Jump to content

Pistol til dynamisk - Forslag/anbefalinger?


Zephyr

Recommended Posts

Er fortsatt et ca. 3 måneder igjen til jeg kan tenke på å søke, men i mellom tiden prøver jeg å orientere meg i jungelen der ute.

 

Skyter med Glock 17 i dag og prøvde en SP-01 (ikke shadow) i helga.

 

Erfaring så langt er at CZ'n ligger vesentlig bedre i hånda, SA avtrekk vesentlig bedre enn Glock, DA avtrekk langt som et vondt år (føltes ihvertfall sånn mens jeg venta på smellet)

 

Altså er nok en Shadow høyt på lista når den tid kommer, men jeg er interessert i å høre om andre gode alternativer til en god og driftsikker pistol til bruk i Production/Standard innenfor et budsjett på 10-12.000,-

 

PFT

Link to comment
Share on other sites

Production? Der er det mye rart en kan få handlet. Mest irriterende av alt er striker-avfyrte pokkerskaper som ikke trenger å starte med DA-avtrekk, som f.eks nevnte Glock :P

I budsjettramma di ligger blandt annet en Sig Sauer X-Five Allround (cue hylekor om høy kjernelinje). Det er også mye fint av oppjusterte CZ og Tanfoglio.

 

En klubbkamerat har handlet arabisk av en eller annen grunn, en Caracal F. Den har opprinnelse i Emiratene, men har mye europeisk DNA. Den østerriske sjefsdesigneren Wilhelm Bubits står også bak Steyr M. Det ble started produksjon av denne i Tyskland i 2011.

Hvordan han kom på å handle dette må gudene vite, men etter å ha prøvd den må jeg bare gratulere. Det var et eller annet med hvordan den lå i hånden, og hvordan den selv ved noe frisk skuddtakt så ut til å returnere til akkurat der den startet fra. Det, kombinert med striker-mekanisme... Hakket før en roper "Jusemaker" etter fyren :P

Link to comment
Share on other sites

Caracal er ikke noe dumt valg med tanke på en veldig lav kjernelinje og bedre avtrekk enn feks Glock. Litt verre med tanke på reklamasjon siden det var Jevnaker Agentur som tokk dem inn. Når vi er inne på striker fired våpen ta en titt på Sig Sauer P320, knakende bra våpen å skyte med.

 

Ellers så er jo Tanfoglio Stock III eller CZ Shadow ett sikkert valg.

Link to comment
Share on other sites

Var ikke Caracal de som hadde en massiv tilbakekalling av en eller annen grunn?

 

Shadow, Tanfo, Sig, Glock, M&P etc. er nok alle tryggere valg. Det viktigste er vel å bestemme seg for om du skal ha stål eller plast, DA eller striker.

 

Hvis du liker Shadowen er det bare å handle, den er billig og bra.

Link to comment
Share on other sites

Hadde det vært min Glock hadde jeg nok beholdt den en stund, men den jeg bruker nå er klubbvåpen, så behovet for eget melder seg jo etterhvert.

 

Håpet er jo å få mulighet til å få prøvd et alternativ eller to etterhvert, hadde jo vært greit når jeg først skal bruke noen tusen at jeg finner noe som funker for meg, og som jeg kan ha en stund fremover.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vel egentlig bestemt meg for å kjøpe en P226 classic .22lr, og ekstra 9mm topp, for å kunne bruke den i production.

 

Hvis du gjør det så havner du i Open den dagen du skyter en match med våpenkontroll. Våpnene i prod skal være som da de forlot fabrikken (med unntak av sikter og skjefteplater), så det å sette en 9mm topp på en 22 pistol er en ulovlig ombygging (selv om 9mm utgaven av 22en står på productionlista).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...