Jump to content

Bell & Carlson stokker


barerobert

Recommended Posts

Nå er 700'en min riktignok solgt men hadde denne på min:

http://www.stockysstocks.com/servlet/the-110/Bell-Carlson-tactical-2092/Detail

 

Min er faring er at det er plusser og minuser med å monteren en slik stokk.

Den er stabil og god å skyte med, men tung og kantet å drasse på..

Skulle jeg montert ny stokk igjen hadde jeg nok sett litt nærmere på f-eks denne http://www.stockysstocks.com/servlet/the-185/bell-carlson-2958-tactical/Detail.

Dette da til mitt bruk vel og merke, men jeg tenker den er ergonomisk bedre å bære på.

Og dette er noe en kanskje setter pris på den dagen en blir invitert med på hjortejakt oppi "lia".

Link to comment
Share on other sites

Jeg tillater meg å stille et spørsmål her, og håper trådstarter ikke har noe imot det.

 

Jeg vurderer en B&C stokk til en Remington 700 ADL, en rett klassisk jaktstokk. Men jeg lurer litt på bredde/størrelse på forskjefte, i og med at originalstokken føles i slankeste laget. Er det noen som kan hjelpe meg med det spørsmålet?

Link to comment
Share on other sites

Har lyst på / MÅ HA noe annet enn den grusomme Hoguestokken som nå er på min Remington 700.

 

Noen som har erfaring med Bell&Carlson?

Tenker å kanskje prøve denne: http://www.midway.no/epages/MidwayNorge ... cts/486263" target="_blank" target="_blank

 

Har haft samme model, rigtig stiv, og passer perfekt.

Har dog solgt den, da jeg går over til et Aics skæfte.

 

Sendt fra min GT-S7710 med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Hei.Jeg har begge deler,riktig nok ikke prøvd BogC stokken på jakt enda,men angrer litt på at jeg kjøpte den for liker Houge stokken bedre :) Hva er det du synst er forferdelig med den?

Hoguestokken er så myk at det er bare å lime øyne på den så kan den delta i turn :mrgreen:

Skal ha en stokk til langhold, så den bør være stiv.

Link to comment
Share on other sites

Vil helst ha en som ikke påvirkes av elementene.

Den er jo ikke for dyr til å ha alublokk?

Neida, men blir nok mer smak og behag. Tror nok du nærmest må dampkoke laminatstokkene fra Boyds for at de skal reagere såpass at det blir et problem. :winke1:

Hehe, det tror jeg deg på. Har en "tacticool" til salongen, men de finnes desverre ikke til R700.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har denne stokken på min 700. Den er som natt og dag i forhold til Hogue stokken. Jeg er veldig fornøyd med min. Hadde først tenkt på McMillan eller Manners, men bestemte meg for å se om BC dekka mine behov. Det gjør den, men savner høydejustering på kolba.

Kjøpte min på stockysstocks.com og fikk frakt via Jetcarrier. Problemfritt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en B&C tommelhullstokk som sto på en lang Remington kasse.

Er veldig fornøyd med den, denne er sikker 10-15 år gammel og har vært med på mye rart, men e fremdeles en god stokk. Eneste dumme er at jeg for øyeblikket ikke har noe og putte oppi den.......

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Lager liv i denne igjen i stedet for å starte en ny tråd.

 

Jeg lurer litt på om disse B&C stokkene er en oppgradering eller om de er myke og dårlige stokker? Trenger de bedding eller har de noe bedding fra fabrikk? Pluss om dere har noe annet pluss eller minus å si om de :) 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en B&C medallist, som hadde en kort karriære på min Howa SA. For meg, var det et bomkjøp. Mine synspunkter:

Fornøyd med:

- god byggekvalitet. Stiv, solid, kvalitetsfølelse

- innebygd aluminiumschassis er antagelig en god ide

 

Mindre fornøyd:

-  ble aldri fortrolig med den åpne grepsvinkelen (modifiserte med epoxy)

-  den er alt for kort (men jeg er lang, 1.96)

- den er litt glatt (trappetape fra Ikea)

- presisjonen ble dårligere enn i Hogue-stokken min (alle moment kontrollert)

      

Det siste punktet handler nok om rekylopptak. En bedding hadde fikset det. Noen stokkprodusenter påstår at deres stokker er så vellaget, at bedding er overflødig. Det skal man ikke uten videre ta for god fisk.

 

Jeg understreker tilslutt at det ikke er noe galt med stokken. Det var bare slik at den ikke passet så godt til meg.

Link to comment
Share on other sites

@spindrift

 

Hmm, så med en god bedding og jeg tåler en litt glatt overflate så blir jeg trolig fornøyd? Jeg er ca 20 cm lavere enn deg så korte amerikanske stokker passer meg ofte godt. Grepsvinkel er jo individuelt hva folk liker. Spørs om jeg da ikke blir bytte stokk i løpet av 2020 på den nye S&W 1500(Howa 1500) jeg kjøpte nå i desember.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...