Jump to content

Rødpunktsikte/Aimpoint; holder det med en ring?


Chiefen.v-2

Recommended Posts

har en liten lett m98 med 3006. sitter en aimpoint comp xD. har til nå bare hatt billig alu ringer uten locktight og det løsner av rekyl. Har av denne grunn ennå ikke jakta med børsa. skulle jeg gjort det hadde jeg kjøpt skikkelige stålringer om ikke en brei så to smale + locktite. Men tilbake til spørsmålet du kan sikkert få det til å funke med en ring , men to er å foretrekke med god margin.

Link to comment
Share on other sites

Aimpoint Micro med integrert weavermontasje montert på weaver stålklakk holder i massevis.

 

Docter-type sikter er noe dritt i snøvær.

 

Sammenlikningen med Aimpoint på Casull er ikke så relevant. Da må du nesten ha 12,7 i mauseren for å få samme rekylimpuls.. Jeg har sett linsene på en Leupold pistilkikkert sprekke av rekyl på en Contender. (10" octagonal i 30-30 med 170gr Norma fabrikk. Dual dovetail montasje ble raklete. Måtte erstattes med 3-rings Conetrol og forsterkede baseskruer. De orginale baseskruene ble klipt av i rekylen.. )

 

Sjekk denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=89HEefl1KI4

Link to comment
Share on other sites

Mener jeg har sett ekstra brede Weaver-ringer et sted men hvor?

 

Hvis rødpunkten som er avbildet er den det her er snakk om, så er vel dette en 30mm tasco fra 90-tallet. Ligner i så måte mye på den jeg selv har, og som fram til i år sto på en semi i .223 da den ble byttet ut til fordel for en liten kikkert til banebruk. Til et prosjekt jeg hadde med denne en gang kjøpte jeg 30mm weaver ringer på midway for en skapelig sum. Prosjektet endte som de ofte gjør med ingen ting.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...