Jump to content

Spesialrevolver i kaliber 22


MagnarA

Recommended Posts

Er på jakt etter ein spesialrevolver i kaliber 22.

Kva er der å velge i av våpen som går rett i kassa frå forhandlar?

har leita ein del og finn eigentleg berre ein s&w mod 317 HIVIZ hos winge.

Nokon som har noken gode tips til alternativ.

Er egentleg ikkje ute etter eit våpen eg må bygge om.

Link to comment
Share on other sites

S&w mod 34 kom med 2" løp og justerbare sikter, definitivt en artig sak om du skulle være så heldig å komme overen.

På 80-tallet kunne en få div. versjoner av 34.

 

S & W 1953, Modlel 34, 22/32 også kalt "Kit gun", var å få med både 2" (round butt) og 4 " (square butt) løp. Samme våpen i rustfritt, kalles model 63, da med 4" løp. Den har også vært levert rustfritt i 22 WMR, som modell 650 med 3" løp og model 651 med 4". Har ikke nye kataloger.

 

Men jeg har sett andre løpslenger, har vært brukt i ettertid. Bl.a. M 63, med 2" løp. Kitt gunn, var ganske vanlig tidligere. Men jeg tror ikke det er så lett, å finne en slik brukt. For morro skyld gikk jeg feltløype med en M34, med 3" løp (opprinnelig 4") og skjøt til forbundes sølvmerke og brukte kun "dobbel" action, tidlig på 80-tallet. Morsom sak. :) Har ikke sjekket om disse tilfredstiller kravene til Spesialpistol. Og om de er å få kjøpt nye.

Link to comment
Share on other sites

Tror bruktmarkedet er veien å gå for spesialrevolver, selv om det meste som ligger til salgs er 38/357 med faste sikter , lånte lenge en mod 34 med 2" og round butt, den funka helt greit til spesial, og hadde lyst på en lik, det dukka dog aldri opp noe, så da det dukka opp en mod 19 endra jeg søknad til 38/357 og gikk for den(glad for det i ettertid), dagen etter lå det en mod 34 med 2" pipe til salgs på finn, den lå der i ca 1dag før den var solgt :D Den 317mod på Winge er jævelig lett med bare ca 350g. Husk at 22lr smith med J ramme har spiralfjærer, og de er således visstnok litt vanskeligere å få utbedra avtrekket på. Det slenger stadig en og annen mod 17 på finn, denne kan vel slaktes til spesialbruk.

Lykke til med jakta

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker en 4" mod 34 i 22lr. Når jeg kjøpte den var det square butt, men etter litt sveising og sliping er det nå blitt round butt. Den er litt vel tung på DA, men utrolig presis!

Planen min er en lett avtrekkerjobb, få laget et grep som passer meg litt bedre, samt bedre sikter.

Det er ikke mange andre spesialrevolvere du kan finne med 4" pipe!

Med et litt større grep kan junior bruke denne i revolverfelt (tror jeg

 

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Gammel tråd, men forsøker...

Frua fikk kjøpt en Smith modell 63-3med 3" i dag til den uhyrlige sum av 800.-

Rustfri, tilnærmet strøken og uskrudd.

Slik jeg har lest lenger opp i tråden passer denne i målekassa for spesialrevolver?

Liten modifisering av avtrekket skal gjøres, forsiktet skal muligens til børsisen for fresing og montering av annet sikte. Dette er den gamle modellen, skrått framsikte og 6-skudds tønne.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg lurer på å kjøpe en SR. Ser det ligger S&W mod 34 og en kappet mod 617 på finn. Burde en legge i de ekstra kronene å kjøpe 617?

 

Som jeg har forstått det er mod 63 blank utgave av mod 34, så da skulle vel en 4" mod 63 passe i kassa siden en 4" mod 34 gjør det :?: eller er jeg fullstendig på viddene?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...