Jump to content

Remington 700 sps varmint bedding


prebs

Recommended Posts

Har bestillt meg en Remington 700 sps varmint :-D Leser her på kammeret at dem bør beddes, og forskjefte stives av med en alu-profil eller lignende. Er det noen som vet hvor mye en børsemaker tar for en slik jobb? Og hvor langt tid det vil ta?

 

Er det evt. noen her på kammeret som holder til i Rogaland, som har kompetanse til å hjelpe meg med dette for en grei penge? :D

 

 

Prebs

Link to comment
Share on other sites

evt be om å få endret bestillingen til en VSF, som har HS Presicon stokk med alu beddeblokk. Kjenner ikke stokken på SPS modellene, men vil tro at ombygging av en slik med alublokk osv koster mer enn det smaker...?

http://www.jaktogfriluft.no/display.asp ... rodid=5917" target="_blank

 

Er bare barbieplast på SPS modellene. Ingen vits å modde, ei heller no å hente på det.

Link to comment
Share on other sites

boyds har rimelige og forhåpentligvis ok stokker.

Jeg byttet gummistokken til en PRAIRIE HUNTER laminat og den passet perfekt til høyden på kikkerten (førtiånoe i omkrets ute på tubaenden).

Jeg har kun brukt den to ganger på bane, som var innskytning av kikkert, samt oppskyting.

Så langt er jeg strålende fornøyd med dette, da det virker som en veldig bra oppgradering for pengene.

Var ikke mye tilpassning, men jeg beddet med det samme rifla var plukket ned.

ca 1.15 kg for en mod Seven, men jeg vil tro vekta er den samme for en 700

 

edit:

http://www.boydsgunstocks.com/product.htm?pid=8610&cat=1222

 

ps: hold dere under 100-dollarsgrensa pga. ekportrestriksjoner,

som også slår inn på alt med tactical i navnet (uansett pris).

Link to comment
Share on other sites

Rifla skal brukes for det meste til postreringsjakt, men smyg og toppjakt kan forekomme. Ønsker derfor en helt vanlig syntetstokk, helst med justerbar kinnstøtte :D greit om noen kan poste linker, vil helst bestille av norsk forhandler om det lar seg gjøre uten å bli for dyrt :)

 

700 sps varmint i 22-250, er det short eller long action? Usikker på hva som passer jeg.

Link to comment
Share on other sites

Okei, takker for mange vise svar :) For prøve rifla som den er når den kommer, er jeg ikke fornøyd så bestiller jeg ny stokk:) Hvor mye har du betalt totalt når du har bestilt derfra? Inkl. frakt osvosv?

 

Tar det lang tid fra en bestiller til varen er i hus? :)

 

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestillte sist toppmodellen med justerbar kinnstykke og lop. Med frakt, fortolling og export permit endte jeg vel opp på ca 3500 spenn. Ett stykke unna 5900 som feks midway tar. Frakta tar nada tid, så fremt det ikke er backorder. De andre stokkene, kanskje bedre til ditt bruk, vil komme naturligvis billigere.

Link to comment
Share on other sites

akNsbUZQ.jpeg

 

Mine to Bell & Carlson stokker på Remington 700.

 

Export permit er bare ett stykke papir du får ferdig skrevet av forhandleren som du printer ut, signerer, scanner og sender tilbake til forhandler. Dette er da for å være på det juridiske reine at du ikke er eller har tenkt å la feks Al Shabaab bruke stokken.. :)

Link to comment
Share on other sites

Prøveskjøt en slik i går; 15 raske skudd med Barnaul, alle 15 pent samlet midt i reinsskiva; overført til 100m ringskive ville de alle vært innenfor 9-er ringen.

 

Selv om alle her på kameret har børser som går hull-i-hull og lavt forbruk av klistrelapper... så er dette mer enn godt nok for norsk storviltjakt. God å skyte med var den også, selv om børsa er venstrevridd og jeg Høyre-mann!

Stokken er bøtteplast og jeg kan skjønne de som vil bytte den ut tvert, men en "må "ikke gjøre det! For det vanlige norske jeger er dette fullgodt, og som utgangspunkt for prosjekt er det helt topp.

 

E

Link to comment
Share on other sites

boyds har rimelige og forhåpentligvis ok stokker.

Jeg byttet gummistokken til en PRAIRIE HUNTER laminat og den passet perfekt til høyden på kikkerten (førtiånoe i omkrets ute på tubaenden).

Jeg har kun brukt den to ganger på bane, som var innskytning av kikkert, samt oppskyting.

Så langt er jeg strålende fornøyd med dette, da det virker som en veldig bra oppgradering for pengene.

Var ikke mye tilpassning, men jeg beddet med det samme rifla var plukket ned.

ca 1.15 kg for en mod Seven, men jeg vil tro vekta er den samme for en 700

 

edit:

http://www.boydsgunstocks.com/product.htm?pid=8610&cat=1222

 

ps: hold dere under 100-dollarsgrensa pga. ekportrestriksjoner,

som også slår inn på alt med tactical i navnet (uansett pris).

Jeg gjorde akkurat det samme. Bestilte prairie hunter laminat til 700 LA. Kosta meg under tusingen med frakt og tollgebyr. Pussa litt i løpskanalen og bedda. Perfekt! :-D

Link to comment
Share on other sites

Jeg gjorde akkurat det samme. Bestilte prairie hunter laminat til 700 LA. Kosta meg under tusingen med frakt og tollgebyr. Pussa litt i løpskanalen og bedda. Perfekt! :-D

 

Det er ikke så mye å lure på om man har en gummistokk som ikke er stabil.

Hvilket min ikke var. Det gikk rett slett på æra løs når jeg trøblet med oppskytinga i fjor..

I år så behøvde jeg ikke å konsentrere meg engang, og da hadde jeg kun 20 skudd fra dagen før med denne stokken til innstilling av kikkerten, hvilket jeg gjorde sittende.

 

Etter min mening er gummistokken fra Remington kun egnet til beskyttelse i postgangen for avtrekkermekanismen. Bonusen er at man kan løsne noen skudd før man begynner å skru.

 

Men om man velger en Boyds-stokk; se til å bedde først som sist!

Link to comment
Share on other sites

Prøveskjøt en slik i går; 15 raske skudd med Barnaul, alle 15 pent samlet midt i reinsskiva; overført til 100m ringskive ville de alle vært innenfor 9-er ringen.

 

 

 

Nå skal det sies at den stokken har fått fjernet anleggsklakkene mot pipa foran, det er fjernet noe masse for å få et mer frittliggende løp samt at det er fylt i med g-flex lim under og rundt kassa. Også er det brukt godt med locktite på alle skruer som ikke /skal/ løsnes. Slike som helt tilfeldig eksempelvis festeskruer til kikkertring.. Ikke tatt rett ut av boksen altså hvis vi skal være ærlige.

 

 

Du har helt rett, jeg burde kjøpt den saueren først som sist istedenfor å hoppe på et godt tilbud ;-) Alternativt kjøpe meg en Sauer i tillegg :D

Link to comment
Share on other sites

akNsbUZQ.jpeg

 

Mine to Bell & Carlson stokker på Remington 700.

 

Export permit er bare ett stykke papir du får ferdig skrevet av forhandleren som du printer ut, signerer, scanner og sender tilbake til forhandler. Dette er da for å være på det juridiske reine at du ikke er eller har tenkt å la feks Al Shabaab bruke stokken.. :)

 

 

Den stokken du har nermest mot kamera sniffer jeg også veldig mye på! Jeg er faktisk ferdigsniffet, så skal bestille den fra USA tenkte jeg.

Greia er at jeg har ikke kjøpt en Remington 700 enda. Hva anbefaler du å gjøre? Kjøpe tactical, eller vanlig SPS, for så å bytte løp?

Hva gjorde du! Nydelig børse du har der!

Link to comment
Share on other sites

Eg har akkurat kjøpt ei lite brukt(20 SKOTT) sps varmint 308 som var ferdig gjenga fekk den for 4000kr. Kjøpte og stokken du nevne. Den fekk eg her på kammeret for 2500 og ver anbefale denn stokken. Har og ei standard sps og ve tru at det beste er å kjøpe varmint med en gang. Vart ei konge rifle med den stokken :D

 

Ps. Sps tactical og varmint er samme rifla bortsett Frå stokken 8)

 

gå for det

Link to comment
Share on other sites

 

Den stokken du har nermest mot kamera sniffer jeg også veldig mye på! Jeg er faktisk ferdigsniffet, så skal bestille den fra USA tenkte jeg.

Greia er at jeg har ikke kjøpt en Remington 700 enda. Hva anbefaler du å gjøre? Kjøpe tactical, eller vanlig SPS, for så å bytte løp?

Hva gjorde du! Nydelig børse du har der!

 

Forskjellen mellom SPS Tactical og Varmint ligger i forskjellen på lengden av pipa. 20 tommer mot 26. Gå like så gjerne for lengre pipe først som sist.

 

Stokken er bytta ut, ellers er nada gjort. Den dagen jeg sliter ut løpet, no time soon, så kommer det en pipe av bedre kvalitet. Men den som er i nå samler 11,1 cm i en ti skudds serie på 500 meter. Så mye for ryktet for å være av rævv kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Takktakk :-D

 

Har nå fått på norma tofot, siden jeg fikk den til halv pris. Ville egentlig ha versapod, men det får komme senere. Og br-reflex t8 kommer på sikt:)

 

Noen som vet om en kikkert med ca. samme spec som vortexen, men med 56mm objektiv med grei kvalitet, og grei pris?:)

 

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Neh. Vanskelig å konkurrere med med Vortex på pris kontra hva man får. Prisklassen tar ett stort hopp opp til alternativer som f.eks Nightforce. Og da kan man gjerne kjøpe en brukt SuB PM II. Ellers er Kahles og March kommet på moten.

 

Hold deg til Vortex, prøv den, og så se ann:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...