Jump to content

Swarovski SLC 10x42 WB


TikkaReven

Recommended Posts

Har Nikon Monarch i både 8x42 og 8x32 i tillegg til zeiss conquest HD i 8x42. Førstnevnte har eg hatt i 7-8 år.

 

Etter ein sesong med conquesten HD er eg ikkje i tvil om at det er ein EKSTREMT mykje betre kikkert enn nikon. Den er krystallklar og minner på mange måter om victorymodellen. Den har god fargegjengivelse noko Nikon heilt klart har sin svake side. Og ikkje minst, den har lotutec som rett og slett er ein genial coating.

 

Vektforskjellen mellom 32x og 42x er ubetydeleg og bør ikkje vere eit argument. Du ser heilt klart betre i 42x når det er grått vær og skodde i fjellet enn med ein 32x.

 

Er overbevist om at det ikkje finnes ein kikkert til den prisen som er betre enn conquesten per dags dato. Ekstremt mykje for pengane, det er ikkje tvil.

Link to comment
Share on other sites

Måtte ta samme valg i fjor. Dro til slutt innom Kikkertspesialisten i Trondheim der jeg fikk prøve begge kikkertene. Valget falt til slutt på Zeiss'n.

Følte den var hakket skarpere og at den hadde en bedre fargegjengivelse. Har nå fått brukt kikkerten mye til jakt på hjort, elg og rådyr og er kjempefornøyd. Det eneste jeg ikke er fornøyd med er linsedekslene som er noe ræl på Conquesten.

Link to comment
Share on other sites

De fremre jeg tenker på ja. Kjøpte de som swaro bruker fremme, i myk gummi. Kjøpte de hos Lyngdal jakt og fiskesenter. Står ikke noe på de, men innehaveren Espen sa de i utgangspunktet var til swarokikkerter. Ta en telefon og hør hvilket merke det er, står ingenting på mine.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Zeiss Conquest HD 8x32 og er meget fornøyd med den. Når det gjelder størrelsen på den så er den en del mindre enn versjonen med 42 linse, men lommekikkert er det likevel ikke.

Jeg sammenlignet med tilsvarende opticron og valgte Zeiss bl.a pga Lotutec coating av linser som får vannet til å prelle av.

Link to comment
Share on other sites

 

Er overbevist om at det ikkje finnes ein kikkert til den prisen som er betre enn conquesten per dags dato. Ekstremt mykje for pengane, det er ikkje tvil.

 

Joda .

Denne her :

http://www.teleskop-express.de/shop/pro ... tglas.html

 

Jeg har militærutgaven som er 26 år gammel og har fått utrolig mye juling i skauen og fungerer utmerket . 3 ganger har jeg seilt ned skråninger hvor kikkerten har har fått seg bank . Siste gang måtte jeg ta av all gummiarmering for å få spylt vekk all søla .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...