Jump to content

Beste Hunder


JaktogHund

Hvilken hund trives du best med?  

43 members have voted

  1. 1. Hvilken hund trives du best med?

    • Border Collie
      1
    • Gordon Setter
      6
    • Irsk Setter
      3
    • Golden Retriever
      1
    • Engelsk Setter
      4
    • Schnauser
      0
    • Kleiner Münsterländer
      2
    • Grosser Münsterlander
      0
    • Doberman
      0
    • Labrador
      2
    • Beagle
      4
    • Vorsteh
      5
    • Schäferhund
      3
    • Basset
      8
    • St. Bernhardshund
      0
    • Chihuahua
      3
    • Engelsk Pointer
      0
    • Sibirsk Husky
      1


Recommended Posts

Du har gløymt elghundrasene. Dei blir jo brukt mest på elg,hjort,bjørn og gaupe . Å spørje Kammeret sine medlemmer, der ein svært stor andel jaktar spesiellt elg og hjort, uten å ta med desse rasene blir vel litt feil.

Link to comment
Share on other sites

jeg har skjønt at disse hundene er populære her i hundegården.

 

Ja, Border Collie, Chiuaua, St. Bernhard, Doberman osv. er veldig populære raser her på kammeret.no...

 

Hva er det for slags tulletråder du har startet? Kan jeg tippe for å reklamere for ditt nystartede nettsted? Jeg gidder ikke engang gå inn der, i og med at disse trådene viser en endeløs inkompetanse om jakthunder.

 

Med forbehold om at jeg tar feil.

Link to comment
Share on other sites

Slutt og syt LisleArne. Har du ikke noe fornuftig å komme med så la være å skrive noe.

 

Slutt og syt, Mas-36. Har du ikke noe fornuftig å komme med så la være å skrive noe.

 

Det er startet 4 "hunde"tråder som stort sett har lite eller ikke noe mening eller innhold. Da synes jeg det bør være lov å stille spørsmål med hva som er tanken bak.

Link to comment
Share on other sites

Gi han litt "slækk" i tøylene, dette er en svært ung gutt som er nyregistrert på Kammeret. Jeg er enig i at han kunne ha samlet alle sine spørsmål i én tråd istedet for fire tråder, men når han blir litt varm i trøya så blir det nok bedre. Kanskje moderator kan hjelpe han til å lage én tråd som dekker spørsmålene han stiller, det ville blitt mer oversiktlig.

 

Og selvsagt; basset er best! ;)

Link to comment
Share on other sites

Slutt og syt LisleArne. Har du ikke noe fornuftig å komme med så la være å skrive noe.

 

Slutt og syt, Mas-36. Har du ikke noe fornuftig å komme med så la være å skrive noe.

 

Det er startet 4 "hunde"tråder som stort sett har lite eller ikke noe mening eller innhold. Da synes jeg det bør være lov å stille spørsmål med hva som er tanken bak.

 

Jeg syter ikke. Jeg blir bare så irritert over de som har glemt hvordan det er å være ung og ikke har lært alt enda. Og skal sable de ned så fort de tør og spørre om ting her inne. Hvis alle nykommere blir behandlet slik er det ikke rart det blir mindre og mindre aktivitet her.

 

Jakter ikke med hund så derfor syter jeg ikke over spørsmålene hans. Kanskje jeg lærer noe av tråden hans istedet hvis folk svarer uten å bruke trådstarter som vedkubbe og hogge han ned fordi han spør om noe han ikke har greie på.

Link to comment
Share on other sites

Slutt og syt LisleArne. Har du ikke noe fornuftig å komme med så la være å skrive noe.

 

Slutt og syt, Mas-36. Har du ikke noe fornuftig å komme med så la være å skrive noe.

 

Det er startet 4 "hunde"tråder som stort sett har lite eller ikke noe mening eller innhold. Da synes jeg det bør være lov å stille spørsmål med hva som er tanken bak.

 

Jeg syter ikke. Jeg blir bare så irritert over de som har glemt hvordan det er å være ung og ikke har lært alt enda. Og skal sable de ned så fort de tør og spørre om ting her inne. Hvis alle nykommere blir behandlet slik er det ikke rart det blir mindre og mindre aktivitet her.

 

Jakter ikke med hund så derfor syter jeg ikke over spørsmålene hans. Kanskje jeg lærer noe av tråden hans istedet hvis folk svarer uten å bruke trådstarter som vedkubbe og hogge han ned fordi han spør om noe han ikke har greie på.

 

Hva spør han om da? Hadde trådene vært på bakgrunn av lyst til å finne ut ting, så hadde det vært noe, men trådene er veldig lite konkrete og ullne. Det spørres om hundenavn til tispe, avtemning favoritthundene til kammerbrukerene, en ny tråd om hvilken hund som er "best" og til slutt en tråd der han skisserer at han ønsker seg hund og at han har hatt GS før.

 

At brukeren er ung kan ikke jeg se noe sted. Bare at han skal ta jegerprøven snart. Det kan man gjøre i godt voksen alder.

 

Og om du jakter med hund eller ikke bør være irrelevant.

 

Og jeg beklager om det oppleves som at han blir "sablet" ned, men dette minte meg mye om tråder folk starter opp for å snikreklamere for blogger, nettsider osv. som er startet opp, noe jeg også tok forbehold om i det første innlegget mitt.

 

De som vil finne utav ting må absolutt ikke være redde for å starte tråder, men jeg synes de fleste av disse trådene var overflødige og lite relevante ift det å finne en rase til sin egen jakt.

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, Border Collie, Chiuaua, St. Bernhard, Doberman osv. er veldig populære raser her på kammeret.no...

 

Hva er det for slags tulletråder du har startet? Kan jeg tippe for å reklamere for ditt nystartede nettsted? Jeg gidder ikke engang gå inn der, i og med at disse trådene viser en endeløs inkompetanse om jakthunder.

 

Med forbehold om at jeg tar feil.

 

Hehe, hva er det for et tullesvar du kommer med da?

Jaktlykke skriver i "Velkommen tråden" :

"Velkommen til hundegården!

 

Her diskuteres hund på et generelt grunnlag - voksne eller valper, oppdrett, helse eller du bare vil presentere hunden din. Her kan man også utveksle erfaringer i forhold til trening/dressur av hunden.

 

Normal folkeskikk og forumreglene gjelder selvsagt her inne også!"

 

Som jeg forstår det så kan man her diskutere hvilken som helst hunderase, det trenger overhodet ikke være knyttet opp til jakthunder.

(Tar forbehold om at jeg tar feil jeg også :winke1: )

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, Border Collie, Chiuaua, St. Bernhard, Doberman osv. er veldig populære raser her på kammeret.no...

 

Hva er det for slags tulletråder du har startet? Kan jeg tippe for å reklamere for ditt nystartede nettsted? Jeg gidder ikke engang gå inn der, i og med at disse trådene viser en endeløs inkompetanse om jakthunder.

 

Med forbehold om at jeg tar feil.

 

Hehe, hva er det for et tullesvar du kommer med da?

Jaktlykke skriver i "Velkommen tråden" :

"Velkommen til hundegården!

 

Her diskuteres hund på et generelt grunnlag - voksne eller valper, oppdrett, helse eller du bare vil presentere hunden din. Her kan man også utveksle erfaringer i forhold til trening/dressur av hunden.

 

Normal folkeskikk og forumreglene gjelder selvsagt her inne også!"

 

Som jeg forstår det så kan man her diskutere hvilken som helst hunderase, det trenger overhodet ikke være knyttet opp til jakthunder.

(Tar forbehold om at jeg tar feil jeg også :winke1: )

 

Ja, men etter å ha finlest gjennom trådene så kom jeg til den konklusjonen at han var ute etter en jakthund, som også fungerte fint som familiehund utenom sesong. Dette var også nærliggende å tro i og med at han skulle ta jegerprøven og hadde erfaring med GS fra før.

 

Helt enig i at hund kan diskuteres på generelt grunnlag, men jeg synes det blir litt for generelt når man starter to tråder om hvilken hund som er "best" eller prøver å finne et tispenavn til hund som man ikke engang vet rasen eller formålet med.

 

Normal folkeskikk og foruregler gjelder, og første innlegget mitt hadde det forbeholdet at trådstarter prøvde å snikreklamere for en blogg eller lignende. Dessuten synes jeg ikke hverken forumregler eller normal folkeskikk ble brutt, annet enn at jeg skal ta selvkritikk på at jeg muligens var vel krass dersom trådstarter er 14 år og overivrig. Uansett sier vel forumreglene også noe om dette med starting av tråder.

Link to comment
Share on other sites

Labrador Retriever - Den næste bliver enten FT springer spaniel eller Kleiner Munsterländer, men det er også til blandet jagt i Danmark.

 

Ville gerne have en støver, men det er Danmark for lille til :grin:

 

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...