Jump to content

Vurdering av 22lr ombygningsett til CZ 75


Weholt

Recommended Posts

Mener å ha sett at folk har problemer med CZ 75 ( med venner ) og ombyggingsett til 22lr. Er det noen som har erfaringer med dette? Finnes det andre rimelige 9mm med tilgjengelig ombyggingsett for 22lr som er passende for en nybegynner? Og trenger jeg våpentillatelse BÅDE for 9mm og 22lr om jeg kjøper et ombyggingsett for 22lr til 9mm?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke hørt at 22lr-settet til CZ generelt er problematisk, men et og annet mandagseksemplar dukker selvfølgelig opp der som andre steder. Til ditt andre spørsmål er svaret nei; det trenger du ikke. Men du må søke på settet som våpendel til hovedvåpenet - altså 9millimeteren. Så vidt jeg vet.

Link to comment
Share on other sites

au dyr, tror jeg heller går for en slik advantage arms http://www.websitefolder.net/practac/ar ... iPageID=54 Hører at den er bra nok.

men uansett, tror jeg skal vente til neste år tidligst med noe tileggsutstyr til glock`n (22 sett, atec lyddemper osv) skal å se om det dukker opp noe Uzi pistol først, ikke helt sikker på om jeg klarer å erverve den i tillegg til en glock.. : :wink: Hvis ikke lysta holder eller muligheten for en sånn IMI sak dukker opp, så får jeg børste støvet av g17 for 9mm skyting igjen...

 

 

og til cz kit, det blir som alle .22lr kits.. de kan være litt kresne på ammo, men 9/10 funker utmerket på mini-mags ol utifra det jeg har funnet ut på nett... kjenner ingen som har til cz desverre.. . Men man sliter oftere på de rimligere typene ammo. Jeg skyter kun minimags, stinger, velocitor osv i p22`n min, 90% mini mags pga prisen. Da har jeg null funksjons feil.

Samme gjelder en i klubben med en 1911 kit, bare trøbbel med cci standard osv. Men litt kraftigere ammo, med belegg over blyet og problemet løst.

Link to comment
Share on other sites

Mener å ha sett at folk har problemer med CZ 75 ( med venner ) og ombyggingsett til 22lr. Er det noen som har erfaringer med dette? Finnes det andre rimelige 9mm med tilgjengelig ombyggingsett for 22lr som er passende for en nybegynner? Og trenger jeg våpentillatelse BÅDE for 9mm og 22lr om jeg kjøper et ombyggingsett for 22lr til 9mm?

 

Mitt sett har gått 1000 skudd+ med ett klikk (defekt patron), for det meste med CCI standard og Winchester billig hulspiss (husker ikke navnet, patronene ligger i en haug i ei eske), og testet med annen assortert ammo. Mulig at jeg har vært usedvanlig heldig, men settet er altså overhodet ikke kresent på ammo, trenger ikke hardt ladet ammo og har gått som en symaskin. Presisjonen er i hvert fall ikke dårligere enn med våpenet i 9mm-konfigurasjon.

 

Våpensettet er registrert som våpendel med billig mengdetrening oppgitt som behov.

Link to comment
Share on other sites

Eg har og ein .22 sett til min cz 85, som er det same som til ein 75 om eg ikkje tek mykje feil.

Må seie at dette imponerte meg ein del.

Såg på dette som ein irriterande ekstradel når eg kjøpte våpenet ( mest fordi eg måtte slenge inn enda ein søknad på .22 )

 

Heldigvis så vart det ein positiv erfaring. Våpenet er såpass tungt at det nesten ikkje er rekyl.

Bruker CCI standard med overraskande bra presisjon og funksjon.

Når eg får gjort ein avtrekksjobb på våpenet kunne eg lett vurdert å bruke den til finfelt.

Link to comment
Share on other sites

Gassoperert kit i stål, med god presisjon. De settene jeg har lagt kleptopølsene mine på spiser alt av ammo (med et lite unntak: Stinger). 15skudds magasiner (ryktene vil ha det til at det jobbes med en løsning som innebærer et 33skudds maghus, hvilken kapasitet dette vil få og om det er mulig innenfor rimelighetens grenser/pris vil tiden vise).

 

Litt mer info her: http://www.dae.se/UHL.htm

 

Og her: http://www.uhl-gmbh.de/waffen/kk_wechse ... /ws_17.htm

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...