Jump to content

"Dårlig banetilgang" ?


JoeHugin

Recommended Posts

Kan det vere at mange folk har område dei meinar er "godt nok" til deira bruk, men ikkje godt nok til å lage stevne på? Eller at det er "så mykje arbeid", at det er vanskleg å drage i gong eit stevne på ein stad?

 

Sjølv starta eg nyleg med dynamisk. Få med grunneigarar i klubben, og få til ein kronerulling/dugnad til å lage to-tre voller, og tren og lag stevner der. Sjølv er eg grunneigar om ein stund, på ein gard med stort område, der eg ynskjer å lage to-tre voller slik at ein kan køyre minst to stager samstundes, når den tid kjem. Høver dårleg å lage slikt no når eg er student. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

er en del kjepper i veien. på romerike så er det mye bebyggelse. dvs man sliter med å komme langt nok unna.

 

Har vært i dialog med mange kommuner her, men viljen er dessverre lav hos kommunene. De som var positive hadde ikke egnet mark. eller marka var for nær bebyggelse.

 

Har kontaktet bondelagene og de har spredd ønske om å få leie tomt, men intet svar.

 

Finnes vel nesten ingen godkjente baneanlegg hvor man kan få trent dynamisk pistol\rifle på ett fornuftig nivå på romerike?

 

Enda her er det mange aktive. De fleste reiser vel til OKTS hula i oslo. eller løvenskiold for å trene.

 

Rifle så er det vel sessvollmoen som er tingen.

Link to comment
Share on other sites

Korpåsen: må stå på standplass. skiver i stativ. ikke stål. kun trening 1 gang pr uke. en skyteretning.

 

Bjørkelangen har jeg ikke skutt på, men utifra filmer så ser det begrenset ut der også. ikke sidevoller osv.

 

Innebaner eksisterer knapt.

 

 

Blir litt som det er hintet på. jeg har det bra her. da er det bra alle steder.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok man kan få gjort mye med det man faktisk har og tren smart.. for å bruke floskler. Men å terpe på detaljene er ofte det som må til. Man trenger ike tren "stage". For tusen år siden når jeg var en god CAS skyter var det nettopp å trene på de forskjellige aspektene ved en god stage gjenomføring som var løsningen. Ikke alt på en gang.

Link to comment
Share on other sites

Er utvilsomt problematisk med banetilgangen mange steder, men det er faktisk et problem de enkelte klubber må løse selv.

 

Har jeg antydet noe annet?

Ikke sagt noe om hverken stat eller nato skal bygge baner for dynamisk skyting.

 

de fleste klubber ønsker helst å sitte inne og juge under en kaffekopp. Ønsker man å bruke penger så er det fy.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet hvorfor Dexter ikke er så fornlyd, og det har han grunn til... men jeg ser nok ikke like svart på det. Men det er faktisk litt som han sier... jeg har bedre tilgang til en annen bane hvor jeg kan plaffe med rifle og med pistol... det er bare at jeg må ha på meg "klubben" sine klær når jeg er der...

Link to comment
Share on other sites

Korpåsen: må stå på standplass. skiver i stativ. ikke stål. kun trening 1 gang pr uke. en skyteretning.

 

Bjørkelangen har jeg ikke skutt på, men utifra filmer så ser det begrenset ut der også. ikke sidevoller osv.

 

Innebaner eksisterer knapt.

 

 

Blir litt som det er hintet på. jeg har det bra her. da er det bra alle steder.

Ja, det med stål vet jeg er trekt hos LOP. Trodde dog det var oftere enn 1 gang i uka man kunne trene der.

 

Sidevoller Osv? Hva legger du i osv?

Det er Bjørkelangen som arrangerer Dead Wolf Open, en relativt OK Level3 match. Ikke bra nok baneanlegg?

 

Hovedbanen vår utendørs er på Grasåsen, der er det da 3 voller, og maks 40m om man er effektiv og bruker hele banen (på tvers). Det ble også holdt NM Revolver (?) i 2006 el.lign på Grasåsen. Så det går, hvis man vil.

 

Nå vet jeg ikke hvilken klubb du tilhører, og jeg regner med du ikke vil si dette på et åpent forum. Men som en hovedregel, kan jeg vel si at man klarer seg fint med enkle øvelser som el presidente, near/far, distance changeup osv. for å terpe på mange av de elementene man trenger i dynamisk skyting, og bevegelse inn/ut av posisjoner kan tørrtrenes på.

 

Vil bare si at jeg ikke er uenig med deg, og at jeg gjerne skulle sett flere store baneanlegg rundt på Romerike. Har dog hørt om minst étt prosjekt som blir stort - om det blir noe av.

Link to comment
Share on other sites

Korpåsen: må stå på standplass. skiver i stativ. ikke stål. kun trening 1 gang pr uke. en skyteretning.

 

Bjørkelangen har jeg ikke skutt på, men utifra filmer så ser det begrenset ut der også. ikke sidevoller osv.

 

Innebaner eksisterer knapt.

 

 

Blir litt som det er hintet på. jeg har det bra her. da er det bra alle steder.

Ja, det med stål vet jeg er trekt hos LOP. Trodde dog det var oftere enn 1 gang i uka man kunne trene der.

 

Sidevoller Osv? Hva legger du i osv?

 

---props, muligheter for lengre hold. rifle. bl.a.

 

Det er Bjørkelangen som arrangerer Dead Wolf Open, en relativt OK Level3 match. Ikke bra nok baneanlegg?

 

---Dette er på ett privat område. er vel ikke godkjent meg bekjent p.d.d. Dette blir vel godkjent for hvert stevne av lokale lensmann.

Kjempeområde. perfekt beliggenhet. her er det muligheter for rifle og. men dette er jo ett privat anlegg.

 

Hovedbanen vår utendørs er på Grasåsen, der er det da 3 voller, og maks 40m om man er effektiv og bruker hele banen (på tvers). Det ble også holdt NM Revolver (?) i 2006 el.lign på Grasåsen. Så det går, hvis man vil.

 

---NM revolver er vel svært lite dynamisk!

 

Nå vet jeg ikke hvilken klubb du tilhører, og jeg regner med du ikke vil si dette på et åpent forum. Men som en hovedregel, kan jeg vel si at man klarer seg fint med enkle øvelser som el presidente, near/far, distance changeup osv. for å terpe på mange av de elementene man trenger i dynamisk skyting, og bevegelse inn/ut av posisjoner kan tørrtrenes på.

 

---Hvorfor skulle jeg ikke si det på ett åpent forum?? Skyter for Lop.

når man ikke får lov å bevege seg omtrent på skytebanen så hindrer det en del av det grunnleggende.

 

Vil bare si at jeg ikke er uenig med deg, og at jeg gjerne skulle sett flere store baneanlegg rundt på Romerike. Har dog hørt om minst étt prosjekt som blir stort - om det blir noe av.

 

---Sørum? dette ble ikke noe av dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Uffameg, så forferdelig dere har det på østlandet. Her på vestlandet har jeg bare 1,5 t med bil hver vei for å trene eller dra på stevne, da på en "rett frem" bane. Vet om noen som kjører 3 t hver vei for å delta på disse lusne stevnene våre, det blir 6 t reising totalt det. Kunne selvsagt ønsket et skikkelig anlegg her jeg bor, men da får man heller prøve å gjøre noe med det istedenfor å klage. Det har jo vært snakk om at DSSN ønsker å få samarbeidsavtaler med andre forbund om lån av baner, men det arbeidet har kanskje stoppet litt opp? Sikkert mulig å ta opp tråden igjen, men en eventuell avtale mellom forbundene er jo bare hjelp på veien. Arbeidet med å få til felles bruk av skytebaner skjer lokalt.

Link to comment
Share on other sites

tja, har arrangert mange l2 og l1 i klubben, men når de tilogmed forbyd våpen med rødpunkt og kompensatorer. så sier det seg selv. (X klubb)

 

Hvis du hadde tatt deg bryet med å lese hva jeg skriver. så skjønner jeg ikke hvorfor du la inn det innlegget du gjorde nå.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg reiser rett som det er en time eller mer ut av Oslo bare for å skyte litt, sist helg til Sarpsborg, og i påsken blir det kanskje en tur til Kongsberg bare for å trene litt. Sitte i bilen gjør meg ingenting så lenge man har det morro når man kommer frem. 1 time reisevei til skytebane er i alle fall ingen ting å klage på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...