Jump to content

Chiappa Firearms Little Badger


djlia

Recommended Posts

302014-2.jpg

 

Jeg lurer på om denne eksisterer i kongeriket?

Jeg har lyst på en salongrifle av typen enkeltskudd brekkvåpen til å putte i sekken når jeg er på fuglejakt. Fant denne og lurer derfor på om denne er å oppdrive i Norge? Og eventuelt pris? Brukererfaringer?

 

Og til slutt er det noen alternativer som i tilfelle er å å få kjøpt?

 

http://www.chiappafirearms.com/products/136

Link to comment
Share on other sites

Den ser ikke ut til å være lang nok til å være lovlig her hjemme; Når den er knukket er den 16,5 tommer lang, dobler vi det kommer vil til 33 tommer, som er rett under 84 cm; men da har vi ikke tatt høyde for at den er litt mer enn 50% av total-lengden når den er knukket.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

I dag dukket det opp en søt liten Little Badger i .17 HMR fra Oslo skytesenter. 

20201211_202432.jpg.511ff9c49333ff4e5f0abfc2a9fd8bb7.jpg

 

Etter å ha satt på ny picatinny og vertikalgrep, så kom tankene over på kikkertsikte. Riflen er egentlig kun tiltenkt et formål, og det er stokkand på 100 meter. Hvorvidt den (eller spesielt jeg) klarer det, får jeg finne ut når skytebanene åpner igjen.

Riflen er jo ikke særlig stor, så ønsker et lite sikte, gjerne fast 10x40 (ish) i liten størrelse.

Ideelt sett skulle jeg hatt noe slik:

image.png.87026ca0d5c27334966246e2c69a0a6b.png

 

Bare ikke kinaræl (som den på bilde), men heller noe i typisk Leupold/Vortex kvalitet. Eksisterer dette?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg så på Leupold 2-7 x 28 eller 33 når jeg fikk denne rifla i hus for å bevare den som ultra lettvekt. Men da XXL solgte ut alle VX1 3-9x40 til ca1500kr slo jeg til på det og er fortsatt under 2 kg med demper.

 

Håper å høre tilbakemelding på hvordan denne fungerer for deg, da jeg sliter med presisjonen i min. Det er kun Hornady V-max som gir høvelig presisjon ca 30mm v100m. CCI FMJ og gamepoint treffer knapt vannmelon på 100 meter ... Jeg har 16,5" løpet mens du har vel 18,5" løp om dette har noe å si. I tillegg kjøpte jeg en 22LR som jeg slaktet og tok kun løpet slik at jeg fikk det på samme våpenkort. Om dette løpet passer dårlig til kassen vet jeg ikke men har  en del flygere som kan sitte 20-30 cm ned og til høyre, spesielt om jeg skyter med anlegg. Ellers så er presisjonen bare nesten ok.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Denne ble solgt på Jarles sport på Kongsberg, men han solgte butikken mens jeg var i kontakt med han. Han henviste meg videre til Børselars og de hadde allerede bestilling på disse når jeg tok kontakt. De forlenget kolben før den ble solgt til kunder i Norge😉 Denne ble alt for lang for meg, så jeg modifiserte den kolben jeg fikk fra "slakterifla" og den ble ok.

0_Snapchat-184263255.jpg

Screenshot_20201228-193353_Photos.jpg

Edited by Troya2000
La til bilde etter egenmod
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...