Jump to content

SBSK inviterer til 500m UNL poengstevne, Grimenes 1/3-201


TRG-22

Recommended Posts

sl08rs.jpg

 

 

 

Sørlandets Benkeskytter klubb inviterer til 500m UNL poengstevne på Grimenes i Lillesand lørdag 1. Mars 2014 Kl.10:00.

 

Påmelding sendes til styret@sorlandetsbenkskytterklubb.no

 

Forhåndspåmeldingen må inneholde:

- Navn & Nick

- Klubb

- Kaliber

- Om du bruker rekylbrems på våpenet

- Bruk av tofot/skytestand eller om du har med skytebenk.

 

VIKTIG INFO:

 

Skytestilling.

Skytestilling er normalt sittende fra benk. Men det er anledning til å skyte liggende med to-fot/frontrest og baksekk.

Men for denne konkurransen, så blir det liggende skytestilling da klubben ikke har benker. Hvis dere har en skytebenk selv, så gies det muligheter for å bringe denne med.

 

Deltakeravgiften er på Kr. 250,- og betales til konto 9480.11.14657 innen 17/2-2014.

 

Innbetaling må merkes med: NAVN, Adresse og ”Grimenes 500 m UNL 1/3-14’’.

 

Påmelding innen 17/2-14, og påmeldingen er bindende!

 

Super mulighet for å trene og skyte seg inn til Numedalsstevnet.

Grunnet nærhet til hus og hytter håper vi at flest mulig velger å skyte med lyd demper, men det er ikke ett krav nå på stevnet.

 

Søke ord i 1881 for veibeskrivelse/ kart referanse er Engstebekk.

http://1881.to/C0Kb51

 

Kartreferanse:

WGS 84 | UTM 33

Lat: 58.31958632689512

Lon: 8.304343128273858

 

Skyteprogram.

Tellende konkurranse blir skutt i en klasse. Avstand 500 meter.

Det skytes tre serier á 10 skudd (3x10 skudd)

12 minutter skytetid pr. serie.

 

 

Regelverk 500 M UNL:

 

FRI-KLASSE (Unlimited)

 

Våpen.

 

Alle rifler med følgende begrensninger er tillat brukt.

 

f. Det er fri vekt på rifle komplett.

g. Fri forstørrelse på kikkert.

h. Fri Avtrekksvekt. OBS: avtrekk som er gjenstand for tilfeldig/ufrivillig avfyring er ikke tillat. Det er arrangørs ansvar å ta stikkprøver på dette.

i. Det er tillat med munningsbrems. (men må spesifiseres ved påmelding om det skal skytes med rifle påmontert denne type utstyr.

j. Det er tillatt med lyddemper

k. Minimum pipelengde skal til enhver tid være innenfor gjeldene norsk Våpenforskrift. (WBSF er min. Løpslengde 457 mm (18") Pipelengden defineres som avstanden fra løpets munning til støtbunnen med sluttstykket i låst (fremre) posisjon.

l. Avtrekkerbøyle/beskyttelse er påbudt.

m. Riflene skal kunne avfyres fra benk med vanlige skytestøtter, eller i liggende posisjon.

n. OBS: På rifler med magasin, er det forbudt å benytte dette. Våpenet skal lades for hånd med ett skudd om gangen.

o. Anvendelse av magasin, laderamme eller annen anordning som mater skudd manuelt eller automatisk er forbudt.

p. VIKTIG: Øvre kaliberbegrensning er opp til kaliber.400.

 

 

For mer info om klubben se:

http://www.sorlandetsbenkskytterklubb.no/

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Her kommer påmeldingslisten :wink:

 

1. TRG-22 Bet. OK

2. PGM .338.LM Bet. OK

3. Slurry Bet. OK

4. Hollako Bet. OK

5. M67 Bet. OK

6. KnuteriK Bet. OK

7. C.S.T Bet. OK

8. Svein Lerbrekk Bet. OK

9. Geir S Bet. OK

10. Panhead Bet. OK

11. Audun Hellenes Bet. OK

12. Capsen Bet. OK

13. Lithno Bet. OK

14. Kim Bet. OK

15. Frank Bet. OK

16. Maren Gude Bet. OK

17. Kruttlappen2 Bet. OK

18. Kydex Bet. OK

19. Dag 22 Bet. OK

20. Lube Bet. OK

21. Ole Netland Bet. OK

22. Fredrik Sangvik Berentsen

23. Per Magnus Loftheim

24. Frode Mølland Bet. OK

25. Jan Torbjørnsen Bet. OK

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er plass til flere på dette første stevnet i år. Tror jeg kan si at vi kjører med nokså lave skuldre, og det er et utmerket første stevne for de som ikke har skutt UNL-stevner før, og som ei gjennomkjøring før det "drar seg til" oppe i Numedal for de mer drevne.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Propell skrev:

Tofot og front rest i samme klasse?

 

Noe problem med det :?:

 

Iht. til dagens regelverk i NBSF, så er det ikke definert inn noen klasseskiller for frontrest eller to-fot. Men dette praktiserer HOBK og Nidaros. Dette har de valgt å gjøre selv.

 

Vi har valgt å følge NBSF sitt regelverk inntil det blir endring på dette.

Link to comment
Share on other sites

Nå skal det nå sies at 98-99 % av de som deltar skyter med to-fot. Men det er klart at det er ditt valg å delta.

Propell: Tør jeg spørre om du skyter med tofot eller frontrest? For hvis du skyter med tofot, så trenger du ikke være redd for å delta :wink:

Link to comment
Share on other sites

Først og fremst, før dette tar helt av til uante høyder, jeg har ikke svart i denne tråden for å lage mest mulig rabalder.

 

Jeg skyter med tofot. Men jeg liker å konkurrere på noenlunde like vilkår, og det er vel en grunn til at man ikke ser en benchrestskytter med tofot oppå benken. :winke1:

 

Og da ville jeg deltatt kun for å få skutt på 500 meter, og det får jeg gjort her hjemme.

 

Men hadde jeg bodd på Sørlandet ville jeg slengt meg med, men jeg ønsker ikke å kjøre 35 mil for dette.

Link to comment
Share on other sites

35 mil er et stykke å kjøre.

 

Til andre som bor mer lokalt og som er inne på samme tankerekken vil jeg legge til at de siste år har jeg kun bevitnet 1-2stk som har skutt fra benk og ikke tofot. De har heller ikke skutt noe bedre (heller tvert imot) enn tofotgjengen. Skyter du med tofot har du lite å frykte.

Link to comment
Share on other sites

Like vilkår, på hvilken måte? Likt utstyr? Da er DFS et godt alternativ. Jeg skyter der selv. :mrgreen:

På UNL-stevner, så er det veldig skjelden at den med det dyreste og flotteste utstyret vinner. Det er trening og ferdighet som gjør gode UNL-skyttere. Det har vi sett gode eksempler på tidligere når forholdene ikke har vært enkle.

 

Come on, bli med! Jeg kan garantere at du synes det er gøy! :)

 

PS: 35 mil er ikke _så_ langt egentlig. Sleng noe Radioresepsjonen-podcaster over på telefonen, og dur i vei. Noen ganger skulle jeg med dette selskapet på høyttalerne ønske at bilturen var lengre.

Link to comment
Share on other sites

Merkelig at hver gang SBSK skal arrangere 500 m UNL så er det alltid en diskusjon i tråden om noe ubetydelige greier.

Som de fleste her nevner, så har frontrest ingen som helst fordel. De som har vunnet på SBSK sine stevner så har vinneren brukt tofot.

 

Så nå foreslår jeg at vi legger dette dødt!

Link to comment
Share on other sites

1000m teststevne.

 

Dagen etter 500m stevnet, søndag 2. mars, dobler vi avstanden. Blir dette det første 1000m stevnet?

 

Vi flytter oss inn i landet og opp i heia. 1000m skytinga vil foregå på Hodne, der langholds-helga var i 2012, for de som var der.

Dette vil bli et minimalistisk opplegg, uten premiering utover det eventuelle sponsorer kommer med ( :wink: ), og det vi har kommet fram til, Vet|us og jeg, er at vi skyter på DFS sine B100 eller B65 feltskiver. Prisen vil bli 100,- for å dekke skiver og et bidrag til gonger, kjettinger, brøyting etc.

Ser for meg to skiver per mann, 10 skudd per skive, scoring er treff/innertreff. Skytetiden blir lang/romslig, det vil bli gonger i nærheten av skivene, og hjelp til spotting er tillatt under innskytingsskuddene - IKKE under tellende skudd.

 

Mest trolig, så må vi gå opp på heia for å skyte. Det er omlag 500m å gå og omlag 80m stigning. Bryce Wells holdt på å omkomme i den bakken, men mange har kommet opp i live, også om vinteren - men i dypsnø så er det altså dypsnø... Skyting blir altså også rent feltmessig. Men det blir en konkurranse, på papp, på 1km hold - måtte den beste vinne.

 

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da er jeg plutselig innom kammeret etter tja, lenge. Men måtte inn å se hvem som skal være med å skyte til lørdag.

Mye kjente nick på listen her ja.

Vi var å rigget litt i går, og det har smeltet bra med snø nå, for en uke siden når jeg brøytet vei til skivene var der fra 50cm og oppover, nå er der fra 0 til tja 20 cm.

Men Der vi har pleid å parkere er der jo da snø/jørme, så kanskje lurte å ha det i bakhodet når du pakker, at du fort må bære utstyret 100m. Der er ikke bøytet på jordet hvor standplass og det vil heller ikke bli gjort pga manglende frost i bakken.

Link to comment
Share on other sites

Påmeldingslisten oppdatert :wink:

 

Ønsker bare å informere om at det bør kles for regn/sludd i morgen.

Ellers er det tjukk tåke i området nå, men vi satser på at den vil lette til i morgen.

 

Så vil jeg be om at dere møter tidsnok, Kl.10:00 starter det opp. Lag 1 skyter inn først, så lag 2 deretter skyter vi tellende serie.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Da er årets første 500 m UNL stevne i poeng ferdig. :wink:

 

 

Det møte 23 deltakere av 26.

 

Stevnerapporten er den at det var en regnfull/sluddete dag med tildels tykk tåke over feltet. Men det lysnet opp iblant, så da var det full ild.

Det var mye bra skyting, og vi ser at nivået på enkelte var tildels meget bedre en fjoråret. Hmmm... noen som har lagt seg i hardtrening.. :wink:

 

Det var god stemning og skrønehistorier. Men vi ser at det er de samme trofaste som kommer, med noen nye tilskudd og det er meget bra.

 

Årets beste prestasjon var Maren, som er ei jente på 13-14 år som skjøt imponerende. Meget bra skyting :!:

Og gratulerer til Krister for imponerende skyting. Her har all treningen din gjort nytte :wink:

 

29ct8he.jpg

 

Nå fikk ikke jeg tatt noen bilder, men jeg så det var noen som løp rundt og tok bilder. Jeg håper noen av dere kan laste inn noen bilder.

 

Takk for god oppmøte og velkommen igjen senere.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...