Jump to content

Ideer for Oppheng av våpen


Sportskytter

Recommended Posts

hei

hørtes ut som om at du trenger ett veggstativ.!!

Detter er mitt, (som skal byttes ut med våpensafe)

IMG_1864-custom%3Bsize_2072%2C404.JPG

 

Øy, harru stjert våpenstativa mine eller :lol:

 

Jeg lagde meg sånne da jeg gikk på sveiselinja i min fagre ungdom. Dem funker gull de greiene der. Jeg har brukt disse helt til for 1 ukes tid siden. Da kjøpte jeg meg et våpenskap som er bolta fast i 7 franske treskruer. 4 i golvet, og 3 i ryggveggen. Skal like å se den som stikker av med det skapet under armen. Det er fullt av ammo og våpen, så det veier litt mer enn de 156 kg. fra fabrikken gitt :mrgreen:

 

Deilig å vite at våpna mine er trygge + at jeg har ryggen fri i tilfelle onkel kommer på besøk for å sjekke. Det jeg derimot ikke er komfortabel med, er at de skapa ikke brannsikre. Altså skapa brenner jo ikke opp, for det er jo stål, men det blir jo så varmt inni, at alt blir jo ødelagt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Fiskesene er for enkelt og treverk er jeg ikke noe flink med :oops: ;

 

jeg har i en eller annen nettbutikk sett noen små oppheng som skulle festes i veggen med 2-3 skruer, der hvor våpnet skulle ligge i mot var det limt på grønn filt, "framsiden" av dingsen var formet som en fransk lilje og de hadde de messingfarget og sorte.

 

Noen som vet hvor jeg får tak i slike?

Veteranbørsene skal snart fram fra sin triste, bortpakkede tilværelse så jeg trenger 15-20stk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg benytter meg av en sokkel av skråbord som er stilt 35 grader mot høyre og magneter bakt inn i gummi på veggen:

 

display3.jpg

 

Med dette systemet er "alt vesentlig" synbart på geværene, det er ingen fare for riper/skader, det er "jordskjelvsikkert" og det er plassmessig økonomisk. Ved flintlås & boltaction geværer, får jeg 10 børser pr. veggmeter:

 

display9.jpg

 

Med smalere våpen opptil 14 pr. løpemeter:

 

display8.jpg

 

Trond

Link to comment
Share on other sites

Dersom de festes under en kloss som stikker ut fra veggen slik at børsepipen får kontakt med magneten på undersiden av klossen og det brukes to magneter, regner jeg med at det burde gå bra. Magnetene holder vel 20 kg pr stk dersom det de skal holde er flatt, selvfølgelig noe mindre når det er buet.

 

Trond

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...