Jump to content

lyddemper til glock 17


woodbear

Recommended Posts

Testa en lyddemper på glock 17, 9mm slik en på banen i år, forbausende mere stille enn forventet, så jeg fikk litt sansen for å skaffe meg en demper til den og, siden jeg har en sånn en jeg og..

 

Mener det trengs en rimelig lett demper, eller en modifisert med rekyl forsterkning for å få denne til å funke skikkelig. Den han jeg testa sin har er relativt tung og så ut som den bestod av to deler, neste gang jeg ser han skal jeg spørre om det er gjordt noe med hans, da den fyrte av all ammo uten klikk.

 

Hva er optimalt, forlenge/gjenge og lage overgang på orginal løp. Hvis det er mulig, er iallefall det realtivt rimelig når man kjenner en våpensmed. Blir det solid/bra nok, eller bør kjøpe den lengre løpet, evnt ferdig gjenget? Forslag til steder som lever dette rimelig mottas med takk.

 

Så 9mm lyddemper, der har jeg ingen erfaring, annet enn at de er dyre. Forslag og evnt. leverandører mottas her og. :D

 

Om jeg gidder, får se ann prisen dette ender med....

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei, så det på siden deres, sendt mail. Gi meg evnt en pm med tilbud og.

 

Heftige priser på 9mm dempere over hele linja ser jeg, mulig det må vente litt, men greit å sjekk litt rundt. Ser også etter brukt og. Men hvis den A tec dempern er på nivå med alt annet av A tec dempere, så er det verd å betale litt for en ny sånn kontra noe gammelt dårlig brukt.

 

Ingen som har et 33 skudds glock magasiner inne vel og? Evnt noen som vil kvitte seg med brukt?

Link to comment
Share on other sites

Takke, fin pris, da tenker jeg litt på det.

 

Har noen testet A-tec`s 9mm demper, den demper bra nok til å kunne skyte uten hørselvern(det som er poenget med demper)

Hvordan sammenlignes det med f.eks 22 demper. den jeg testet var testet i skuret på skytebanen, men den var jaggu ikke langt unna 22.

Link to comment
Share on other sites

Og så selges de sikkert i mindre kvanta en 22 dempere, noe som sikkert også fordyrer dem.

 

isj, blank sort.. liker ikke den de har i .22 da den ser så plastic ut, hadde vært fett med matt sort, eller parkerisert.... passer bedre til glock. Men likte ikke Ase utra først heller, men den grodde på meg. Skal jeg har 9mm demper, blir nok valget A-tec.

 

Størrelse messig, noen som har dimensjonene?... siden det moduler, kan man vel velge etter ønsket lengde og stillhet.

 

 

funker de til skyting uten hørselvern med vanlig ammo og, som f.eks 22 dempere, så er generelt forskjellen mellom subsonic og vanlig ammo knapt merkbar... AU demper stinger og velocitor ganske bra fra pistol og, det blir høyere, men fortsatt langt i fra uten demper.

 

hvordan er det med 9mm... demper det greit uten sub sonic, eller blir det helt ubruklig? Hørt mye forskjellig av "bedrevitere" innen .22 en gang i tiden som sa du måtte ha sub sonic til dem og, men det viste seg å kun gjelde skikkelig dårlige dempere...

Link to comment
Share on other sites

Jepp, det finnes langt værre. Syns de er greie nok, så det kommer ikke til å bety mye for valg av demper. Bare syns Ase utra / B&T looken passer bedre til glock...

 

Prisen derimot er ca 2 laken mere enn jeg personlig vet om jeg gidder å svelge for en demper.. kan kjøpe meg et våpen til isteden hehe. Men frister så hinsides nå som jeg vet en butikk har på lager... bare løp og kjøp hehe.

Link to comment
Share on other sites

En ting er i hvert fall sikker; du kommer til å bli positivt overrasket over hvor bra den demper. Jeg ble sjokkert da jeg avfyrte de første skuddene med den, og skrudde sporenstreks av to moduler så den ble riktig så Hollywood-aktig, og selv da dempet den sjokkerende bra - like bra som B&T Impuls II, eller kanskje litt bedre. Med alle modulene på, har jeg aldri prøvd en bedre eller tilsvarende god 9mm pistoldemper. Den er rett og slett helt rå.

 

Og nei; selv om jeg kjenner Anders McDuck (A-Tec) får jeg ikke rabatt, selv om jeg skryter av dingsene hans. Derfor kan du ta dette som et ekte, entusiastisk gledesutbrudd til et produkt som er verdt kronene det koster.

Link to comment
Share on other sites

Jeg aventer bildene fra Woff hehe... Jeg driver å overveier prisen kontra behovet...

 

Lydmessig åssen er den A-tec`n i 9mm i forhold til den i .22lr

Min sammenligning hittil med B&T er at den hørtes litt ut som .22 stinger gjennom ase utra`n... dvs ganske dempet smell, men et lite supersonisk crrrraarrakk lyd på vei mot skiva.. helt fint uten hørselvern.

 

noen som evnt. har db målinger fra den? De beste .22lr ligger på 116-120db, mens en god del vaker i 120-130 området og...

Link to comment
Share on other sites

:) Er det noen som har bilder av A-Tech med pistol? Morten Vinje? Er det noen grunn til at dette ikke vil fungere med de små Glock'ene? (Siden ingen sier noe, er det vel ingen som har prøvd?)

Ja, den funker med 26-en din.

 

Prøvde med min G26 og en Vaime-demper. Det var ikke noe suksess, det smeller like ille, og pistolen mater ikke. Det siste er ikke så rart, da mini-glockene har en ganske radikal pipevinkel under rekylbevegelsen. Den demperen jeg har er i tillegg tung og lang, så det er mulig at det virker med en annen demper (impuls-dempere?). Si gjerne ifra hvis noen har prøvd noe som funker. Jeg har gjenget pipe og alt, men bruker aldri den demperen.

Link to comment
Share on other sites

Vi vet jo nå at A-tec`s demper rimelig bra og funker på glock, og personlig vet jeg at B&T er grei og mater uten kødd og. Skutt med på skytebanen, men med gjenklang fra blikkskuret så er lyden på kanten plagsom (vanlig ammo) men gikk utmerket uten hørselvern... Den hadde rekylforsterker da den er spesial laget for glock.

Link to comment
Share on other sites

de som har en 9mm atec liggende, hvor vanskelig kan det være ta et kjapt bilde og legge ut på imageshack.us ol.? Ikke så viktig å se den på en glock, men hadde vært greit å ha en anelese om hvordan et produkt til over 5000 faktisk ser ut og... ikke bare at den demper bra hehe.

 

Er ganske nær ved å sende en mail til Jørn/practac med våpenkort og førerkort bilde for å gå til innkjøp av et sånt lite pengesluk bare fordi jeg altid har hatt lyst på demper til glock`n... akkurat som jeg alltid hadde lyst på desert eagle..(var aldri meningen med 2 av dem men pytt pytt) Men jeg vil vite hvordan den ser ut... så hvis herren som driver practac eller A-tec produsent... klarer å hoste opp et bilde av en glock med dempern på, (alle moduler) så kan nok det føre til et salg;-)

Link to comment
Share on other sites

Pokker til mas da! Her har du ihvertfall et bilde av selveste prototypen jeg gjorde noen enkle tester på (klikk bildene for stor versjon):

img1156redmb3.th.jpgthpix.gif

 

Med demperen ved siden av pistolen (Glock 19):

img1078redqr7.th.jpgthpix.gif

 

Rekylbufferen i bakre stilling (maksimalt utslag):

img1066redly4.th.jpgthpix.gif

 

Produksjonsmodellene har ikke blank rekylbuffer/gjengestykke - de er blånert (matt svart)

Link to comment
Share on other sites

:) Takk Morten! Et bilde sier som kjent mer enn xxx ord... (Bytt ut xxx med passende tall mellom 001 og 999. Tror neppe vi trenger flere enn 999 for å beskrive dette?)

Lommeboka her er også under bearbeidelse, da Visa-plasten ikke er begeistret over den globale økonomiske

situasjonen som FRP og Siv Jensen har forårsaket! (Utrolig til krefter i det partiet!)

Link to comment
Share on other sites

'Flere rimligere 9mm dempere der ute... men aner ikke effekten.

 

Br reflex demper til 9mm her til en litt rimligere pris.. aner ikke om de er bra .

http://lyddemper.net/produkter.htm

http://guns.connect.fi/rs/mxgraaf.html

mg 12 på 100gr funker greit på glock, men selv da kan du måtte mekke litt på fjører...

 

Denne har jeg prøvd, dempa 9mm til omtrent alm kort på pistol 22 nivå.. men den er like dyr som A tec, så da er atec tingen..

trykk på link til glock med demper for bra bilde

http://www.finnrappel.fi/glock17laser.htm

 

Personlig går jeg nok for A tec når jeg får råd... selv om den er dyr

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Jeg har en Glock 26 som jeg vurderer å sette en demper på... Hvis det blir noe av det blir det en A-Tec demper...

 

Jeg har lyst til å beholde orginalløpet mitt, og må da kjøpe lengere løp som kan gjenges til demperen? Må jeg søke for å kjøpe nytt løp? Og evt. hva begrunner jeg det med?

 

takker :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...