Jump to content

Hauskendemper best i test


Target

Recommended Posts

Om vi leter litt i bladhaugen vil vi nok se at testen er utført med samme våpen om metode som sist, slik at forholdstallene (Hvor mye den enkelte demper demper) kan brukes opp mot hverandre.

 

A-tec Carbon2 er klart den nye stjerna på demper himmelen, kun hemmet av pris og at den kun er beregnet til jaktskudd.

Når det er sagt virker det som om nivået jamt over heves noe blant demper produsentene.

 

Hausken er etter mitt syn fortsatt default valget, og nye JD228 er tross litt mange gram, nok det beste valget for de som ønsker stille våpen i praksis.

 

Summa summarum, bredere utvalg, ett videre prisområde, gir tilgang på dempere som demper sykt godt, til dempere som ikke veier eller bygger noe.

Som forbrukere har vi i dag muligheten til å se på bruk, vekt, bygge lengde, balanseforflyttning, demping, pris. Og dra konklusjonene selv om hva som passer den enkelte best.

Om nå bare lommeboka mi var velfylt, hadde alt vert perfekt. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har du mer info enn dette,bl.a hvilken Hauskendemper? Opp imot hvilke andre dempere?

Hvor mye i forskjell?

:wink:

 

De testet 14 dempere, og jeg husker ikke alle i farten, men A-Tec sin nye karbondemper var i allefall med.

 

Hausken JD228 hadde best demping men flere andre var nesten like gode.

 

Andre dempere var lettere.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke helt hvordan jeg skal ta denne testen. På side 72 får S&L TMD55 dårlig omtale og snittdemping er 23.6dB mens i oversikten over alle demperne er den nr. 2 bak Hausken JD228 med 24,3 - 25,1 - 27,1 og 27,9dB demping. Snitt 26,1dB.

Hvor er feilen, i oversikten eller på side 72??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...