Jump to content

Søker info om gode militærfelt våpen :)


Beowulf

Recommended Posts

Heisann..

 

Jeg er på utkikk etter et godt våpen for militærfelt.

Regner med at det er mange med erfaring her inne :)

 

Har foreløpig fått best inntrykk av Tanfoglio Lim. Cust. Chrom 9mm

Det er ikke interessant med Pardini, da jeg ikke er noe stor fan av utseendet.

Føler foreløpig at det er Tanfolglio som kan skilte med presisjonen til Pardini og at den i tillegg ser unektelig tøff ut :)

Mulig den feteste pistolen jeg har sett!! 8)

 

 

LIMITEDSCON1.jpg

 

Samme våpen, men med Aimpoint, Kompensator og noen justeringer, selvfølgelig ikke til militær, men fet likevel.. :P

 

GOLDCUSS.jpg

 

Noen som har tips til alternative våpen eller tilbakemelding/erfaring på Tanfoglio`en??

Gjerne forslag til våpen i samme prisklasse +/- 4-5000,-

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Grauffel vinner jo stadig vekk med Tanfo, så det er vel ikke så mye negativt å si om det, i Praktisk er det enten Tanfo eller 1911 av et eller annet slag som gjelder.

 

Nå hadde vel Grauffel vunnet om han hadde stillt med noe annet også :D

 

Men tanfogli til militærfelt er ikke dumt.

 

De tanfoglioene det har vært problemer med har vel stort sett vært i kaliber .40 s&w(har selv hatt ett problembarn)

 

Men jeg har selvfølgelig blitt fornyftig med årene, å konvertert til 1911/2011 :D

Link to comment
Share on other sites

Ja, denne har jeg hørt godord om :)

Hvordan er den i forhold til evt. STI Edge og Tanfo limited Custom HC?

 

Spør mye jeg, men det er vel slik man lærer :)

 

Bet blir jo litt smak og behag om man liker 5" eller 6" løp.

 

Som sagt har jeg dårlig erfaring med Tanfo Limited Custom HC selv, men dette var nok knyttet til kalibret. Har også hatt en tanfo Match i 9x19, den hadde jeg ingen problemer med.

 

Har skutt med STI Edge i Std klassen i praktisk i 4 år, har ikke hatt noe problemer som har vært relatert til våpenet.

 

Det er jo også litt forskjell på grepene, targetmasteren er Single Stack og dermed smal i grepet, mens Edge og Tanfo HC Custom er Double Stack og bredere.

 

Mange er veldig fornøyd med grepene på Tanfoglio.

 

Personlig så skjøt jeg bedre etter at jeg byttet fra Tanfo til Edge(når feilfunksjoneringen er hensyntatt også)

 

Men det er nok litt smak og behag, personlig er jeg for at man skal kjøpe den man synes er fin og har lyst på.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar,..

Har vondt for å legge fra meg tanken på Tanfo limCust.

Den er bare såååå fin :)

 

Uansett så har den nok mer presisjon enn hva jeg "trenger" uansett :D

 

Nå vet ikke jeg hvor du bor i landet. Men det er sikkert noen i klubben din som har en Tanfo eller 1911/2011 som du kan få prøvd.

 

Bor du i Midt-Norge er det bare å ta kontakt :D

 

PS her er en annen pistol som er ganske fin http://www.stiguns.com/guns/Legend/imag ... 7-Main.jpg

 

For ordens skyld, jeg selger STI

Link to comment
Share on other sites

Tanfo'en har også fordelen at den evt vil være litt bedre hvis du får lyst å stille opp i ett stevne i Praktisk. Du skyter jo i Minor med den, men STIen havner jo i Open hvor den er håpløs.

 

Dette gjelder Targetmasteren ja, ikke med en STI med 5" løp :D

 

En targetmaster i Open, er ganske håpløst ja :D

Link to comment
Share on other sites

Tanfo'en har også fordelen at den evt vil være litt bedre hvis du får lyst å stille opp i ett stevne i Praktisk. Du skyter jo i Minor med den, men STIen havner jo i Open hvor den er håpløs.

 

Dette gjelder Targetmasteren ja, ikke med en STI med 5" løp :D

 

En targetmaster i Open, er ganske håpløst ja :D

 

 

ja klart, velger han en høykap 5" STI stiller de rimelig likt, men du nevnte nå Targetmasteren...

Og jeg er så gammeldags at mener singlestack 1911 skal helst være 5" .45 ACP.... :wink:

 

men skal man ha en rendyrket felt-pistol, er nok Targetmasteren i 9mm ett bra valg. Og da har man god grunn overfor Politiet for å evt kjøpe en 5" .40 til Praktisk senere

Link to comment
Share on other sites

Tanfo'en har også fordelen at den evt vil være litt bedre hvis du får lyst å stille opp i ett stevne i Praktisk. Du skyter jo i Minor med den, men STIen havner jo i Open hvor den er håpløs.

 

Dette gjelder Targetmasteren ja, ikke med en STI med 5" løp :D

 

En targetmaster i Open, er ganske håpløst ja :D

 

 

ja klart, velger han en høykap 5" STI stiller de rimelig likt, men du nevnte nå Targetmasteren...

Og jeg er så gammeldags at mener singlestack 1911 skal helst være 5" .45 ACP.... :wink:

 

men skal man ha en rendyrket felt-pistol, er nok Targetmasteren i 9mm ett bra valg. Og da har man god grunn overfor Politiet for å evt kjøpe en 5" .40 til Praktisk senere

 

Ja ikke sant, og det blir vel mere og mere aktuellt å planlegge kjøpene slik.... :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en SigSauer P226 X-ZONE 9mm. Presisjon og funksjon er "perfekt" våpenet er relativt tungt så rekylen merker du nesten ikke.Dessuten skikkelig kvalitet og pen å se på :D

En kammerat har en Tanfoglio Limited Costum, også denne fungerer meget bra med flott presisjon men jeg syns den har litt plastpreg i forhold til Siggen. Smak og behag..

Link to comment
Share on other sites

Ditt beste våpen til militærfelt er det våpenet du skyter best militærfelt med. Som peker rett for deg, som du tar gode avtrekk med, og som smeller hver gang. Om våpenet samler 15 mm eller 60 mm på 25 m er av mindre betydning. Så prøv så mange aktuelle våpen som mulig, og finn det du liker best. Det har ingen ting å si om Grauffel skyter som en gud med Tanfoglio hvis du skyter bedre med en 1911.

 

Selv skyter jeg med en moderat tunet Glock, og den passer meg. Jeg har fylt et par feltløyper i år, og de gangene jeg ikke har gjort det så har det vært min feil. Jeg hadde nok skutt i feil skive på klubbmesterskapet selv om jeg hadde hatt verdens beste Pardini...

 

Så, nok en gang: Prøv så mange våpen som mulig, og velg det som passer DEG best. Drit i om pistolen er rosa, eller om kompisen din hater den. Det er du som skal skyte (og treffe) med den.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Har jo evaluert og vurdert en hel del hånddvåpen nå,..

 

En ting jeg er sikker på er at utseende betyr for meg mye...

Tanfo lim. cust av nyeste modell er etter min mening nesten perfekt, med god presisjon og fett eksteriør..

Har også tittet på STI, men ikke noe mer enn det.

 

Kom over noen nyheter på SVI-Guns sin side og ser den største samlingen med ûbermoddede pistoler ever..

 

Her trenger jeg seriøst hjelp....

Om det er mulig å sette sammen så nydelige modifikasjoner så er dette muligens våpenet for meg,.

har tittet innom flere modeller men ramler alltid tilbake på Tanfo lim. cust...

 

 

Håper noen har erfaringer (gjerne tonnevis) av STI i 9mm som kan deles med meg her,..

For om dette er et godt våpen tror jeg jeg har funnet alternativet til tanfo`en..

 

 

Flere bilder finnes her:

 

http://sviguns.com/ph/?indx=143

 

Nyydelige pistoler...

 

66.jpg

http://sviguns.com/photo_gallery/54.jpg

57.jpg

44.jpg

47.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kjapt spørsmål, hva slags modifikasjoner kan man gjøre på en pistol til militærfelt? Har en Sig P210-4 med orginalsikter som ikke treffer helt greit (på 25m), og har tenkt å skifte til et nyere sikte fra Sig Sauer (aristokratsikte, men med utskiftbar baksikte for presisjonsskyting).

 

Øystein

Link to comment
Share on other sites

Er selv nybegynner innenfor konkuranseskyting, selv om jeg har skutt med pistol i over 10 år.

Jeg har hatt Glock 17, men har nå Glock 34 som i forhold til 17 har lengre løp (ergo lengre avstand mellom siktemidlene), justerbart baksikte, lengre magasinutløser og 2,0 kg avtrekk. Denne har også utskjæring i toppslide slik at løp med kompensator kan benyttes hvis dette skulle bli aktulet i fremtiden.

 

Men nå er kanskje Glock uaktuelt?

 

 

Mvh Magne

Link to comment
Share on other sites

Skal du bygge (sette sammen) en STI, blir den fort mer enn dobbelt så dyr som den tanfoen du sikler på :lol:

 

Ja,.. er vel klar over at en infinity ligger med en pris fra 26 000,-

Men det er det nesten verdt når de blir så særegne.. :)

 

Har sett på mye annet, men faller liksom hele tiden tilbake på Tanfoglio modell LIMITED CUSTOM GK,..

utmerket presisjon på høyde med Pardini (mener jeg) og et megafett utseende.,,

LIMITEDSCON1.jpg

 

Uansett er jeg ganske sikker på at jeg ender opp med en Tanfoglio eller mulig en SVI om jeg er tilstrekkelig beruset i gjerningsøyeblikket..

Må nok ned til Winge en dag for å klå!! :lol:

 

Har også god tid til å finne det riktige våpenet..

Har skutt noen år, men først nå startet på sikkerhetskurs i Askim Pistolklubb og fått øynene opp for militærfelt & håndvåpen,.. :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...