Jump to content

17 HMR 22 WMR


Nyhobby

Recommended Posts

Det tror jeg kommer litt an på bruken. Jeg skyter kortnebbgås som skal spises. Jeg har 22 wmr og har lånt en 17hmr. Jeg foretrekker 22 wmr pga mindre ødeleggelse.

Skal du bare drepe og ikke spise, tror jeg det er ett fett/hipp som happ.

Link to comment
Share on other sites

Svaret blir som baken, delt...

 

Har begge deler selv å bruker .17hmr nå pga presisjonen. Ellers er det lettere å få taki ammo til .22wmr fortiden. Har å en subjektiv mening i at .22wmr er en bedre jaktpatron..

Når det gjelder .17 hmr, er min erfaring at det er stor forskjell på gamepoint og v-max, gamepointen har mye større dybdevirkning (på grensen til imponerende).

 

Når mange sier at .17hmr ikke duger til rev, hadde det vært interessant å visst hva ammo de brukte.

Jeg mener .17hmr gamepoint går gjennon både tykk pels å bein.

 

Min favoritt til .17 hmr er cci gamepoint, god presisjon å god effekt.

Link to comment
Share on other sites

Min favoritt til .17 hmr er cci gamepoint, god presisjon å god effekt.

 

Støtter dette utsagnet. Jeg bruker CCI Gamepoint til alt, fra due til rev, med stor suksess. Og det er flere som oss. Derfor finner du alt for mye V-max i butikken og nesten ikke noe Gamepoint lengre. Ser frem til når denne ammunisjonstørken går over kjenner jeg.

Link to comment
Share on other sites

22wmr selges det så lite av at du får ammo til fjorårspris fra før dollaroppgangen.

17hmr har tatt fullstendig over og ammo er blitt vanskelig å få tak i.

Jeg sikret meg 17hmr Gamepoint tidlig i vår. Ikke lenge etter var det utsolgt over alt.

Link to comment
Share on other sites

Har skutt rev med Gamepoint og det gikk helt fint på 70m. Skutt stokkand på 65m som ga pent slakt, men også skutt en skjære på 25m som ble delt i to. Har dessverre kun 25 skudd igjen som jeg sparer til rypejakten.

Link to comment
Share on other sites

er vel litt lokale forskjeller dette skulle jeg mene. her lokalt så er 22wmr mer vanlig enn 17hmr. så 17hmr har ikke overtatt helt alle plasser. det er vel kanskje riktig at 22wmr ammoen selger noe mindre i dag enn 17hmr.vi diskuterte dette litt hær en dag og vi ser jo selv at det er sjelden vi bruker 22wmr børsene våre til plinking eller mengde trening. da er luftgevær eller 22 lr billigere å trene med. 22wmr blir mer plukka frem på jakt og self sjekke innskytinga og litt trening. siden cz455 er nevnt av trådstarteren som tema i spørsmålet så er 455 eigerene heldig stilt siden man kan putte en 22wmr pipe på børsa si mens man venter på at 17hmr er leveringsdyktige på ammo i gjen. kråke på 120m,rev på 70,stokkand på 65 klarer min 22wmr lekende lett også. lite kjøtt ødleggelse er min erfaring med 22wmr. gamepoint,hp,fmj.varmint, alle disse kulene fåes også i 22wmr. begge leirene har sine meninger mellom 17hmr/22wmr og alle har vel litt rett.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...