Jump to content

Problemer med kjøpeammo


Tom K

Recommended Posts

For en tid siden så kjøpte jeg 2 pakker med 9mm Fiocchi hvor 7-8 skudd IKKE gikk av (originale fjærer i våpen) og et prosjektil satt 2-3 mm dypere enn de andre, greit da blir det Geco neste gang, kjøpte 2 pakker med Geco 44mag for en stund siden og i den ene pakka var det 10 skudd som ikke gikk av før ved 7-8 forsøk, 2 skudd gikk ikke av i det hele tatt (originale fjærer i våpen) og et prosjektil satt så skjevt i hylsa at jeg ikke fikk den inn i tønna, noen flere her inne som har merket nedgang i kvaliteten på ammo ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også hatt problemer med Fiocchi 9mm. En til to patroner pr pakke vil ikke gå av i min SigSauer p226 som er helt original. Det ser ut som hettene er hardere, for det blir bare et lite merke i tennhetta. Pistolen spiser all annen ammo uten feilslag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også hatt problemer med Fiocchi 9mm. En til to patroner pr pakke vil ikke gå av i min SigSauer p226 som er helt original. Det ser ut som hettene er hardere, for det blir bare et lite merke i tennhetta. Pistolen spiser all annen ammo uten feilslag.

 

Jeg hadde samme problem i CZ rifla mi med Fiocchi 223 for noen uker siden, mange som ikke ville gå av.Jeg prøvde med andre typer ammo som virket helt 100%.

Sitter også og lurer på om Fiocchi bruker noen dårlige tennhetter nå. Jeg har tidligere skutt mange 1000 Fiocchi 9mm i min H&K usp ekspert pistol, disse har fungert veldig bra men det er jo mulig det er en ny leverandør av tennhetter nå siden både pistol og rifle ammo ser ut til og ha samme problem.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kjøpte selv endel 44 mag der for 14 dager siden.(Gmax) Men du verden det klikket. Glad jeg testet det først. Kjedelig og skulle stå på Svalbard og se isbjørnen i øynene og få klikk etter klikk. (urørt Ruger redhawks) Og som som bilder over noen satte meget på skrått. Får ta en tlf inn til dem og høre. Men Geco i 38 9 og 45 har jeg aldri hatt noe tull med.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte selv endel 44 mag der for 14 dager siden.(Gmax) Men du verden det klikket. Glad jeg testet det først. Kjedelig og skulle stå på Svalbard og se isbjørnen i øynene og få klikk etter klikk. (urørt Ruger redhawks) Og som som bilder over noen satte meget på skrått. Får ta en tlf inn til dem og høre. Men Geco i 38 9 og 45 har jeg aldri hatt noe tull med.

 

Med sjanse for at våpen må brukes for og stoppe isbjørn så tror jeg ikke jeg ville ha valgt den billigste ammoen(geco,Fiochi,S&B) men heller noe en god del opp i prisklasse og kvalitet, livet mitt er verdt mer en 1-2 kroner spart pr. patron....

Link to comment
Share on other sites

Jeg sendte en mail til kundeservice og her er svaret jeg fikk...god service har de ihvertfall

 

Hei Tom

 

Takk for din henvendelse.

 

Beklager at du opplever at kvaliteten på ammunisjonen ikke er så god som

forventet.

 

Jeg har vært i kontakt med Produktsjef hos oss, som svært gjerne vil ha

denne pakken inn igjen, for å ta dette opp med fabrikken.

 

Vi selger fles 10 talls tusen av disse pr år, men har aldri opplevd noe

sånt som dette. Derfor vil vi svært gjerne forhindre at det skal skje

igjen.

 

Du vil få utlevert en ny pakke, om du forteller oss hvilken butikk du

returnerer til -så vi kan forberede dem på dette.

 

Vi beklager nok en gang at kvaliteten ikke var som forventet.

 

Med vennlig hilsen

Glenn

Kundeservice

gmax.no

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...