Jump to content

Våpenstrømpe på våpen i våpenskapet?


Kiwi

Recommended Posts

Har aldri vært borti slike våpenstrømper før, men vet at forsvaret for en del år tilbake lagret ag3'ene med munningshetter laget av hardplast.

 

Resultatet etter en god stund på lageret var visstnok en betydelig mengde rust i og på løpet til de aktuelle våpnene.

 

Mulig det blir litt annerledes med våpenstrømper hvis de "puster" litt, men jeg ville nok tenkt meg om 2 ganger. =)

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Har ikke brukt våpenstrømpe på våpen i våpenskap.

 

For meg har innoljede våpen, som står i våpenskap, aldri rustet. Nå skal det sies at mine våpen blir brukt og pusset jevnlig, men en tykk eller et fettbasert smøremiddel skal bevare våpnene dine på trygt vis over lengre perioder. Tyntflytende våpenoljer tørker over tid.

 

slb

Link to comment
Share on other sites

Strømpene er behandlet med silikon som hindrer at fukt kommer i direkte kontakt med stål. Noen av dem er av polyester eller bomull, og bomull har en effekt til å absorbere bort fukt fra våpen, men kan også ta inn fukt fra omgivelser med høy luftfuktighet. Jeg ville satset på silikonbehandlet polyester til lagring.

Link to comment
Share on other sites

Fikk et tips av en annen forumbruker om å sette annethvert våpen med pipa ned.

 

Synes det hjelper på plassen og at det er lettere å ta ut og inn våpen uten å komme borti de andre.

 

Ellers har jeg noen hengende på veggen i et smijernsstativ. Legger sluttstykker og underbeslag i skapet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...