Jump to content

Systemrifler på markedet som kombinerer 223rem og 308win ?


Mix

Recommended Posts

Hvilke systemrifler finnes på markedet som greier å kombinere 223rem og 308win egentlig ?

Er det bare Blaser R8 som er aktuell og som greier denne kombinasjonen ?

Våpengarderoben fylles opp, og ei rifle i denne kombinasjonen er høyst aktuellt.

Link to comment
Share on other sites

Det var S&L jeg har kikket endel på. Liker de riflene.

Røssler titan må jeg kikke nærmere på. Ukjent rifle for meg.

Sauer S202 Syncro XT eller Outback frister må jeg si.

Noen som peiling på ca. pris på ekstra løp og sluttstykke til S202 ?

Takker for alle tips.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte meg akkurat en Rössler Titan 6 i cal 308 rustfri med trestokk. Virker som ei kjempebra børse. Gleder meg til å teste den! Er en tråd på forumet med dårlige erfaringer med denne rifla fra enkelte individer, men fra forum i et store utland er det flere med gode erfaringer.

Link to comment
Share on other sites

Har lest til øyet ble vått om Røssler Titan nå. Ymse erfaringer ute å går ser jeg.

Men de må vel ha fått orden på børsene sine nå etterhvert ?

Rimelige systemrifler er det ihvertfall. Kjekt at de har rustfrie utgaver også.

 

Fint om dere Røssler eiere på forumet kan komme med deres erfaringer, presisjon etc.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 223 løp i en R8 kombinert med ett i 7x64. Det som er ei viktig vurdering når man velger systemrifle er; Hvor enkelt vil jeg ha det? Jeg synes jeg har en fin kombinasjon av løp til Blaseren min og de har begge hvert sitt tilpassede bruksområde. Endres bruksområde, må løp, magasininnmat og sluttstykkehode byttes. Tar ikke mer enn et par minutter, men det er noe å være bevisst på. Skulle jeg valgt den enkle løsningen hadde jeg heller valgt løp i 6XC og 308. Da med samme sluttstykkehode og samme magasin, og de to løpene hadde dekket samme bruksområde som 223 og 7x64.

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring med røssler titan er bare positiv etter litt over ett år. Var litt trøbbel med å få 223 sluttstykket til å kaste ut hylsene, men det fiksa børsemakern med å bytte ut kloa da den var feil. Etter det har den fungert upåklagelig. Våpenet er vesentlig mer stabilt enn det jeg klarer å utnytte, men med skikkelig anlegg og stabile forhold samler jeg 5 skudd på to lapper. En bedre skytter vil nok samle enda bedre. En annen fordel for meg er at treffpunktet på de ulike ladningene jeg bruker på 223 varierer med ca 2cm på 100m, så jeg slipper å skru på siktet ved skifte mellom rev- og annet småviltjakt. På 30.06 så er treffpunktet likt mellom jaktmatch og 180gr oryx så der slipper jeg også å tenke på å justere siktet. Variasjon på kruttladningene på oryx'en på 4gr ga tilnærmet samme treffpunkt men trolig noe ulik hastighet (kronografen streika under testinga). Så jeg er fornøyd så langt iallefall.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Har lest til øyet ble vått om Røssler Titan nå. Ymse erfaringer ute å går ser jeg.

Men de må vel ha fått orden på børsene sine nå etterhvert ?

Rimelige systemrifler er det ihvertfall. Kjekt at de har rustfrie utgaver også.

 

Fint om dere Røssler eiere på forumet kan komme med deres erfaringer, presisjon etc.

 

Jeg har en Røssler kal.9.3x62 i luxutgaven. Meget god presisjon og god tilpasning mellom sluttstykket og låskassa.

Har hatt rifla i 4 år. Etter 2 år ble det av og til klikk uten avfyrt skudd. Dette er nu retta av børsemaker.

Rifla egner seg til både hundeførere og på post. Elgen som er skutt med rifla falt i skuddet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...