Jump to content

Kjapp vote: Ruger 10/22 TD eller Tactical


BenA

Takedown eller Tactical  

51 members have voted

  1. 1. Takedown eller Tactical

    • Takedown - greit å kunne legge sammen, men ingen reell verdi?
      24
    • Tactical - Varmint løp, bedre? kikkert, tofot
      27


Recommended Posts

barerobert: vil gjerne vite grunnen til det? kan man ikkje ha optikk på td?

 

Sjøl har eg takedown med optikk. Riflen er liten og lett kjempe å hive i sekken på rypefjellet.

Eneste du kan fikse på den er avtrekket, og det kan du gjøre sjøl litt polering så er du der.

 

presisjon er helt grei, du kan ikkje forvente samme presisjon som en bolt rifle.

 

Eg kjøpte en liten og hendy kikkert for å holde vekten så lav som mulig.

Fikk en kamerat til å gjenge løp og han lagde en macth kroning på 11 grader. Eg bruker frontsikte til gjengebeskytter noe som ble meget bra. Du finner bilder i tråden min vist du vil se. sitter på tlf så orker ikkje leite frem. tråden heter ruger 10/22 endelig komt i hus.

 

Så valget ditt er ganske enkelt, ka skal du bruke den til? å så kjøper du der etter.

Link to comment
Share on other sites

kem har fortalt deg det? Det er verfall helt feil. Med mindre du skuru på den før du tar løpet på, da vil du få treffpunkt forandring. Så vist du holder fingrene vekke etter du har skutt den inn på den avstanden du ønsker, så er det ingen fare.

Link to comment
Share on other sites

kem har fortalt deg det? Det er verfall helt feil. Med mindre du skuru på den før du tar løpet på, da vil du få treffpunkt forandring. Så vist du holder fingrene vekke etter du har skutt den inn på den avstanden du ønsker, så er det ingen fare.

Slapp av, jeg har ikke sagt at det er sånn :wink:

Men logikk tilsier at når man tar et våpen fra hverandre så endres det noe når man setter det sammen igjen. Da er det ikke usannsynlig at treffpunktsforandring forekommer.

Blir det samme som å ta en vanlig rifle ut av stokken sin, man må skyte inn kikkerten etterpå.

Link to comment
Share on other sites

Mein frau skal ha seg en 10/22 av noe slag i neste uke,hun har sett på de ulike og likte Target versjonen best mht utseende.

Hun har prøvd min 10/22 td,men ingen av de andre versjonene. Target er vel rundt kiloen tyngre enn bl.a td'n,ellers er de vel nokså like mht stokklengde osv??

Link to comment
Share on other sites

"Tactical" er bare tull... Kjøp en TD

 

Begrunnelsen for det?

 

Hei, der gikk jeg i "forum fellen".... Det skulle nok vært en :winke1: eller en :mrgreen: bak den anbefalingen. Jeg stemte på TD, og argumenterte rett og slett flåsete for mitt valg.... he he

 

- Den eneste grunnen til å velge en TD, er at den er delbar, for mitt bruk er det praktisk. (Jeg har en normal, heldempet selv... som er enda bedre :wink: )

Link to comment
Share on other sites

Den eneste grunnen til å velge en TD, er at den er delbar

Jepp, det er vel essensen. En TD vil på grunn av konstruksjon ha minst samme begrensinger som en std karabin, det er full kontakt mellom pipe og stokk som kan være en ulempe mtp presisjon og treffpunkt. TD-funksjonen gir heller ingen fordeler der. I tillegg kommer begrensinger på tilgjengelige kolber om du ikke skulle like den originale, men det vil vel bedre seg på sikt.

 

En Target eller tactical er tyngre, det kan være både en fordel og en ulempe avhengig av bruk. Targeten har en langt mer fyldig stokk om det er ønskelig, om Tactical er like god der aner jeg ikke men den ser veldig OK ut. Den er også klargjort for optikk om du har planer om det. Presisjon på de to burde være like bra, og selv om man aldri har noen garanti er sjansen for god presisjon klart best på modellene med tung pipe.

Link to comment
Share on other sites

Har den rimeligste "Rustfrie" og har byttet til Boyds Evelution stokk. (Liker den godt,og den passer like godt til links skyttere).

Ville ha hatt TD fordi den er delbar, og lett å få i sekken. (Men så har jeg en cz452 i 22lr til annen skyting og jakt).

 

Den fineste og beste 10/22 er nok klart Target (Har ikke sett på tactical ennå, men de er nok de eneste seriøse alternativene).

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Hvorfor ikke velge det beste fra begge verdener?

 

11112.jpg

 

Har selv denne og fikk norsk jakt på lysaker til å montere på rails til optikk og rails til tofot foran (den har også feste til sling), disse delene finnes standardiserte til modell 11112.

 

Hovedfordelen med denne riflen er at riflen kommer ferdig gjenget med en flammedemper som kan skrus av og på, dermed sparer en 1000kr der (vanlig pris for gjenging) hvis en skal ha demper og en får i tillegg beholde jernsiktet foran :smile: Den har også et tøffere design!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...