Jump to content

Remington AccuTip


mannen i gata

Recommended Posts

Jeg har prøvd å finne noe om denne type ammo, uten hell. Men til saken. Kjøpte ei pakke av disse fra JF i sommer, cal 223 - 50 grain. De går utrolig godt på banen i kombin min.

 

Men er det noen andre som bruker disse, her på Kammeret? Skøt en rev her om dagen, men det var med vanlig 223 - 55 grains blyspiss. Den lagde kjøttkake den også.

 

Men spennende å høre om noen har prøvd denne Remington AccuTip.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

50grs kule i .223 rem er ikke en pelsvennlig kule uansett hvilken varmintkule man bruker. Man oppnår stort utgangssår. Er for tung kule til at den stopper i reven. 40grs i høy fart kan du få til å stoppe. Skal du være sikker, må du bruke varmintkuler på 35grs i høy fart eller lettere. Lette kuler, som sistnevnte, splintres i reven og man unngår utgangshull (kan få små fragmenter av kula som går gjennom, men skinnet bevares). Man må dog lade selv ved bruk av så lette kuler, og da er det vel uaktuelt for dem som ikke lader.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 1 year later...
  • 1 month later...

Hadde en pakke liggende til .223, bruker som regel blyspiss på jakt, men hadde noen slike for hånden som kom nyttig til etter jeg hadde prøvd de på blink en dag. Kom en rev tuslende idet jeg var på vei til å dra hjem.

Traff i overgang hals/bog, fant ikke noe inngang/utgang, kun et stort krater. Den var rimelig død for å si det mildt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 11 months later...

Ladet i går 80 stk 50grs accutip-v i cal 22-250 skal testes på banen i morgen.. skal se om jeg kan få laget en liten filmsnutt

ladedata: 34grs n140 col 59mm

1030m/s i følge boka.. kronografering blir ikke gjennomført.

 

litt spent på effekten da jeg er overbevist om att denne kan lades endel hardere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...