Jump to content

6,5 55 presisjon


Gammelfiskaren

Recommended Posts

Har lett gjennom allt her men finner ikke det jeg søker:

 

Har byggd opp en kongsberg m67 til jaktfelt/trening og nå starter jakten på godladningen!

 

Har noen gjort grovarbeidet for meg?? Vet det låg mye på slf men finner ikke no her! Gi meg tips om både kuler og krutt, så lover jeg å legge ut resultater etter hvert!

 

(Litt diffus tittel kanskje)

Link to comment
Share on other sites

Flate, for noen samlinger du skyter, .338!

 

Har du kronografert disse?

 

Joda; Saueren (200STR) duger den, bare han bak gjør sitt riktig HVER gang!!

 

Hastighet ja, det øverste bildet er med 42 grs Norma-19 rusler avgårde i 810m/sek,

det nederste bildet med 44 grs. Norma-19 går i 855m/sek, begge disse skutt i ei orginal Sauer 74 cm pipe.

Den siste ladningen er oppimot maks. så ikke hopp rett på den!!

Link to comment
Share on other sites

Har et tips som jeg har hatt meget god presisjon med (i Sauer 200 STR, både original pipe og S&L 700 mm).

Lapua Scenar 8,0 gram i ca 830-840 m/s. Jeg bruker primært Norma 11 krutt fra ca 39,5 - 40,5 grain. Vet om noen som bruker andre krutt, feks. NC 96M, men har ikke ladningsvekt på dem.

Med ett løp har jeg vært borti at du ikke ser mer enn ett kulehull på 10 skudd. Det var helt absurd, men veldig artig!

Link to comment
Share on other sites

->338 rum:

har norma A-max kula enda? forsto de var tom å visste ikke om de kom til å ta inn mer for en stund siden?

 

forresten har jeg fått gode samlinger i alle mine sauerløp(å det har vært noen) med 9 grams kuler fra sierra, lapua eller hornady. for det meste har jeg ladet snilt, i underkant av 800 msek(760-790 for det meste) og med N150 krutt.

100 med 9 sentrum på finalen på LS betyr vel at kombinasjonen går brukbart?

Link to comment
Share on other sites

->338 rum:

har norma A-max kula enda? forsto de var tom å visste ikke om de kom til å ta inn mer for en stund siden?

 

Du har muligens riktig der høggern, sjekket med han som sitter på kulene hos oss, og han visste ikke hvordan

tilgangen på A-Max ble fremover.......... :cry:

 

Men men, det er da andre kuler som går godt også :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

S1031427_%28684_x_912%29.jpg

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til å få kikkertsiktet montert på Saueren, i mellomtiden får jeg skyte med diopter. Hvor bra millimetersamling oppnår dere med dioptersikte, er det mulighet for å vise dette på elektroniske skiver?

jeg skyter 10-20 mm samlinger(senter-senter) på 100m på 5 skudds serier med diopter og reim med sauern min når jeg har bra løp og god ammo, og disse passer sammen.

skjøt 13 mm samling med NATO i sommer ;) (da i en 308w pipe.....)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...