Jump to content

Pris på brukt Colt king Cobra?


dreagle

Recommended Posts

Skal bytte ut min brukte King Cobra I 357 mag med 6 tommers løp. Fikk uimotståelig havesyke på en Uberti Cattleman I samme kaliber :mrgreen:

Den er helt orginal og pent brukt. Har max gått 1200 skudd, og nesten kun med 38 spes.

Saken er at jeg ikke aner hva den er verdt, og trenger innspill på hva jeg skal forlange.

Link to comment
Share on other sites

Om noen er villig til å betale 5-6 store er du jammen heldig- selg fort som.... Mener jeg betalte rundt 3000 for en ny i 1988, og det gikk vel mange år før jeg innrømmet over for meg selv at dette egentlig var dårlige saker. Men moro var det likevel :wink: Personlig tror jeg du sliter med å oppnå mere en 3-3,500 for et bra eksemplar. Men under har hendt tidligere- og vil vel hende igjen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kan gå begge veier. Finner du han som vil ha en kul revolver, så får du den prisen. Problemet er at her på kammeret så ville du nok ikke fått mer enn hva above-poster skriver, siden de revolverne der ikke er så lette å tune til konkurranse etc kontra S&W osv.

Link to comment
Share on other sites

Var en som ønsket en Sig 226 X five her forleden på forumet.

Sendte han en pm. Har en capsicum x five, som ny med extra gjenget løp.

Skutt 700 skudd maks.

 

Han tilbød 4500 kr.

Hvis DE tror at julenissen er rundt hele året , så tror de feil.

Det er rett og slett en skam å få så dårlige bud .

I mitt tlfelle så er pistolen her enda og her blir den. Men jeg sendte en PM bare for å sjekke hva folk er villige til å gi ;-)

Prutere som skal ha ting gratis bør heller kjøpe seg en billig luftpistol. De har sikkert dårlig råd, så blykjegler er rimeligt ;-)

Link to comment
Share on other sites

Om kammeret sin motor har "sensur-modulen" så burde plombere være et av de ordene som ikke vises :forvirra:

 

Folk tror de skal få ting gratis siden de tror "de må bli kvitt det for å få kjøpt noe nytt". I det minste kan de tilby innbytteprisen man får hos forhandlerne.

Link to comment
Share on other sites

Helt feil Rausheim

Du har misforstått.

Om noen plomberer og selger er det deres valg

Våpen er det nok av i verden.

 

Pruterne er en rase som stadig er i vekst dessverre.

 

Jeg hadde før plombert en pistol og solgt den for en pris jeg var happy med , enn å selge den skarp til en løk som ville gi halvparten av plombert pris.

Link to comment
Share on other sites

Våpen er våpen og alt koster peng.

Hvis du hadde fått bud på kr 3500 for en Beretta 92 FS Brigadier skarp og hadde en annen kjøper som ville gitt deg 7500 kr plombert...hva hadde du gjort ?

Svaret er ganske enkelt ;-)

Link to comment
Share on other sites

Da ser jeg at folket har talt. Skal etterhvert legge den ut for salg på Finn.

Forventer ikke gull og grønne skoger, men håper etter å ha lest de foregående postene på rundt 4 laken. Ikke har jeg bråttom for å selge heller så den trenger ikke gå til første og beste storpruter.

Skyter mest for moro, og da får jeg nok mer glede av en Cattleman enn av en stor tung Cobra jeg aldri egentlig har blitt helt fortrolig med.

Plombering er jo et alternativ om pengene er på konto før sveiseapparatet tas fram. Er enig med Rausheim om at dette er styggedom, men et moderne masseprodusert sivilt våpen får ikke fram det samme bevaringsinstinktet hos meg som f.eks en Kongsbergcolt ville gjort.

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg vel en av de mest sentimentale som finnes når det gjelder våpen. Enten er det den første pistolen man kjøpte, eller den første, andre eller tredje 1911'en man kjøpte. Så må vi heller ikke glemme første jaktrifla i kaliber 8mm Skulderknekker :roll:

Link to comment
Share on other sites

Fordi markedet er større, og lisensfrie våpen kan selges på dagen til hvem som helst med penger som brenner i lomma. Det meste synker nok i verdi ved plombering, men noe kan helt klart øke.

 

Forøvrig skjønner jeg ikke dette intense hatet mot prutere. Bud du ikke liker er det bare å takke nei til, er ikke verre enn det. Å bruke tid på å irritere seg over skambud er som å skrive sinte leserbrev om dårlige tv-programmer istedenfor å bare bytte kanal.

 

Litt on-topic: Litt vanskelig å si med Colt, har inntrykk av at det varierer en del. De er jo ikke så ettertraktede til konkurranse som Smith, men treffer du riktig kjøper og alt klaffer så kan det jo gå. Å håpe på 6K tror jeg nok er urealistisk, 3-4 er nok mer innenfor sannsynlighetens grenser. Uansett, lykke til med salget. Får du bud du synes er for lave er det jo bare å takke nei. :winke1:

 

PS. Plombering er SYND, uansett, alltid. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...