Jump to content

Kolbeforhøyer


Bjorhusdal

Recommended Posts

Heisann. Nettop kjøpt ny rifle (tikka t3) og ser at jeg trenger litt mer høyde på kolbekammen. Noen som har noen gode og helst fine som de kan anbefale? Tenker da på de avtagbare! Har sett litt på beartooth men liker ikke helt designet. Produseres enda hillman, syns disse (UTEN patronholder) er fine og virker gode.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor avtagbar ? Jeg har to stk Tikka T3 light. Den ene har jeg montert den orginale Varmint forhøyeren på, og på den andre den originale Tactikal forhøyeren. Det blei no berre lekkert ! :D

Dette får du kjøpt hos din lokale Schou partner. Men ver ops på at den Tactikal forhøyeren er ikke komplett. Der må du lage den mekanismen som skal vere inne i kolben. Jeg laget den av ett stykke nylon.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikkje om de har den på siden, eg gikk inn i butikken å sa til kristian at eg ville ha, og han skaffet. Så snakk med han i morgen å si du og vil ha :) Han snakket om noen som kunne montere den også, det kostet 1000kr mener eg (husker ikkje om det er rett) Det er relativt stress å montrer siden man ikkje får alt man trenger.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikkje om de har den på siden, eg gikk inn i butikken å sa til kristian at eg ville ha, og han skaffet. Så snakk med han i morgen å si du og vil ha :) Han snakket om noen som kunne montere den også, det kostet 1000kr mener eg (husker ikkje om det er rett) Det er relativt stress å montrer siden man ikkje får alt man trenger.

Okei, takker for svar :D

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en sånn fra Ebay til 10/22 min.

http://www.ebay.com/itm/130748729656?ss ... 1439.l2649" target="_blank

 

Funker utrolig bra. Er en liten lomme med glidelås på den ene siden, dær har jeg en klipps pose med diverse umbraco nøkler og verktøy til børsa.

Får også plass til to 10 skudds magasiner inni dær med god plass til overs.

Følger med to borreås strips med patronholdere for rifle og hagle som kan festes på utsiden.

 

Taper bare på en bit eller to med liggeunderlag eller lignende under for å få høyden korrekt, før man fester denne over.

Festes rundt kolba med justerbare borrelås reimer og skulle passe til de aller fleste kolber. Sitter som støpt.

 

Koster 80 kr, og det er gratis frakt, så man taper ikke akkurat så mye penger hvis det skulle vise seg at det ikke passer til kolba di :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en sånn fra Ebay til 10/22 min.

http://www.ebay.com/itm/130748729656?ss ... 1439.l2649" target="_blank" target="_blank

 

Funker utrolig bra. Er en liten lomme med glidelås på den ene siden, dær har jeg en klipps pose med diverse umbraco nøkler og verktøy til børsa.

Får også plass til to 10 skudds magasiner inni dær med god plass til overs.

Følger med to borreås strips med patronholdere for rifle og hagle som kan festes på utsiden.

 

Taper bare på en bit eller to med liggeunderlag eller lignende under for å få høyden korrekt, før man fester denne over.

Festes rundt kolba med justerbare borrelås reimer og skulle passe til de aller fleste kolber. Sitter som støpt.

 

Koster 80 kr, og det er gratis frakt, så man taper ikke akkurat så mye penger hvis det skulle vise seg at det ikke passer til kolba di :winke1:

 

De "cartridge holders" er festet med borrelås så jeg kan bare fjerne de enkelt ? :) Takker for link!

Link to comment
Share on other sites

De "cartridge holders" er festet med borrelås så jeg kan bare fjerne de enkelt ? :) Takker for link!

 

Joda, de sitter bare med borrelås, så man kan enkelt ta de bort om man ikke vil ha de dær :wink:

Hvis dere ruller litt nedover i den Ebay annonsen jeg linka til, så er det litt flere bilder av åssen den ser ut.

 

De har de også i masse andre farger :smile:

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid= ... &_from=R40" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

De "cartridge holders" er festet med borrelås så jeg kan bare fjerne de enkelt ? :) Takker for link!

 

Joda, de sitter bare med borrelås, så man kan enkelt ta de bort om man ikke vil ha de dær :wink:

Hvis dere ruller litt nedover i den Ebay annonsen jeg linka til, så er det litt flere bilder av åssen den ser ut.

 

De har de også i masse andre farger :smile:

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid= ... &_from=R40" target="_blank" target="_blank

 

Ah perfekt! Ble svart på meg! tusen takk :):mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har samme stokken som deg, men fant fort ut at den ble for lav. Monterte derfor en kolbeforhøyer som kostet den nette sum av kr. 0. I tilleg passet den perfekt i høyde..

Man tager hva man haver, dvs et stykke tykt liggeunderlag, klipper en passende bred remse av det og limer på en dobbelsidig tape. I tillegg festes det med 2 langsgående striper med svart "Gaffatape". Sitter godt fast, ser ok ut og bygger bare i høyden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...