Jump to content

Spesialpistol 45 ACP


auvik

Recommended Posts

Intersport best på pirs? det må da være best for butikken i så tilfelle ;)

 

Men det kan hende at ting har blitt bra igjen - har ikke handlet der på en 4-5 år.

 

Største utfordringen med .45 acp til spesial er vekt på våpent ikke størrelse. Vil tro en G36 klarer det, men har ikke sjekket specs.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg ser på finn så ligger ofte andre leverandører et par hundrelapper over prisen på til intersport på glocker generelt. Måtte le litt når Rogne våpen hadde en liggende ute til 8 500, men det er en annen historie.

 

Hassel, tror det må ha bedret seg siden du handlet der sist ja. Har opplevd god service ved kjøp og reklamasjon i sommer :)

Link to comment
Share on other sites

Finnes en eller annen 1911 som også passer. Warthog-et-eller-annet.

Det er Para-USA som lager denne, den fins i to varianter og den som jeg har sett i Norge er for tung. Vurderte varianten med aluramme (som klarer alle kravene), men da jeg ringte importøren sa de at produsenten skulle flytte fabrikken. Derfor visste de ikke når de ville få noe nytt fra den kanten. Dessuten har Warthogen et litt dårlig rykte på seg mht funksjonering, og presisjonen er heller ikke helt på høyde med Glock 30/36.

 

Jeg gikk derfor for en Glock, men angrer allerede litt på kalibervalget da gjenfinning av hylser blir mer interessant enn scoren på skiven... :roll:

Link to comment
Share on other sites

De fleste butikker får jo glock fra akkurat samme kilde, (S&SS) så hastigheten er det ikke så mye å hevde seg på ;)

Men, det er jo hyggelig å høre at Servicen har blitt bedre.

 

Ja en skulle tro det vel? Men sånn er det ikke bestandig - MYE rart i denne bransjen.

Link to comment
Share on other sites

ok, mod.625 er en n-ramme revolver i kal.45ACP og kan ikke brukes i spesialpistol (som denne tråden er om). I spesial pistol er kravet at det er en pistol og at "Våpenet, inkl. magasin må passe i en målekasse med følgende mål:

Lengde max 185 mm.

Høyde max 125 mm.

Bredde max 35 mm.

Det man kan bruke små revolvere til er spesialrevolver her er kravet: "Våpenet må passe i en målekasse med følgende mål:

Lengde max 200 mm.

Høyde max 150 mm.

Bredde max 40 mm.

Mod.625 er i utgangspunktet for stort på både lengde og bredde, og det er umulig å gjøre noe med bredden, så den er uegnet. Tror det er veldig få, om noen, revolvere i .45ACP som kan brukes i spesialrevolver.

men det er alltid morro med noen som vil forsøke noe nytt

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har en glock 30 til spesialfelt (bruker også en en gammel Mauser i 7,65). Svært artig pang, stutt og feit, den er litt tyngre og bredere enn en G36, og må lades litt hardt for å gå knirkefritt (det samme gjaldt også en G36 jeg har lånt). Er vel også kommet en G30s som ikke er å få i Norge ennå, denne har G36 sleide og G30 ramme slik jeg har forstått det. Er godt fornøyd med min G30 selv om det er vanskelig å holde tritt i en klasse som er blitt dominert av "juksepanger" :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...