Jump to content

Samlerammo? gis bort


Vargen

Recommended Posts

Uansett, Sammleren fikk kruttpakka.

 

Neste som gis bort til godkjent samler:

 

En åpnet pakke RWS "Flobert Schrotpatronen 9mm". Dette er randtente haglepatroner til trostehagle, med forniklet messinghylse og dekkskilling. Bunnstemplet med eikenøtt. Eska er merket "doppelte Schrotladung", altså dobbel hagleladning. Det er 22 patroner igjen i eska. Ikke særlig skjelden, men morsomt utseende små patroner.

Link to comment
Share on other sites

Johs var først denne gangen, og det blir ikke fler i kveld fordi jeg må legge meg nå. Skal opp tidlig desverre. Men det kommer flere ting etter hvert, hvis jeg bare får ut fingeren og får sortert ut hva jeg vil beholde selv.

 

Jeg kan jo minne om reglene for utdelingen, så folk vet hva som gjelder neste gang jeg legger ut noe:

 

Første post i tråden ETTER at jeg har lagt ut noe gjelder, ikke første PM. Detaljer om adresse og slikt avklares pr PM etterpå.

 

Ammunisjon og krutt/tennmidler kan kun avhendes til lovlig mottaker. Når det dreier seg om haglepatroner med blyhagl og eventuelt panserbrytende, sporlys m.v. betyr dette samlere med lisens. Kopi av lisensen må forevises. For ammo som ikke er "verboten" holder det med våpenkort i angjeldende kaliber.

 

Det er ikke lov å få to pakker på rad, og hvis noen har vært veldig aktive/heldige får de ta seg en pause. Vitsen her er å spre sakene utover det ganske land, til samlere som vet å ta vare på det (eller vet å bytte bort i noe mer interessant).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Da har jeg omsider fått somlet meg til å sende pakke til Johs. Det går ikke så fort med meg alltid...

 

For øvrig har Finnlight sagt fra seg den siste pakka, så den går til nestemann som melder deg. Ulempen, som jeg nettopp oppdaget, er at slike 25-skudds pakker akkurat ikke går i billigste størrelse smartpost. Det påløper derfor noe porto, jeg kan ikke stadig vekk betale 65 kroner for å få gitt vekk noe :(

 

Skal forsøke å lage mindre pakker framover, det blir betraktelig billigere frakt pr patron hvis det akkurat går i minste smartpost-konvolutt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...