Jump to content

Nettbutikker som sender Browning BAR riflemagasin ut av USA?


ktm250sx

Recommended Posts

Opprett en JetCarrier konto. De på kontoret til JetCarrier har ikke noe problem med å sende varer som ikke er registreringspliktige. Som magasiner, optikk, små "ikke vitale" våpendeler og kikkertmontasjer og lignende.

 

Men sjekk om de sender til New Jersey, er der kontoret ligger i USA.

 

Men du ser selv om du ønsker å gjøre dette. Det er brudd på amerikansk lov.

(Men i Texas er forbrytere pålagt å gi sine ofre 24 timers varsel, der de underrettes om hvilken forbrytelse de skal utsettes for. Så å få sendt ut et magasin fra USA hadde ikke jeg hatt dårlig samvittighet for. Men ditt valg)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bare å bestille til JetCarrier, ihvertfall ikke fra Brownells. De kan være fæle til å sjekke kortet ditt, og finner de ut at du har norsk kort så hjelper det dårlig med amerikansk adresse.

 

Jeg fant dessverre ingen god løsning på dette da jeg hadde BAR Match. Fant ingen som ville sende ut av USA, og å betale 1400,- for et magasin til $60 var for meg helt uaktuelt. Solgte børsa isteden. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Takk for innspill folkens! :) Er vel ikke bare bare å få tak i nei. Men synes avansen til norske butikker er til å grine av. Klart de skal tjene på det, men det hadde holdt med å tjene 2-300,- pr. magasin, ikke 1000,-... :o

 

Midway har 5 og 10 skudds til 813,-, det er jo ikke akkurat gratis det heller, men har hørt om de kan få inn 20 skudds til samme pris.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En del fabrikanter har spesifisert i kontrakten med Brownells (eller Cabelas eller hvem det nå er) at varene deres ikke skal selges utenfor USA, dette uavhengig av $100-regelen. Det kan ha med agenturproblematikk å gjøre, fabrikanten ønsker å ha "offisielle" representanter overseas, de kan ønske å holde sin sti gullende ren ift US Dept. of State, og mye annet mikkmakk.

 

Derfor kan det være mulig å kjøpe 20-skudds Ruger-magasin, men ikke 10-skudds Browning. En norsk forhandler vil nok likevel kunne få mast seg til å få magasinene, da til den prisen det passer butikken å selge dem for...

 

I teorien kan man vel omgå dette ved å skaffe seg et prepaid kredittkort med fakturaadresse i USA, i tillegg til en ship-to adresse i en våpenvennlig stat (og kanskje skaffe seg en THOR-konto e.l. slik at den norske IP-adressen kamufleres :geek: ), men da er man jo slik jeg ser det i en juridisk gråsone og man kan ialle fall ikke påberope seg å være i god tro hvis det skulle bli baluba. Og så er det jo kanskje grenser for hva slags krumspring man gidder å drive med for et skarve magasin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...