Jump to content

Hundebur til bil..


Woff

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle anbefale et bra hundebur: RETREQ Enkelt Aluminiumsbur.

Jeg har brukt endel forskjellige løsninger hvor PRIS har vært viktig, men jeg har ikke vært fornøyd med kvaliteten på de rimeligste burene. Jeg har vurdert bur opp til 5000,- men kom over dette rimelige buret på finn.no. La inn en bestilling på mandag kveld etter en kort dialog med selger om hvordan bestille. Buret kom i dag med posten. Det var flatpakket byggesett og greit pakket.

Monteringen gikk greit og jeg fant ut at det leverte buret faktisk var bedre enn det som var avbildet på nett!

Buret virker meget solid og trygt og det passer perfekt i min bil!

Jeg er meget godt fornøyd med hele kjøpet da det ble sendt samme dag med faktura og ti dagers betalingsfrist.

Trenger du et bra bur? ANBEFALER dette! Pris: 1.790,- inkludert frakt. :wink:

http://www.retreq.com/index.php?route=product/product&path=62_63_101&product_id=215

Link to comment
Share on other sites

Hva slags bil og hund?

Subaru Forrester 2012 og Border Collie 4/7-2012... 8) Hunden er faktisk ganske stor til å være en B-C. Det er forskjellige bur-størrelser å velge blant hos denne leverandøren. :wink:

Jeg har forøvrig ingenting med firma eller leverandør å gjøre, synes bare jeg ville informere om dette da kvaliteten er helt topp!

Link to comment
Share on other sites

Har et Herculesbur, størrelse 2 til dachsen i min LandCruiser, helt suverent, men prisen er avskrekkende ca 3700, fikk det for 2800 med personalrabatt hos en butikk. Veldig fornøyd med det, lydløst og sikkert.

 

I arbeidsbilen er det et skranglebur, som lager lyd og koster 500-600kr, så det er ikke det helt store!

 

Så er du lei skramling fra hundebur, så gå for de gode burene!

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

:D Det nye buret er helt stille (herlig!). Kjørte en testtur med det (og hund) i går, 450 km med varierende veikvalitet.

Det finnes 4 festebøyler og disse kan skrangle hvis de ikke benyttes. Da er det veldig greit at de kan fjernes!

Link to comment
Share on other sites

Legg merke til at prisen er inklusive frakt og det leveres også med en sittepute som dekker hele bunnen.

(Det er nok lurt å finne en måte å feste puta på da den sklir litt for mye til tross for at den har antiskli-belegg på undersiden.)

Godt fornøyd med at bestillingen ble ekspedert så fort og at de sendte den med ti dagers betalingsfrist!

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Jeg løfter denne igjen.

 

Jeg kunne ønske meg ett lettere to-delt bur, da vi har to rufsehunder.

Kloregnagerturboen er bygd som en engelsksetter, ca. 17 kg, kan vel best beskrives som aktiv.

Gamlingen på 10 år er bygd som en goldenretriver, ca 30 kg, han er nå en rolig kar.

Turboen har en tendens til å bli vel innpåsliten og oppfinnsom for gamlingen,

og gamlingen liker ikke å få turboen oppi fanget.

 

Er det mulig å dele dette buret asymetrisk?

Hvordan fungerer dette buret når man har brukt det en tid?

 

Ett lettere bur til hyggelig pris frister!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

 

Jeg kjøpte variocage small dobbelt bur nå som jeg har skaffa meg dachs nr 2.

Dette er regulerbart i lengden også har den demper på dørene slik at de står oppe av seg selv.såklart lydløst på dårlig vei osv.

Synes ingen andre bur jeg har tatt i som hercules osv er i nærheten av detta.

Bare et tips til de som skal kjøpe seg bur. Buret jeg kjøpte koster ca 6000 tror det er ca 4000 for et enkelt bur.

Man får det man betaler for egentlig, det gjelder de fleste ting. Bedre og kjøpe et ordentlig et med en gang :)

 

Link to comment
Share on other sites

Så ut som ett fint bur det der, selv bruker vi Hercules bur til labbisen. Må være noe av det bedre man kan oppdrive! Null lyd, lett og solid. Negative er den hårreisende prisen det er på det.

 

Dette Retreq buret... Geir-J ser du bestillte combo, er du fornøyd ennå? Likte ikke helt mellomrommet der nede så de kunne få labbene ut av buret, mulig det er synsbedrag.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha brukt Retreq-buret (enkelt) en stund, har jeg følgende punkter å bemerke:

[*]Buret er lett, men virker solid. Det skrangler ikke i nevneverdig grad (merk dog neste punkt), bortsett fra ved kjøring på veldig humpete vei (og da overdøves det av alt mulig annet rart som skrangler...).

[*]Låsemekanismen er ikke helt patent - den skrangler og virker litt slapp i fisken, med mindre man legger noe mellom slik at det blir litt strammere. Jeg brukte vanlig kjøkkenpapir som jeg brettet sammen en 3-4 ganger og la mellom, da ble det bedre. Har nå planer om å få lagt mellom noe gummi eller et eller annet mer permanent, men papiret fungerer enn så lenge. Hunden får forresten opp låsen også, selv hvis jeg låser den med nøkkel (fikk forresten låst opp med en hengelåsnøkkel som egentlig ikke burde passe, men det er ikke så viktig for min del), men mulig det har noe med at den er festet slik at den sitter litt "slapt". Har dere andre samme erfaring?

[*]Verdens verste monteringsveiledning. Den var skikkelig, skikkelig dårlig. Jeg er glad madammen er glad i å legge puslespill og bygge flatpakker. :P

[*]Mye bur for pengene. Det frister selvsagt med Variocage, Herkules, Trixie eller liknende, men til under halve prisen av disse synes jeg Retreq-buret er en vinner.

 

Som vanlig: YMMV.

Link to comment
Share on other sites

Retreq er nok greit nok for mindre hunder.

Men skal du ha kvalitet så er Schmidt og Hercules på øvre liste.

Gode låser er alfa omega. Samt bygge konstruksjon .Schmidt leverer også spesial låser.

Std lås er kraftig nok til de største hundene. 9 mm platetykkelse på de større burene.

Nødluke er bra og ha i tilfelle påkjørsel bakfra. Da får du hunden/ hundene ut fra innsiden.

Schmidt er dyrt. Men jeg er 100% fornøyd.

Og servicen fra Tyskland var også helt topp.

 

Viktig at buret står stødigt og ikke for stort til feks en hund. Men det er bedre at det er stort enn for lite.

Vi bruker jekkestropper i alle 4 hjørner. Står støtt som fjell.

Link to comment
Share on other sites

Men det er bedre at det er stort enn for lite.

 

Her strides de lerde. Jeg er enig i at hunden selvfølgelig skal kunne bevege seg, men samtidig er det sikkerhet inne i bildet siden dette er ett bil-hundebur. Feks hundekjører kjører med to hunde inne i ett trangt rom uten at hundene lider av dette. Ved en evt kollisjon, noe som jo er endel av funksjonen til selve buret er det jo ikke gunstig at man har for mye plass heller.

 

Hvis man bruker det mindre til kjøring og mer som oppholdsplass for hunden stiller det seg anderledes.

Link to comment
Share on other sites

Har

- Variocage Dobbel

- Retreq Dobbel

- Keela Dobbel Spesialbyggd til bagasjerommet.

 

Vario

- Solid, Stille, Solid igjen, TUV?-godkjent kolisjonstest, nødluke, gode låser, regulerbar dybde.

Solid svært bra bur for den som har buret permanent stroppet ned i bilen.

 

Retreq

- LETT, raskt å ta ut&inn av bilen når bilen brukes til andre ting, har ikke opplevd at det skrangler, enda.

Godt LETT bur som gjør en god jobb og et godt inntrykk. Bunnen er som nevnt alt for glatt, må ordne med antiskli.

Hos oss var også puter til buret inkl i prisen.

 

Keela

- SOLID, bygget etter egene mål og ønsker om netting, støvkant, dører, skrå osv.

For de som har en "moderne" bil med noe spesielle mål, solid.

Liten minus for skilleveggen i sponplate og gulv i sponplate, som er svært grov, må ta meg tild til å pusse disse slik at hundene ikke river av seg pelsen og bagasjerom-matta ikke rives opp.

Alt i alt, svært fornøyd med handelen med Keela.

 

Trixie med disse "balle"-hjørnene og sprekker perfekt for valper å sette fast poter ble testet men levert tilbake.

 

Sikkerhetsmessig og fornuftig plassbruk = kjøp passelig lite bur...

Mye tid i bil og langkjøring = kjøp passelig stort bur...

 

Trønderburet er også noen som lager på mål...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...