Jump to content

Vil handle 9mm Til felt, hurtig og presisjon.


klumsen

Recommended Posts

Vil handle 9mm pistol nå til gitte grener, med kanskje muligheter til dynamisk etterhvert om muligheten byr seg.

Ser at det nok er best for siktelinje mm at det er 6"løp. Med et tak på 15.000 kan jeg kjøpe en Tanfoglio Gold Match, men da kan jeg ikke gjøre noe med avtrekket til den prisen. Kan og kjøpe en CZ Tactical Sport og gjøre avtrekket fint. Begge disse er i utgangspunktet single action.

Så ser jeg Tanfoglio Stock III Xtreme, eller Special men de er det 5" løp på og dermed bedre til Dynamisk og. (går i en annen klasse). De er og double action på de og dermed må/kan de bygges om til single action. Vil ha single action.

Hva er det beste alternativet? For og imot på de forskjellige typene mottas med takk.

Heller personlig til Stock III Xtreme med Nickel GK utseende/ belegg.

Hva syntes de erfane skytterne? Er jo en jungel der ute....

Link to comment
Share on other sites

Pardinien er for stor i hånda mi, og om en tar av skjefteplatene er den noe skarp på kantene.

Det er en fin pistol men ikke for meg.

Vil ha uttalelser på de nevnte for å unngå den jungelen som er der ute :)

Takker for svar og tips.

Link to comment
Share on other sites

Er pardinen for bred, er det vel uansett en tanke å tenke på en 1911 ramme...

(men for all del, jeg er partisk både fordi jeg har byttet ut omtrent alle psitolene mine i 1911 og fordi jeg tilfeldigvis prøver å kvitte meg med en dyr 9mm 1911... Men jeg ville rådet deg til å sjekke ut STI uansett)

 

(ser S.O.N faktisk var raskere en meg der)

Link to comment
Share on other sites

Har selv en TS, denne måtte moddes for å få avtrekksvekten lovlig.

Jeg har aldri holdt i en Pardini, men TS'en er stor i grepet synes jeg(20 plugger i magasinet bygger litt).

Ellers er jeg meget fornøyd, og smiler fortsatt etter ca 3 år :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vill du ha noe billig som likevel er bra gå for en CZ Shadow, bytt litt fjærer og montere en SA avtrekker så blir dette et konkurransedyktig våpen for en billig penge. Med hjemmelading kan du så få passe slappe ladninger med god presisjon.

 

Bruker min også i Grov foreløpig helt original, men den skal tunes og så skal vi se om det går å jakte på vedkubbeskytterne i Grov :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle ha meg 6" 9mm nylig og tittet på Gold Match. I tillegg finnes det også Gold Match GK og Gold Match Xtreme.

Gold Match har i utgangspunktet et bra avtrekk, men så kjente jeg på GK som var enda bedre og Xtreme

som var helt nydelig. Falt pladask for Xtreme med fantastisk avtrekk som det ikke er noe mer å gjøre med og veldig

god presisjon. Jeg klarer 5cm samlinger på 25 meter med to hender stående. Med anlegg er det sikkert enda bedre.

Link to comment
Share on other sites

Hva er forskjellen på Limited, Whitness, Stock?

Ser Limited har single action, og de andre dobbel, alle med 5"løp.

Men du kan bygge om de med dobbel til enkel action og omvendt. Men forskjellen på de?

Er menge dele ombyttbare?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Da ble det en Gold Math GK på meg :)

Lite brukt og til en grei pris håper jeg

Ser på papirene som følger med at det ikke er riktig avtreksvekt på den så der må jeg gjøre noe.

Må bytte grep ogfor de GK grepene var glatte. Vil ha Xtreme grep på. Men kan jeg bra bytte hammer fjær for å få avtrekket innenfor, eller er det mere?

Skal levere inn etter ferien for avtrekksjobb, og avtrekker men er den fra Xstreme tight og fin eller er det bare Henning som gjelder?

Link to comment
Share on other sites

Skal ha 9mm snart selv og har en GT9 på handa, men har blitt fortalt her inne før at ca. 60% av startfeltet i NM skyter pardini med de er sjeldent top 5 (selv om GT9 fikk 2. plass i årets NM tror jeg).

Er det et merke som gjør det best hele tiden? Ble fortalt at det er 1911 rammen som alltid står for de beste plasseringene men hvem merke og modell er det? Vil ha det som gjør det best.

Det billigste i lengden er jo å kjøpe dyrt med en gang..

Link to comment
Share on other sites

Er jo mange faktorer her:Pris, hvilke klasser, håndstørrelse, mm.

Jeg ville og ha noe som var bra rett ut av boksen, ville egentlig ha Goldmatch, men den var for dyr.

Hadde da bestemt meg for Stock III Spesial med Pro oppgradering, men fikk da tak i en brukt Gold Match så da gikk jeg for den.

Men prøv hva som passer hånda di. Jeg fikk ikke noen godfølelse av Pardini gt9 da den er stor og kantete i bakkant.

Gjerne hør hva andre har i klubben. Se, ta på, evt test.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...