Jump to content

Nye Brecom jaktradioer


Griffen

Recommended Posts

  • 11 months later...
  • 2 months later...

Prisen på Garmin Rihno er satt ned fordi at det er veldig dårlig batterikappasitet, og du må ha med deg mange reservebatt til disse radioene og skal du ha nytte av denne må hele laget ha slike. Det eneste som er fordel ercat du kan sende tektsmelding og det til bare andre Rihno brukere.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kjøpte en til jakta i år. Brukt den to dager. Fungere godt i meget bløtt vær. Tar imot godt og andre melder at de hører meg klart. Kan ikke si noen om batterikapasitet over tid, men brukte den to dager uten at det har "krympa" på måleren, dette sier selvfølgelig ikke noe om faktisk nivå på batteriet.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Jeg har brukt VR-500 to sesonger. Den gjør det den skal. Jeg har brukt lang skogsantenne og har ikke hatt noen problemer. Lokket over tilkobling for hodetelefon irriterer ja, men jeg kappet det bare av. Problemet løst. Har alltid headset tilkoblet uansett. Kommer til å bruke den igjen til høsten. Den virker, så jeg gidder ikke å kjøpe noe dyrere.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Alt ekstrautstyret du nevner finnes tilgjengelig. Den har samme tilkobling som en del andre radioer. To pinner, en 3,5mm og en 2,5 mm Jack.

 

Her må jeg korrigere meg selv. Jeg kjøpte noe ekstrautstyr som skal passe til Icom og som så ut til å ha samme kobling som Brecom, dvs. en 3,5 og en 2,5mm Jack. Der tok jeg jammen feil, gitt. De to pinnene har ikke den samme avstanden mellom seg, og går følgelig ikke inn i hullene på radioen. Det ser også ut som "kontaktringene" (de sorte ringene på pinnen) eller hva man skal kalle det, ikke er like.

 

Så da gjentar jeg spørsmålet til bjornta. Bortsett fra originalt Brecom utstyr, hva kan passe? Finnes det andre radiomerker som bruker nøyaktig samme plugg? Eller har de laget noe proprietært med vilje for å unngå at folk kjøper utstyr fra andre produsenter?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...