Jump to content

Innvilget patronsamler! :D


ktm250sx

Recommended Posts

Denne brukte jeg og fikk alt innvilget, inkludert panserbrytende og sånt :-)

 

Søknad som patronsamler

Jeg søker med dette om å bli godkjent som samler av patroner jfr Våpenforskriften §16.

 

Jeg ønsker å samle på både sivile og militære kalibre for pistol, rifle og hagle.

 

Jeg søker også om dispensasjon fra Våpenforskriften §8 bokstav A, da jeg også ønsker å kunne samle panserbrytende ammunisjon.

 

Patronene vil bli oppbevart etter gjeldende bestemmelser.

 

_______________________ /_______

Navn Navnesen

Adressegata

1234 Kommunebyen

 

Tlf.: 12 34 56 78

Våpenkort-nr: 1234.56

Link to comment
Share on other sites

Har ventet (u)tålmodig i ca 1,5 år nå
Det går da ikke an å vente SÅ lenge!

Her må du forlange å få vite hvor søknaden din er i prosessen og samtidig forlange den behandlet innenfor tidsrammene som eksisterer. Svar skal du uansett kunne kreve etter 1 måned. (Det er da en offentlig etat du har søkt hos...)

BLI FORBANNET! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd å være smidig, forbannet forståelsesfull m.m. meeeen til ingen nytte.

Må bare høre rundt omkring hvordan det blir gjort ellers.

Tror jeg blir nødt til å sende en skriftlig klage, har bare ikke funnet ut hva jeg skal skrive enda.

Link to comment
Share on other sites

1,5 år, det er vel mer enn å være tålmodig, dersom søknaden tar mer enn 3 uker har du vel krav på å få vite hva som drøyer. Dersom du skriver enn søknad ca slik som rausheim foreslo så skal denne innvilges, også om du ikke har våpenkort. Mener jeg venta 2 uker på min, fikk da et skriv med påtegnelse av konsulent ved våpenkontoret og politijurist.

Det greieste for deg vil vel være å ta en telefon til de som har søknaden og spørre høflig om hvorfor dette tar sånn tid, halvannet år tyder jo på at noe kan ha blitt rotet bort eller forglemt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg leverte en kopi av Rausheims oppskrift til våpenkontoret i Halden. HUn mente den skal spesifiseres og snakket om å legge ved noen bilder :?

Hun mente også at dette må innom POD.

 

Var trådstarter eller Rausheims søknader innom POD? Synes dette virker litt merkelig da jeg i dag har lisens for såvel rifle, hagle som håndvåpen. vad spiller da noen patroner for rolle når jeg allerede er særdeles skikket og får eie våpen :?

Link to comment
Share on other sites

Johan, jeg tør vel nesten vedde på at dette er den første slik søknaden vår kjære våpentante har mottatt noensinne. Det skulle ihvertfall ikke forundre meg meg. Og da blir hun jo lett usikker.

 

En ting er om den går innom POD; det gjør jo ingenting, tar kanskje litt tid, men du får den garantert godkjent. Men hva eksakt ville hun ha bilder av? Litt diverse patroner, eller alle du har tenkt å samle? Hvis sistnevnte er det jo bare å få hjelp her på kammeret til å utarbeide en liste, og så bildegoogle og printe til den store gullmedaljen. Blir en fin bunke papir å levere det :mrgreen:

 

Du kan jo eventuelt prøve å skrive en fra og til liste, sånn som at du har tenkt å samle på ammunisjon til både lange og korte våpen fra og med 4mm Kolibri og til og med 20mm Vulcan, eller noe sånt noe. Nå fins det sikkert både større og mindre, dette var bare det jeg kom på i farta.

 

Vi får snakkes til uka. Jeg kan jo levere en slik søknad jeg også, så blir hun litt presset til å ta ordentlig stilling til dette når det kommer inn fler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...