, i fjor var det ren riflematch med kortholdsstager, og det samme var i år.

Jeg hadde med aps i år som skulle låne rifle og det var egentlig meningen det skulle være en tredjemann i bilen, derfor kjørte vi min Toyota Auris. Tredjemann endte dog opp med å sitte på en annen, så etter vi hadde kjørt inn den jævlig skrøpelige grusveien inn til Nedre Blæsa og dunket nedi en gang så kom vi på.....hvorfor kjørte vi ikke Land Cruiseren til aps når vi bare var to uansett???......konklusjonen ble at begge var like fjerne som ikke tenkte på det.

 

Blæsasmellen har sånn jeg husker det alltid vært litt løst organisert, man dukker opp sånn passelig i tide, også skyter man når det er folk til å fylle en squad, egentlig ganske avslappende opplegg når det er såpass liten match. Alikevel gikk alt helt smooth, ikke noe venting eller tull, vi bare skøyt oss ferdig, gikk til neste stage og hadde brief når alle mann var klare. Og før vi hadde rukket å ta av riggen, byttet sko osv etter matchen så var faktisk resultatene ferdig. Det kom folk å ropte på oss at vi måtte komme til premieutdeling......Det er jo litt mot normalen kan du si.

 

Forberedelser til stage 1:

 

P1000923_zps9iairmre.jpg

 

Stage 2 og 3 blir skutt, vi venter i kiosken (Jeg glemte å kjøpe kake!!!):

 

20150926_123511_zps3ncyr5ce.jpg

 

Stage 2 var start liggende, så knestående og til slutt stående. Viktig å varme opp før man skal gjøre fysisk krevende stage :mrgreen:

 

P1000926_zpsiuco5if4.jpg

 

Forberedelser til siste stage:

 

P1000943_zps6sohzpvq.jpg

 

Video av stage 1 til 4. På stage 3 så sa jeg at jeg skulle skyte den på 6 etellerannet, fikk århundrets trigerfreeze på siste skuddet og skøyt stagen på 7 blank :mrgreen:

 

 

Alt i alt topp stemning, vinneren tok med seg et overvåkningskamera hjem, akkurat nå overvåker jeg dama som gjør hagearbeid, men skal montere det på kjøkkenet etterhvert så jeg endelig får håndfaste bevis på henne ift til sjokoladetyveriene.

Link to comment
Share on other sites

Fotografen var sykt rå, fikk med seg stage warmupen til slemmo?! fett!

 

Oystein? jeg så ikke deg? jeg var opptatt med å se hvor mye skivestativene hadde flytta seg etter du hadde skutt kloss hold :o

 

Likte matchen, veldig layed back, veldig høyt hitfaktor, og en dært presisjon i krevende stillinger.

 

Flott jeg sitter med 2 store SUV'er også kjørte vi lav konebil ja, doh moment much.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...