Jump to content

Overtrykk? GFL .357 mag kjøpeammo


ktm250sx

Recommended Posts

Har ikke kjennskap til denne ammoen. Trolig ikke noe farlig, fabrikkammo er relativt trygg.

 

Men kratring rundt anslaget i tennhetta , KAN være en indikasjon på overtrykk. Men det kan også gå på "bløte" tennhetter og for stort hull i støtbunn, der "tennåla"/slaggstift kommer ut av ramma bak. Sjekk videre, eventuelt få en dyktig våpensmed til å sjekke våpnet.

Link to comment
Share on other sites

Er det en ny 586? Har tønna mye endeslark (i løpsretningen)?

Hvis den har vært shimset så kan det jo hende at shimset har blitt borte under en storrengjøring en eller annen gang.

At tønna roterer tregt med de kratrede hettene er ikke så rart siden de vil fylle den "ledige" plassan mellom rekylskjoldet og tønna dersom det er for romt der...

Link to comment
Share on other sites

At det blir trangt er vel naturlig, for deler av hetta bygger og subber. Vil nok mest anta en kombinasjon av bløte hetter og litt stort hull i tennålbushingen. Men det kan også være litt svak, evt svakt stillet slagfjær. Stort hull lar gods fra hetta "krabbe" ut på siden ved tennåla, svak motstand fra hanen gjør at hetta tyter inn i hullet i tennål bushingen, mens anslaget etter nålå jo fortsatt er der.

Link to comment
Share on other sites

Tennålshullet mitt i støtbunnen er litt stort på et annet kaliber jeg har, og alle hylsene ser slik ut

så og si uten untak og det spiller ingen rolle hva fabrikat av ammo jeg skyter. Det kan vere

Geco, Fiocchi, Seller & Bellot, etc. Det buler ut rundt kanten på anslaget på alle.

Link to comment
Share on other sites

Å vurdere trykk ut fra hettene er som å måle lengden på et trekkspill med et gummistrikk. Det sier egentlig ikke så veldig mye om noe som helst.

Det sier så mye, at NOE er galt! Og at en bør finnet ut, hva dette er! Det KAN vare overtrykk, men i mange tilfeller er det ikke det. Det bør likevel taes på alvor. Kratring av tennhetter i håndvåpen (også andre), er et "faresignal".

Link to comment
Share on other sites

Stram slagfjæra først og se om noe endrer seg da. En mod 586 har tennåla hengslett i hanen og klikking uten klikkpatroner slår opp grader der nåla kommer ut i tennåls bushingen, samtidig blir nok åpningen i bushingen litt større, men det er nok større sannsynlighet for at svak fjær/stilling av fjær gjør at hetta krabber inn i bushing hullet, enn at det skjer p.g.a hullet er litt stort.

Start i hvertfall med å skru til fjæra litt. Funker det er feilen funnet, hvis ikke er en feilkilde eliminert.

Link to comment
Share on other sites

Litt sånn på siden av emnet her, men:

 

GFL .357 kjøpeammo holder sannsynligvis ikke faktorkravet i revolveren din, så sjekk gjerne det før du deltar i M1-stevner.

 

Havnet inn på midten av 170-tallet i min 6" 686, grensen er vel 190 om jeg ikke husker helt feil.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...