Jump to content

NJFF lokkeapp


sjorgen

Recommended Posts

Har kjøpt lokkeappen deres, og før jeg gjorde det leste jeg et par steder på nettet at andre hadde likt den. Nå har jeg testa den for rådyr, elg & kråke, noe det finnes plænti av i området, så kanskje jeg gjør noe feil? Har ikke sett snurten av noen av delene, men det var 3-4 rådyr rett nedafor husene her 20 minutter før.. Skal man spille lyden om igjen og om igjen, eller varierer det hvor ofte den skal spilles?

 

Er det forresten bare jeg som syns det er litt irriterende at man må trykke "play" hele tida?

Link to comment
Share on other sites

Appen har lydene inkludert, jeg oppfattet det som om man kunne bruke appen til å lokke med. Det gjorde i alle fall jeg. Koblet bare på et lite høyttalersett og spilte rådyrlyden ut over åkeren de pleier å spise på. Men nå spilte jo jeg lyden hele tida, så da var det kanskje det som var feil.

Link to comment
Share on other sites

Har lokket inn rev på brunstlyder, musepip og fugleskrik... Rådyr rett før bukkejakta. Kråke og ravn kommer som bare den.. Så at den fungerer er jeg ikke i tvil om :) Men den er jo laget for å lære folk å lokke.. Volumet er så som så, kunne godt vært høyere selv med extra høytaler.. Men er har nok mye med lokke intervallene å gjøre at man ikke får den til å virke.. Pluss at det er en liten blå ring nede til høyre som gjør at den spiller kontinuerlig..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Brukte denne appen på gåsejakt i dag. Vet ikke om det var appens fortjeneste, men gåsa kom hvertfall flygende rett mot oss! :) Koblet mobilen til en trådløs høyttaler(Creative D100), og lyden ble hvertfall mye bedre enn det de andre jegerne greide å blåse ut av fløytene sine! Nå blir det ikke mer gåsejakt i år, men det skal definitivt prøves ut igjen neste år:)

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at NJFF sin lokkeapp er god og har gode lyder, den fungerer, jeg har brukt den med ekstern høyttaler. Men, om det ikke er forandret nå, så har den en overaskelse på lur...om noen ringer deg mens du sitter og lokker, så blir det plutselig mye ringelyd for å si det slik...

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at NJFF sin lokkeapp er god og har gode lyder, den fungerer, jeg har brukt den med ekstern høyttaler. Men, om det ikke er forandret nå, så har den en overaskelse på lur...om noen ringer deg mens du sitter og lokker, så blir det plutselig mye ringelyd for å si det slik...

 

Sett telefonen i "flymodus". Da slipper du innkommende sms og telefoner.

 

Har lest ett eller annet sted her at noen har tatt lydene fra lokkappen og lakt de til lydene i en elektronsik lokk. Var litt nyskjerrig på hvordan de klarte det?

Lokker selv med en primos turbo dogg og skulle gjerne fått inn lydene fra njff appen på den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...