Jump to content

To skyttere, en links og en rechts, hvilken rifle?


stich_it

Recommended Posts

Hei,

I heimen er vi to jegere, men hittil har jeg som links-skytter vært den eneste som rifleskytteren.

Nå har kona begynt å fatte interesse for jakt og skyting med rifle. Men er litt skeptisk til å kjøpe seg en rifle som kun hun kan bruke.

Så da er spørsmålet, hva er alternativene her? Blaser? Diverse halvautorifler?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har allerede en boltrifle selv.

Kona har lenge vært inne på att ho vil prøve litt selv med forskjellige rifler, men så var jeg lur nok til å åpne munnen og si at jeg kunne tenkt meg ei nummer to rifle og da kom forslaget fra henne om å kjøpe en rifle begge kan bruke.

Så da tenkte jeg at det var greit å spørre her om litt tanker og meninger.

Att Blaser er dyrere en to andre, ja det er jeg klar over. Men ikke nevneverdig bekymret over.

Har sett kjapt på sauer 303 også i denne sammenheng.

Link to comment
Share on other sites

Som links selv med rifle og en sambo som er retch og maser om egen rifle så påstår jeg også at eneste svaret her er dere har hver deres separate våpengarderobe.

 

Hun har sine, du har dine.

 

Å dele på våpen blir bare tull, av min (korte) erfaring.

Ønsker du deg nytt våpen så selg&kjøp for din egen del, la henne kjøpe selv. ;)

Link to comment
Share on other sites

Du kjøper selvsagt en rifle som passer henne, med lite rekyl og god stokk. Her bør det ikke stå på penger hvis hun kan lokkes på jakt.

 

 

Alternativt så kjøper du en lever action. Så har du noe moro å skyte med hvis hun går lei :wink:

 

Lokke kona på jakt?? Aldri forstått dette, det er jo eneste gang en får fred :lol:

Link to comment
Share on other sites

var i samme situasjon, men kom fram til at det rett og slett blir for dyrt å ha en rifle med "dobbel funksjon". Eneste som kanskje kunne være aktuelt måtte være sauer 303, men jeg var litt bekymret hvordan jeg ville takle varme hylser nesten i trynet. Endte med forslaget som allerede er gitt over, Tikka T3 i damevennlige 6.5x55.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...